اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد:

اولویت کمیسیون آموزش مجلس مطالبات رهبری باشد

اولویت کمیسیون آموزش مجلس مطالبات رهبری باشد
علی خیراندیش گفت: کمیسیون آموزش مجلس باید اولویت خود را بر مبنای مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قشر دانشگاهیان و فرهنگیان قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خیراندیش در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم کمتر بر روی مسائل دو وزارتخانه  تخصصی خود یعنی وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش تاثیر داشت و شاید بزرگترین علت آن نبود افراد دارای نگاه تحولی و نگاه انقلابی به دو دستگاه آموزش عالی و  آموزش و پرورش کشور و از طرفی نبود جهت دهی صحیح از طرف روسای کمیسیون بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: آنچه که مهم است اینکه اگر مبنای مجلس فعلی بر مجلس انقلابی و مجلس کارآمد است افراد اصلی کمیسیون آموزش و تحقیقات و از جمله خود رئیس کمیسیون‌ها باید از نمایندگانی باشند که در کنار احصاء مسائل حیطه کمیسیون خود، از نگاه تحول خواهانه هم برخوردار باشند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد عنوان کرد: نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش به عنوان دو نظام مهم در کمیسیون آموزش و تحقیقات واقع شده است و نکته ای که معمولاً کمیسیون آموزش در چند دوره خود در آن مشکل داشته مسئله اولویت بندی بوده است. بنابراین مجلس یازدهم و البته کمیسیون آموزش باید اولویت خود را برمبنای مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قشر دانشگاهیان و فرهنگیان قرار دهد

خیر اندیش تصریح کرد: مسئله دیگری که در مجلس دهم و مجلس های قبل تر در آن دیده نمی شد، عدم استفاده از ظرفیت کارشناسان متعهد و مجرب بیرون از مجلس در مسائل تخصصی این کمیسیون بوده است که حقیقتاً اگر روسای کمیسیون‌ها متخصصنی از افراد دغدغه مند باشد و نه صرفاً افرادی که دارای تجربه کاری هستد، باعث می‌شود تا این کمیسیون برای مسائل کارشناسی و ریل گذاری‌های خود از صاحب نظران حوزه‌های تخصصی این کمیسیون استفاده کند.

وی افزود: با این که مجلس ذاتاً عمود بر فرد است ولی مسئول یا رئیس کمیسیون در درجه اول بایستی کمیسیون خود و در درجه دوم به واسطه اعضای کمیسیون، سایر نمایندگان را با تصمیمات کارشناسی این کمیسیون جهت منافع دو وزارتخانه بنیادی نظام همراه و همدل کند. 

خیراندیش عنوان کرد: وجود فردی در رأس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که هم به مسائل و مشکلات نظام آموزش و پرورش به عنوان زیرساختی ترین و بنیادی ترین نظام کشور و هم به نظام آموزش عالی به مسائل آن آشنا باشد می‌تواند باعث کنترل و جهت دهی صحیح دولت به سمت مسیر ترسیم شده در اسناد بالادستی باشد. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت:  سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که به گفته کارشناسان یکی از اسناد کامل، مبنایی و  قابل اجرایی شدن کشور است، متاسفانه در این چند سال به شدت مهجور مانده است. همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند مهمترین اولویت کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز باید پیمودن مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با توجه و عنایت به سند تحول باشد.

انتهای پیام/

 
,

وی ادامه داد: آنچه که مهم است اینکه اگر مبنای مجلس فعلی بر مجلس انقلابی و مجلس کارآمد است افراد اصلی کمیسیون آموزش و تحقیقات و از جمله خود رئیس کمیسیون‌ها باید از نمایندگانی باشند که در کنار احصاء مسائل حیطه کمیسیون خود، از نگاه تحول خواهانه هم برخوردار باشند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد عنوان کرد: نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش به عنوان دو نظام مهم در کمیسیون آموزش و تحقیقات واقع شده است و نکته ای که معمولاً کمیسیون آموزش در چند دوره خود در آن مشکل داشته مسئله اولویت بندی بوده است. بنابراین مجلس یازدهم و البته کمیسیون آموزش باید اولویت خود را برمبنای مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قشر دانشگاهیان و فرهنگیان قرار دهد

خیر اندیش تصریح کرد: مسئله دیگری که در مجلس دهم و مجلس های قبل تر در آن دیده نمی شد، عدم استفاده از ظرفیت کارشناسان متعهد و مجرب بیرون از مجلس در مسائل تخصصی این کمیسیون بوده است که حقیقتاً اگر روسای کمیسیون‌ها متخصصنی از افراد دغدغه مند باشد و نه صرفاً افرادی که دارای تجربه کاری هستد، باعث می‌شود تا این کمیسیون برای مسائل کارشناسی و ریل گذاری‌های خود از صاحب نظران حوزه‌های تخصصی این کمیسیون استفاده کند.

وی افزود: با این که مجلس ذاتاً عمود بر فرد است ولی مسئول یا رئیس کمیسیون در درجه اول بایستی کمیسیون خود و در درجه دوم به واسطه اعضای کمیسیون، سایر نمایندگان را با تصمیمات کارشناسی این کمیسیون جهت منافع دو وزارتخانه بنیادی نظام همراه و همدل کند. 

خیراندیش عنوان کرد: وجود فردی در رأس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که هم به مسائل و مشکلات نظام آموزش و پرورش به عنوان زیرساختی ترین و بنیادی ترین نظام کشور و هم به نظام آموزش عالی به مسائل آن آشنا باشد می‌تواند باعث کنترل و جهت دهی صحیح دولت به سمت مسیر ترسیم شده در اسناد بالادستی باشد. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت:  سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که به گفته کارشناسان یکی از اسناد کامل، مبنایی و  قابل اجرایی شدن کشور است، متاسفانه در این چند سال به شدت مهجور مانده است. همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند مهمترین اولویت کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز باید پیمودن مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با توجه و عنایت به سند تحول باشد.

انتهای پیام/

 
,

وی ادامه داد: آنچه که مهم است اینکه اگر مبنای مجلس فعلی بر مجلس انقلابی و مجلس کارآمد است افراد اصلی کمیسیون آموزش و تحقیقات و از جمله خود رئیس کمیسیون‌ها باید از نمایندگانی باشند که در کنار احصاء مسائل حیطه کمیسیون خود، از نگاه تحول خواهانه هم برخوردار باشند. 

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد عنوان کرد: نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش به عنوان دو نظام مهم در کمیسیون آموزش و تحقیقات واقع شده است و نکته ای که معمولاً کمیسیون آموزش در چند دوره خود در آن مشکل داشته مسئله اولویت بندی بوده است. بنابراین مجلس یازدهم و البته کمیسیون آموزش باید اولویت خود را برمبنای مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قشر دانشگاهیان و فرهنگیان قرار دهد

,

خیر اندیش تصریح کرد: مسئله دیگری که در مجلس دهم و مجلس های قبل تر در آن دیده نمی شد، عدم استفاده از ظرفیت کارشناسان متعهد و مجرب بیرون از مجلس در مسائل تخصصی این کمیسیون بوده است که حقیقتاً اگر روسای کمیسیون‌ها متخصصنی از افراد دغدغه مند باشد و نه صرفاً افرادی که دارای تجربه کاری هستد، باعث می‌شود تا این کمیسیون برای مسائل کارشناسی و ریل گذاری‌های خود از صاحب نظران حوزه‌های تخصصی این کمیسیون استفاده کند.

,

وی افزود: با این که مجلس ذاتاً عمود بر فرد است ولی مسئول یا رئیس کمیسیون در درجه اول بایستی کمیسیون خود و در درجه دوم به واسطه اعضای کمیسیون، سایر نمایندگان را با تصمیمات کارشناسی این کمیسیون جهت منافع دو وزارتخانه بنیادی نظام همراه و همدل کند. 

,

خیراندیش عنوان کرد: وجود فردی در رأس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که هم به مسائل و مشکلات نظام آموزش و پرورش به عنوان زیرساختی ترین و بنیادی ترین نظام کشور و هم به نظام آموزش عالی به مسائل آن آشنا باشد می‌تواند باعث کنترل و جهت دهی صحیح دولت به سمت مسیر ترسیم شده در اسناد بالادستی باشد. 

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت:  سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که به گفته کارشناسان یکی از اسناد کامل، مبنایی و  قابل اجرایی شدن کشور است، متاسفانه در این چند سال به شدت مهجور مانده است. همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند مهمترین اولویت کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز باید پیمودن مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با توجه و عنایت به سند تحول باشد.

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه