اخبار داغ

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

خط دوم راه آهن قزوین- کرج به طول ۱۰۳ کیلومتر افتتاح شد

خط دوم راه آهن قزوین- کرج به طول ۱۰۳ کیلومتر افتتاح شد
خط دوم راه آهن کرج- قزوین از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولین کشوری و استانی به طول ۱۰۳ کیلومتر افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ خط دوم راه آهن قزوین- کرج امروز(پنجشنبه) از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولین کشوری و استانی به طول 103 کیلومتر افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

افرایش جابه‌جایی مسافر و حمل بار، افزایش سرعت سیر قطار مسافری، صرفه جویی در مصرف سوخت، افزایش ظرفیت حمل بار در کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب از مزایای این پروژه است.

,

غلامحسین ولدی در این مراسم با اشاره به مزایای راه آهن اظهار کرد: هدف از برگزاری مراسم، بهره برداری از راه آهن کرج- قزوین است؛ اولین خط راه آهن در سال 1318 به قزوین رسیده و در مسیر تهران به شمال و غرب کشور قرار گرفته است.

,

وی ادامه داد: رسالت اصلی راه آهن حمل بار و مسافر است، از 600 میلیون تن بار زمینی 6/6 میلیون تن برابر 1/45 درصد سهم استان قزوین است که سه میلیون آن به 16 استان متصل به شبکه ریلی حمل می‌شود، همچنین دو میلیون تن ورودی و 900 هزار تن بار داخلی نیز در شبکه ریلی استان وجود دارد.

,

روزانه بیش از دو هزار نفر از قزوین به تهران جابه‌جا می‌شوند

, روزانه بیش از دو هزار نفر از قزوین به تهران جابه‌جا می‌شوند,

مدیرکل راه آهن شمال دو ابراز کرد: سال گذشته 570 هزار تن حمل و نقل ریلی داشتیم که نشانگر این است که به طور بهینه از ظرفیت حمل ریلی استفاده نشده است.

,

وی افزود: در بخش مسافر، 460 هزار صندلی ایجادی داشتیم که 85 درصد از این ظرفیت استفاده شده، اشغال قطارهای بین شهری 45 درصد بوده و در بخش حومه‌ای 490 صندلی ایجادی با 90 درصد مورد استفاده قرار گرفته است.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: روزانه دو هزار و 300 نفر از قزوین به تهران جابه‌جا می‌شوند که با اضافه شدن خط تاکستان این میزان به بالغ بر یک میلیون نفر می‌رسد.

,

وی ادامه داد: یک رام قطار ریل باس و 200 صندلی ایجادی نیز در سال گذشته اضافه شد و قیمتی که راه آهن به قزوین و تهران جابه جا می‌کند بسیار ناچیز است؛ همچنین قطار قزوین به مشهد نیز با رعایت پروتکل کرونا آغاز به فعالیت کرده و روزانه تردد می‌کند.

,

, ,

جایگاه ممتاز حمل و نقلیِ قزوین
در ادامه ابراهیم مبارک قدم ابراز کرد: راه آهن قزوین جزء نخستین ایستگاه‌های راه آهن کشور است، این استان از دیرباز با قرار گرفتن در جاده ابریشم و کاروانسرای سعدالسلطنه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت از جایگاه بالایی برخوردار بوده است.

, جایگاه ممتاز حمل و نقلیِ قزوین,
,

وی ادامه داد: بخشی از کریدور شمال و جنوبی و شرقی از قزوین عبور می‌کند و از این رو جزء نادر استان‌هایی است که در جایگاه ممتاز حمل و نقل قرار دارد.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ابراز کرد: اتصال به 14 استان قزوین را به پنج استان پرترافیک کشور تبدیل کرده و احداث خط دوم راه آهن قزوین به زنجان نیز در دستور کار قرار دارد.

,

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و معرفی ظرفیت حمل و نقل ریلی بخشی از ترافیک آزاد راه را به راه‌آهن منتقل می‌شود تا امنیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: ایجاد دهکده لجستیک در شهرستان قزوین، لجستیک کشاورزی در آبیک، آزاد راه، باند دوم بوئین زهرا، جاده تاکستان به رزن و قزوین کلاچای و قزوین به تنکابن نیز از پروژه‌های استان است که درحال پیگیری و اجرا است و با بهره‌برداری اثرات قابل توجهی در توسعه استان را شاهد خواهیم بود.

,

گفتنی است؛ با افتتاح این مسیر ضمن افزایش ظرفیت حمل مسافر به میزان 257 میلیون نفر کیلومتر در سال همچنین ظرفیت حمل بار به میزان 196 میلیون تن کیلومتر در سال افزایش می‌یابد و زمینه اشتغال 165 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه