اخبار داغ

استاندار قزوین:

راه‌اندازی ریل باس‌های قزوین به تهران به اقتصاد ملی کمک می‌کند/ اهمیت اجرای کمربندی راه آهن آبیک

راه‌اندازی ریل باس‌های قزوین به تهران به اقتصاد ملی کمک می‌کند/ اهمیت اجرای کمربندی راه آهن آبیک
هدایت الله جمالی‌پور گفت: ریل باس‌های قزوین به تهران نیز راه‌اندازی می‌شود که با سرعت بالای ۱۵۰ کیلومتر به طور قطع بخش زیادی از تردد از طریق خودرو کاهش یافته و در نتیجه کاهش مصرف سوخت به اقتصاد ملی کمک می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت الله جمالی پور در حاشیه مراسم افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: امیدواریم با تلاش، پیگیری و همفکری روزانه سطح خدمات رسانی را در قزوین ارتقا دهیم و تا پایان سال شاهد افتتاح پروژه‌هایی در استان باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: در زمینه ریلی ادامه خط آهن تا زنجان که ۶۳کیلومتر آن در قزوین است نیز در سال جاری اجرا می‌شود؛ همچنین ریل باس‌های قزوین به تهران نیز راه‌اندازی می‌شود که با سرعت بالای ۱۵۰کیلومتر به طور قطع بخش زیادی از تردد از طریق خودرو کاهش یافته و در نتیجه کاهش مصرف سوخت به اقتصاد ملی کمک می‌کند.

,

استاندار قزوین ابراز کرد: راه آهن قزوین به دلیل اتصال شرق به غرب و جنوب به شمال یکی از مهمترین راه آهن‌های جمهوری اسلامی است و با راه اندازی خطوط تغییرات اقتصادی بزرگی در منطقه ایجاد می‌شود.

,

وی اذعان کرد: حمل و نقل باری و انسانی دارای اهمیت است و باتوجه به اینکه اکنون بخش عظیمی از نیروی انسانی شهرک‌های صنعتی با خودرو جابجا می‌شود، دسترسی به خط آهن و ایستگاه حمل مسافر می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد.

,

کشور از لحاظ بودجه‌ای در شرایط سختی قرار دارد

, کشور از لحاظ بودجه‌ای در شرایط سختی قرار دارد,

این مقام مسئول گفت: قزوین استانی دانشجویی است و حدود سه تا چهار هزار دانشجو داریم که بیشتر آن‌ها از البرز و تهران به استان مراجعه می‌کنند، از این رو ایجاد خط آهن به تسهیل تردد دانشجویان به دانشگاه کمک شایان توجهی دارد.

,

وی افزود: هاب لجستیک استان با راه‌اندازی راه آهن از اولویت‌های ماست، کمربندی راه آهن آبیک به خط تهران قم و جنوب نیز مدنظر است که با آن تردد باری و مسافری به جنوب، جنوب شرق و غرب کشور فراهم شده و مسیر تا ۱۳۰کیلومتر کوتاه می‌شود، این پروژه در مرحله مطالعاتی قرار دارد که باید به سرعت انجام شود.

,

جمالی پور ابراز کرد: ظرفیت بزرگی در استان وجود دارد که به دلیل همکاری، دغدغه و مردمی بودن نمایندگان و مسئولین ارشد استان از آن بهره می‌بریم و همدلی موجود به توسعه استان کمک می‌کند و در سایه همین همدلی و تعامل فعالیت‌های بزرگی قابل اجراست.

,

وی در پایان گفت: کشور از نظر بودجه‌ای در شرایط سخت و ویژه‌ای قرار دارد و در این وضعیت با استفاده بهینه، ارتقای بهره وری و همدلی است که می‌توان نیازهای مردم را برآورده کرد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه