اخبار داغ

گسترش خوددرمانی توسط ترامپ، موجب خشم پزشکان شد؛

تکذیب اثربخشی هیدروکسی کلروکین در درمان کووید19

تکذیب اثربخشی هیدروکسی کلروکین در درمان کووید19
کارشناسان آمریکایی تصویب اضطراری استفاده از هیدروکسی کلروکین برای درمان کووید19 را لغو کرده اند. باور اینکه هیدروکسی کلروکین در برابر کروناویروس اثربخش است دیگر معقول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کارشناسان آمریکایی تصویب اضطراری استفاده از هیدروکسی کلروکین برای درمان کووید19 را لغو کرده اند. پزشکان هنوز قادر به تجویز این دارو که اخیرا بدون تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توسط دونالد ترامپ مصرف شد، خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, FDA,

"دنیس اِم. هینتون" از مقام های ارشد سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با استناد به کلیه شواهد علمی موجود نوشت: "باور اینکه هیدروکسی کلروکین (HCQ) و کلروکین (CQ) ممکن است در برابر کروناویروس اثربخش باشد دیگر معقول نیست."

,

FDA ضمن تأیید اینکه تحقیقات کافی درباره اثربخشی داروها انجام نشده گفت بر مبنای مطالعاتی که تاکنون صورت گرفته این درمان برای کاهش بار ویروسی در بیماران کووید19 بی اثر است.

,

هینتون افزود: "داده های اخیر از یک آزمایش کنترل شده تصادفی بزرگ هیچگونه مدرکی مبنی بر تأثیر مثبت این دارو در مرگ و میر یا نتایج دیگر مانند طول مدت بستری در بیمارستان یا نیاز به ونتیلاتور را نشان نداد."

,

در میان مطالعاتی که توسط FDA مورد بررسی قرار گرفت، یکی از بحث برانگیزها ماه گذشته در هفته نامه پزشکی "لَنسِت" منتشر شد که بعدا به دلیل مشکلات در داده ها حذف شد. هینتون گفت که این سازمان به تجزیه و تحلیل نهایی اعتنایی نکرد.

,

وی اظهار داشت: "باور اینکه منافع شناخته شده و پنهان HCQ و CQ از خطرات شناخته شده و بالقوه مصرف خودسرانه مهمتر است، دیگر منطقی و معقول نیست."

,

HCQ و CQ سالها بدون هیچ عوارض جانبی مانند؛ آریتمی (غیر طبیعی بودن ریتم قلب)، فشار خون پایین و آسیب عضلانی یا عصبی برای درمان مالاریا، لوپوس (بیماری التهابی مزمن) و آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) مورد استفاده قرار گرفته اند.

,

ترامپ در ماه آوریل، مصرف HCQ را یکی از معالجات احتمالی کووید19 اعلام کرد و ماه گذشته گفت که خود او نیز این دارو را مصرف می کند. چندین نفر نیز با بهبودی توسط این دارو به آن اعتبار بخشیدند. مؤسسات پزشکی و رسانه ها با بیان خطرات بالقوه و مرگ احتمالی ناشی از این دارو به شدت با مصرف آن مخالفت کرده اند.

,

بیماران کووید19 هنوز هم می توانند بدون تأیید سازمان غذا و دارو، HCQ و CQ را تحت قوانین دریافت کنند، اما FDA استفاده از آنها را در بیمارستان های خارج از آزمایشات بالینی توصیه نمی کند.

,

تاکنون هیچ درمانی در برابر کووید19 از سوی FDA تصویب نشده است. تاکنون تست کروناویروس بیش از 2.1 میلیون آمریکایی مثبت بوده و تقریبا 116000 نفر فوت کرده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه