اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز مطرح شد؛

فوری‌ترین هدف نظام اسلامی عدالت‌خواهی است/ قوه قضاییه ملجا مورد اطمینان مردم باشد

فوری‌ترین هدف نظام اسلامی عدالت‌خواهی است/ قوه قضاییه ملجا مورد اطمینان مردم باشد
امام جمعه تبریز بیان داشت: برای برگزاری نماز جمعه سه روز پی در پی تماس گرفته و سوال کردم که اگر وضعیت تبریز قرمز است اعلام کنید تا نماز جمعه را برپا نکنیم که آنها پاسخ دادند که وضعیت تبریز نارنجی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریزی که برای اولین بار در سالجاری و پس از وقفه 4 ساله به علت شیوع بیماری کرونا برگزار شد با اشاره به هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: حمایت از دستگاه قضایی بر همه واجب است. اقدامات اخیر قوه قضائیه در برخورد با مفاسد کار بزرگی است که ما از این تریبون حمایت خود را از اقدامات این قوه و شخص ریاست قوه قضائیه اعلام می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
 
,
وی اضافه کرد:  قوه قضائیه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی حس کند با وجود دستگاه قضائی می‌تواند حق خود را بگیرد. سلامت و کارآمدی قوه قضائیه باید در تمامی برنامه‌ها مورد توجه بوده و ملجا مورد اطمینان و پناهگاه آرام بخش برای مردم باشد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خصوص مسائلی که در رابطه با برگزاری نماز جمعه تبریز در شرایط فعلی مطرح بود، بیان داشت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ستاد مبارزه با کرونا وضعیت هر هفته را اعلام می‌کرد و از هفته گذشته مجوز برگزاری نماز جمعه در تبریز اخذ شد که ما هفته پیش احتیاط کردیم و از این هفته نماز را اقامه کردیم.
,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: استان ما از جمله استان‌های پیشقدم برای تعطیلی اضطراری نماز جمعه بعد از شیوع کرونا بود اما حالا طبق اعلام مسئولان، در استان سه شهر قرمز هستند و بقیه در وضعیت‌های نارنجی، زرد و غیره قرار دارند.
,
 
,
وی تاکید کرد: به مسئولان هم گفتیم که اگر وضعیت تبریز قرمز است، اعلام کنید تا نماز جمعه را لغو کنیم اما تا صبح امروز خبری از وضعیت قرمز تبریز نبود که اگر خدایی نکرده در هفته‌های آتی این استان دوباره به وضعیت قرمز برگردد، نماز جمعه را تعطیل خواهیم کرد.
,
 
,
امام جمعه تبریز با بیان اینکه بخش‌های مذهبی و دینی بیشترین همکاری را در زمان شیوع کرونا داشتند، گفت: بیشترین همکاری در دوران کرونایی در حوزه دین انجام گرفت به طوریکه مساجد، حوزه علمیه، هیات‌های عزاداری، مداحان، ائمه جماعات، ائمه جمعه بیشترین همکاری را کردند.
,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، بر جایگاه ویژه دخترها در دین اسلام تاکید کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در فرمایشات متعددی دختران را چنین توصیف چه فرزندان خوبی هستند، مهربان، مددکار، بابرکت، خوش تربیت، دلسوز، امیدواریم که این روز برای دختران عزیز مبارک باشد.  
,
 
,
وی متذکر شد: بعد از ۴ ماه از تعطیلی نماز جمعه باید خدا را شاکر باشیم که زمینه برگزاری نماز فراهم شد که در این میان قدردان زحمات مدافعان سلامت هستیم.
,
 
,
خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه فوری‌ترین هدف نظام اسلامی عدالت‌خواهی است، تصریح کرد: عدالت یک موضوع کاربردی بوده و مجموعی از دستورالعمل و باید و نباید برای سربازان عدالت اجتماعی است.  نظام اسلامی باید به قلّه عدالت برسد به طوریکه عدالت در بنیان آفرینش و سنت آفرینش نقش اصلی را دارد و هر نظام اجتماعی اگر به دنبال این سنّت طبیعی و قانون آفرینش حرکت کند، قطعاً ماندگار و موفق و کامیاب خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه