اخبار داغ

چند اشاره به ادعای واهی سلیمان سویلو؛

انفجار تروریستی در ترکیه، توقف انتقال گاز و فشار روانی بر اردوغان

انفجار تروریستی در ترکیه، توقف انتقال گاز و فشار روانی بر اردوغان
دلایل توقف انتقال گاز ایران به ترکیه از جمله مباحث امروز سخنگوی وزارت خارجه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری صبح امروز واکنش مستقیم به اظهارنظر وزیر کشور ترکیه مبنی بر حضور تروریست‌ها در شهر ماکو انجام نداد اما به مسئله‌ای اشاره کرد که به نوعی خلاف ادعای سویلو بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

موسوی درباره توقف دو ماهه صادرات گاز ایران به ترکیه خاطرنشان کرد: صادرات فعلی ما با ترکیه دلیل قطعش یک اقدام تروریستی بوده که در خاک ترکیه رخ داده و صدور گاز را مختل کرده و دلایل اقتصادی و سیاسی ندارد. طرف مقابل باید هر چه زودتر نسبت به تعمیر و بازسازی خسارت و انفجار اقدام کند. این مسئله ممکن است به عنوان یکی از مباحث در سفر ظریف مطرح شده و امیدواریم هر چه زودتر خطوط تعمیر و صادرات گاز از سر گرفته شود.

,
اقدامات تروریستی در داخل خاک ترکیه، چندی پیش از زبان فرمانده نزسای ایران هم اشاره شد. سردار پاکپور با تأکید بر اینکه حضور عناصر تروریستی در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز ما است، تصریح کرد: این موضوع برای ما قابل درک است که عملیات‌های اخیر گروهک‌ها در داخل خاک ترکیه موجب ایجاد فشار بر روی مسؤولان ترکیه شده و آن‌ها را مجبور به طرح چنین ادعایی کرده است.
,
 
,
گفتنی است، سلیمان سویلو هفته گذشته با حضور در مرزهای ایران و ترکیه گفته است: دنیا و دوستان ایرانی بدانند در ماکو قریب به صد تروریست وجود دارند و اگر ما(ترکیه) وارد ماکو شویم، یک تروریست را زنده نگه نمی داریم!
,
 
,
این ادعا درحالی مطرح شد که بارها اسناد حمایت دولت ترکیه از تروریست های پژاک و پ ک ک منتشر شده و این دولت از پاسخگویی در این زمینه طفره رفته است.
,
 
,
همچنین مبارزه نظامی ایران با شاخه ایرانی پ ک ک که تحت عنوان پژاک در کشورمان فعالیت تروریستی انجام می‌دهد، همواره نمود و بروز داشته و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه