اخبار داغ

در گفت و گو با مسئول بسیج رسانه؛

خبرنگاران در خلآ حمایتی مسئولان با مشکلات و خطرپذیری بسیاری مواجه هستند

خبرنگاران در خلآ حمایتی مسئولان با مشکلات و خطرپذیری بسیاری مواجه هستند
بصیری، مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: حمایت از خبرنگاران و کمک به آنها در نهایت منجر به رشد کیفی و کمی رسانه‌ها خواهد شد که پیشرفت همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت اما متاسفانه خبرنگاران در خلآ حمایتی مسئولان با مشکلات و خطرپذیری بسیاری مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود بصیری با اشاره به نقش مهم خبرنگاران و رسانه‌ها در مهار بیماری کرونا اظهار کرد: شیوع این بیماری اگرچه بسیاری از بخش‌های کشور را به تعطیلی کشاند اما رسانه‌ها از ابتدای امر پای کار آمدند و با تولید محتوا به مقابله با کرونا و همچنین تنویر افکار عمومی پرداختند و نشان دادند که خبرنگاری تعطیلی‌بردار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی بیان کرد: رسانه‌های معاند و فیک‌نیوزها با استفاده از فضای ایجادشده در ایام شیوع کرونا و با شایعه‌سازی و پمپاژ اخبار غلط به جامعه سعی داشتند جو روانی جامعه را ملتهب کرده و مدیریت کشور در مهار این بیماری را ناکارآمد نشان دهند که این امر نیز با جریان‌سازی صحیح رسانه‌های داخل کشور و اطلاع‌رسانی شفاف و موثق مهار شد.
,
مسئول سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه جامعه خبری کشور، همپای جامعه درمانی در صف مقدم مبارزه با کرونا بودند، ادامه داد: باید در نظر داشت که اصحاب رسانه یکی اقشار آسیب‌دیده از کرونا هستند و با شیوع این بیماری بسیاری از آنها با مشکلات متعددی به ویژه مالی درگیر شدند و برخی نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
,
وی با بیان اینکه مطبوعات بیشترین ضربه را از شیوع کرونا خوردند، تصریح کرد: با تعطیلی چاپخانه‌ها و به تناسب آن عدم انتشار روزنامه‌ها و همچنین افزایش چندباره قیمت کاغذ و ملزومات چاپ بسیاری از روزنامه‌ها در آستانه تعطیلی قرار گرفتند که برخی برای حفظ حیات خود مجبور به تعدیل خبرنگاران شدند.
,
بصیری با بیان اینکه در این ایام بیشترین آسیب به خبرنگاران حق‌التحریر که از بیمه و حقوق ثابت برخوردار نبودند وارد شد، خاطرنشان کرد: اکنون مشکلات مالی گریبانگیر بخش اعظمی از این قشر است که نیازمند حمایت ویژه هستند؛ حمایت مادی و معنوی از اصحاب رسانه برای تداوم روند اطلاع‌رسانی صحیح امری ضروری و مهم بوده و باید تمهیدات ویژه‌ای در این باره اندیشیده شود.
,
وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی خبرنگاران گفت: سربازان عرصه قلم همواره بدون در نظر گرفتن تمام ناملایمت‌های موجود می‌کوشند تا رسالت خبری خود را به درستی انجام دهند و با ایفای صحیح نقششان در ایجاد نظام اجتماعی، جامعه را از التهاب دور کرده و به سمت ثبات هدایت کنند.
,
بصیری با بیان اینکه امروز رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه کشورها دارند، اظهار کرد: رسانه با ارائه اطلاعات منصفانه، دقیق و سریع می‌تونند عملکرد مسئولان را شفاف کرده و با ایجاد مطالبه‌گری صحیح از آنها به اصلاح عملکرد و رفع معایب احتمالی سیستم اداری کشور بپردازد و همچنین می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌های موجود را رفع کند.
,
مسئول سازمان بسیج رسانه در پایان متذکر شد: حمایت از خبرنگاران و کمک به آنها در نهایت منجر به رشد کیفی و کمی رسانه‌ها خواهد شد که پیشرفت همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت اما متاسفانه خبرنگاران در خلآ حمایتی مسئولان با مشکلات و خطرپذیری بسیاری مواجه هستند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه