اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی در اردبیل:

راه آهن اردبیل، یک اثر مهندسی ناب است/ بزرگراه های اردبیل افزایش می یابد

راه آهن اردبیل، یک اثر مهندسی ناب است/ بزرگراه های اردبیل افزایش می یابد
اسلامی وزیر راه و شهرسازی به تشریح وضعیت پروژه ملی راه آهن اردبیل پرداخت و گفت: هم اکنون کار زیرسازی این پروژه ملی از 85 درصد عبور کرده و ایستگاه مسافر آن نیز تا پایان تابستان قابل بهره برداری خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشور در حاشیه بازدید از راه آهن اردبیل در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح وضعیت این پروژه ملی پرداخت و گفت: پروژه راه آهن اردبیل از دو سال پیش در یک حرکت پیوسته و منظمی رشد داشته و هم اکنون  زیر سازی پروژه از 85 درصد عبور کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه 60 کیلیومتر راه آهن اردبیل آماده روسازی است، گفت: کار  10 کیلومتر آن آغاز شده و در حال ریل گذاری است.

,
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دولت عزم خود را جزم کرده تا این پروژه بزرگ که چندین سال با رکود مواجه بوده است، قسمت اعظم آن تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
,

وی به ارسال تجهیزات و دستگاه های لازم جهت تسریع در پیشرفت کار اشاره کرد و گفت: از هفته های آینده با رسیدن تجهیزات کار روسازی از جبهه های دیگر آغاز می شود تا کار پروژه شتاب بیشتری به خود بگیرد

,

اسلامی با بیان اینکه بخش اعظم کار، پل های بزرگ است گفت: راه آهن اردبیل پروژه عظیمی است که سهم بزرگ 175 کیلوتر آن را پل ها تشکیل می دهند چراکه منطقه کوهستانی است و دره های بزرگی در این منطقه وجود داد.

,

وی افزود: کار ساخت 31 کیلومتر تونل و 5 کیلیوتر پل های که در نوع خودش بی نظیر است توسط شرکت های ایرانی در حال  انجام است و در کل راه آهن اردبیل یک اثر مهندسی در تاریخ کشور به حساب می آید.

,

اسلامی به مشکلات پیش روی پروژه راه آهن اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شیوه تامین مالی این پروژه، تسهیلات دولتی است از این لحاظ  گلوگاه  خاصی در این زمینه نداریم.

,

وزیر راه و شهرسازی به پیشرفت ایستگاه مسافر پروژه ملی راه آهن اردبیل نیز اشاره کرد و گفت:ایستگار مسافر راه آهن اردبیل نیز در حال احداث است و همگام با پروژه از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار است که یش بینی می شود تا پایان تابستان به مرحله بهره برداری برسد.

,
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به راه های مواصلاتی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: نقاط گلوگاه و پرترافیک استان در حال گسترش  است بطوریکه یابد باند دوم بزرگراه در محور شمال و جنوب تا پایان امسال به میزان  60 کیلومتر افزایش خواهد یافت.
,

وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در راه آهن اردبیل، هزار و ششصد میلیارد تومان است، گفت: هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش بزرگراه های استان اختصاص داده شده است تا در یک برنامه 4ساله جهش خوبی را در راه سازی اردبیل شاهد باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه