اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر:

کاشمر جزء شهرهای با آمار مرگ و میر کرونایی پایین است / رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات مذهبی کاشمر الگو بود

کاشمر جزء شهرهای با آمار مرگ و میر کرونایی پایین است / رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات مذهبی کاشمر الگو بود
محمدجواد یزدانی گفت: میزان مرگ و میر در شهرستان 8 در صدهزار بوده که متوسط استانی 11.6 در صد هزار است و کاشمر از شهرهای با آمار پایین مرگ و میر محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدجواد یزدانی، مدیر شبکه بهداشت ودرمان کاشمر، ظهر امروز در نشست ستاد کرونای این شهرستان اظهار داشت: بعد از ماه مبارک رمضان که شیوه های رفتاری مردم تغییر کرد وضعیت آمار بیماران بستری و سرپایی در شهرستان هم تغییر کرد و این مهم هشدارهایی را برای ما به همراه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با بیان اینکه دوره کمون بیماری بین 5 تا 14 روز است و هر عملی که ما انجام دهیم طی 5 تا 14 روز اثرات خود را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه سیاسته ای کلی کشور این است تا مردم بتوانند در وضعیت موجود به فعالیت خود ادامه دهند و وظیفه ما است تا نیازهای ضروری مردم را تامین کنیم و برای مدیریت اوضاع درجهت هوشمندسازی، نظارت ها بیشتر تلاش شود.

, .,

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه استمرار این بیماری قطعا مشکلات خاصی در سطح جامعه در پساکرونا در حوزه درمان در برخواهد داشت، تصریح کرد: عوارض استمرار این بیماری بزرگترین ضایعه آن تهدید جان انسانها است و ما باید از سلامت مردم دفاع نماییم و از طرفی عدم مراجعه بیماران دیگر به بیمارستانها تبعات جانی و مالی بیشتری برای سایر بیماران دارد که  سایر بیمارهای غیرکرونایی هم آسیب خواهند دید .

, .,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: با همکاری، همراهی وهمدلی بین مسئولین وضعیت شهرستان در بحث کرونا به نسبت خوب است و میزان مرگ و میر در شهرستان  8 در صدهزار بوده که متوسط استانی  11.6 در صد هزار است و کاشمر از شهرهای با آمار پایین مرگ ومیر محسوب می شود.

,

یزدانی عنوان کرد: بسیاری از مراسمات مذهبی شهرستان بویژه نماز جمعه جزء بهترین نماز جمعه از لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی در سطح استان بوده واجرای برخی مراسمات بصورت الگو در استان مطرح شده است.

, .,

 

,

مدیران و شرکت های خدماتی با مردم مدارا کنند / 70 درصد مراسم شرایط کرونا را عادی تصور می کنند

, مدیران و شرکت های خدماتی با مردم مدارا کنند / 70 درصد مراسم شرایط کرونا را عادی تصور می کنند,

مسلم ساقی، فرماندار شهرستان کاشمر در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: مدیران شرعا و قانونا موظف هستند درتمام ساعات شبانه روز اشرافیت و نظارت کامل بر حوزه کاری خود داشته باشند.

, . ,

مسلم ساقی، فرماندار شهرستان کاشمر در این مراسم با بیان اینکه اکثر مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان اجرایی شده است، اظهار داشت: برخی مصوبات که اجرا نشده باید دستگاهها ی متولی تلاش کنند  که مصوباتی که با نظر جمع تصویب می شود تمام وکمال اجرا شود.

, .,

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر تعداد بستری ها در شهرستان افزایش پیدا کرده و بیست درصد نمونه هایی که گرفته شده مثبت اعلام شده است، خاطرنشان کرد: براساس کار علمی که شده حساسیتهای مردم در سطح ملی استانی و شهرستان کم شده و 70 درصد مردم شرایط را عادی تصور می کنند و از این رو باید پروتکل ها و دستورالعمل ها را بدون افراط و تفریط در سطح شهرستان رعایت و اجرایی کنیم.

,

فرماندار شهرستان کاشمر تصریح کرد: هیچ موقع راضی نیستیم که به مردم، اصناف و سایر اقشار سخت بگیریم و تصمیماتی که گرفته می شود باید از طریق اقناع سازی و گفتگو به مردم اطلاع رسانی شود.

, .,

وی با بیان اینکه بیمه بیکاری یک مطالبه به حق کارگران بیمه شده است و باید دراین زمینه به مخاطبین اطلاع رسانی شود، اذعان کرد: روسای ادارات موظف هستند مصوبات شهرستانی را بدون کم کاست اجرا کنند و اگر شرایط سخت شود ناگزیرهستیم برخی محدودیتها را تشدید و یا محدودیت هایی را ایجاد کنیم.

, .,

ساقی با اشاره به اهمیت نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در بخش های مختلف جامعه تاکید کرد: مدیران شرعا و قانونا موظف هستند درتمام ساعات شبانه روز اشرافیت و نظارت کامل بر حوزه کاری خود داشته باشند.

, . ,

وی همچنین ادامه داد: مراسم ختم، جشن ها، مراسم مذهبی اجتماعی  که مستلزم اجتماعات مردمی است بر اساس ابلاغیه رسمی با توجه به شرایط فعلی برگزار نخواهد شد.

,

ساقی مصرف آب را یکی از دغدغه ها در سطح استان و شهرستان برشمرد و تشریح کرد: باید در سطح شهر و روستاها از تمام ظرفیتها برای مدیریت بهینه مصرف آب و اطلاع رسانی در این خصوص بهره گیری کنیم. 

,

وی در پایان با بیان اینکه شرایط مردم به لحاظ اقتصادی و محدودیتها سخت است و باید با مردم باید همراهی لازم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همه موظف هستیم با مردم گفتگو داشته باشیم و حتی شرکتهای خدماتی نیز باید با مدارا با مردم رفتار کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه