اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد؛

بررسی ۱۳۰ پرونده در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی/ خبرها درباره قتل ریحانه عامری، خیالبافی رسانه‌ها بود

بررسی ۱۳۰ پرونده در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی/ خبرها درباره قتل ریحانه عامری، خیالبافی رسانه‌ها بود
یدالله موحد گفت: ۱۳۰ پرونده حمایتی در استان کرمان با موضوع اقتصاد مقاومتی توسط دادگستری بررسی و حمایت شده است که از این نظر استان کرمان یکی از ۵ استان برتر کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه برگزار شده بود، گفت: هفته گرامیداشت قوه قضائیه به یاد شهید بهشتی و یاران باوفایش است، اکنون یاد و خاطره ایشان و سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم، شهیدی که کرمان به نام او مزین شده است و موجب افتخار ما کرمانی‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان این که شهید بهشتی به عنوان یار امام راحل و یکی از عناصر موثر در بنیانگذاری جمهوری اسلامی بود،ادامه داد: شهید بهشتی در پیشبرد اهداف انقلاب نقش بی بدیل ایفا کرد، همین موقعیت و جایگاه شهید بهشتی بود که موجب شد عناصر شاستکبار و منافق نسبت به ایشان کینه توزی داشته و علاوه بر ترور شخصیتی در دوران حیات، وی و یارانش را در واقعه حزب جمهوری اسلامی به شهادت برسانند.

,

مدیر کل دادگستری استان کرمان  تاکید کرد: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی ا‌ست تا با گرامیداشت یاد شهدای قوه قضاییه، مدیران قضایی ،خدمات جهادی قضات و کارکنان خدوم دستگاه را اجر نهاده و خداقوت گفته شود، همچنین خدمات قوه بیان و سیاست‌های کلی و راهبردها برای آینده تجزیه و تحلیل شود.

,

 برنامه‌های هفته قوه قضائیه در کرمان

,  برنامه‌های هفته قوه قضائیه در کرمان,

موحد به برنامه های هفته قوه قضائیه اشاره کرد و توضیح داد:  مصاحبه مطبوعاتی، تبلیغات محیطی و شهری، دیدار اعضای شورای قضایی با امام جمعه و استاندار کرمان، سخنرانی رئیس کل دادگستری در بین اصناف، سخنرانی قضات در مساجد و ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی از جمله این برنامه‌ها است.

,

وی تشریح کرد: کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های مختلف از جمله مجتمع قضایی در شهرک الغدیر با نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی  و ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان از جمله دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه است.

,

وی افزود: برگزاری جلسه مشترک شورای اداری و قضائی استان، دیدار مدیران قضائی استان با خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران، نشست با مجمع نمایندگان استان، عطرافشانی و گلباران قبور شهداء، مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر با حضور معاون امور بین الملل قوه قضائیه و … از دیگر برنامه های این هفته در استان کرمان خواهد بود.

,

۸۰ درصد اوارق قضایی در استان کرمان به صورت الکترونیک صادر می‌شود

, ۸۰ درصد اوارق قضایی در استان کرمان به صورت الکترونیک صادر می‌شود,

در ادامه رییس کل دادگستری استان کرمان عملکرد قضایی استان در سال ۱۳۹۸ توضیح داد و  گفت: در سال ۹۸ تعداد ۵۶۷ هزار و ۱۹۶ فقره پرونده وارد مراجع مختلف قضائی استان شده و  ۱۶۲ هزار و ۲۱۸ پرونده نیز به شعب ۳۱۷ گانه شوراهای حل اختلاف استان وارد شده است.

,

موحد افزود: بیش از ۸۰ درصد اوارق قضایی در استان کرمان به صورت الکترونیک صادر می‌شود و دادرسی‌های الکترونیک به یک‌هزار و ۵۰۰ جلسه رسیده است و دادگاه‌های ویدیوکنفرانس را برگزار می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه طی سال گذشته هشت واحد قضایی در استان کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ابراز داشت: ساختمان دادگستری رابر، ارزوئیه و ساختمان دادسرای عمومی بافت، شهربابک و جازموریان در هفته قوه قضاییه افتتاح می‌شود و امیدواریم طی دهه فجر بتوانیم سایر پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

,

وی با بیان این که مفاسد اقتصادی درون و برون سازمانی یکی از اقدامات تحولی ریاست قوه قضائیه است، توضیح داد: در استان کرمان در سال گذشته ۳۴۴ نفر بابت ارتکاب جرائم مفاسد اقتصادی از جمله  اخلال در نظام اقتصادی، ارتشاء، اختلاس، پولشوئی، قاچاق کالا و ارز، تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی و … دستگیر و زندانی شده همچنین در سال جاری تاکنون ۵۹ نفر بابت ارتکاب این جرائم وارد زندان شده اند.

,

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ۱۴۴ نفر زندانی در حال حاضر داریم که به اتهام جرائم موضوع فساد اقتصادی در زندان به سر می برند که یا در حال تحمل محکومت یا تحت قرار بازداشت بوده و پرونده آنها در حال رسیدگی است که از جمله می توان به پرونده اخلال در نظام پولی و بانکی کشور که در سیرجان تشکیل شد، اشاره کرد.

,

بررسی ۱۳۰ پرونده در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی

, بررسی ۱۳۰ پرونده در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی,

موحد در خصوص حمایت دادگستری استان کرمان از بخش های تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: ۱۳۰ پرونده حمایتی در استان کرمان با موضوع اقتصاد مقاومتی توسط دادگستری بررسی و حمایت شده است و از این نظر استان کرمان یکی از ۵ استان برتر کشور است ضمن این که اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت حدود ۸ هزار کارگر و نخبه از کار بیکار می‌شدند.

,

خبرها درباره قتل ریحانه عامری، خیالبافی رسانه‌ها بود

, خبرها درباره قتل ریحانه عامری، خیالبافی رسانه‌ها بود,

رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص قتل ریحانه عامری توضیح داد:  خبرها درباره قتل ریحانه عامری، خیالبافی رسانه‌ها بود که شبکه‌های اجتماعی در راس آنهاست از این رو قتل ناموسی و قتل با تبر فقط خیال‌بافی بود و رسانه‌های معاند حداکثر استفاده را برای تاختن به فرهنگ دینی و اسلامی ما کرده‌اند.

,

موحد به بیان جزئیاتی از پرونده قتل ریحانه عامری پرداخت و تصریح کرد: این پدر رفتار سوءاخلاقی داشته است که دختر متوجه این رفتار می‌شود و دختر هم سوء‌رفتارهایی داشته است و هفت سال درگیری بین این دو فرد وجود داشته است که در شب آخر منتهی به قتل می‌شود.

,

وی ادامه داد: این پدر، دخترش را با لوله آب هدف قرار می‌دهد و به‌قتل می‌رساند و زمانی که مطمئن می‌شود، دخترش جانباخته است، او را در بیابان‌های مسیر جاده جوپاری رها می‌کند و می‌آید و قتل را در مرحله اول انکار کرده و بعد به حقیقت‌گوی زبان می گشاید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه