اخبار داغ

یادداشت؛

چند درصد مردم اسدآباد از تسهیلات حمایتی دولت ویژه کرونا باخبر شدند؟!

چند درصد مردم اسدآباد از تسهیلات حمایتی دولت ویژه کرونا باخبر شدند؟!
سهمیه تسهیلات کرونایی در اسدآباد در زمانی اعلام شد که نه تنها به تعطیلات رسمی و ساعات کم اداری برخورد کرد، بلکه بدون اطلاع‌رسانی دقیق از سوی دستگاه های اجرایی و روابط عمومی‌ها همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ فرماندار اسدآباد در روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد از اعلام سهمیه تسهیلات ویژه برای اقشار آسیب دیده کرونا به دو هزار و ۹۵۴ نفر در این شهرستان داد که فقط ۴۸ ساعت فرصت برای ثبت‌نام داشت، یعنی تا پنجشنبه ۲۹ خرداد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این اقدام حمایتی دولت از آسیب دیدگان ناشی از کرونا، افراد متقاضی باید به سامانه کارانه مراجعه می کردند و بعداز ثبت نام از طریق دستگاه های مربوطه به بانک معرفی می‌شدند.

,

این تسهیلات مشمول ۱۴ رسته شغلی و کسب و کار شامل ۵۰۰ زیر مجموعه شغلی است که در قالب سود ۱۲ درصد به صورت ۲۴ ماهه بازپرداخت می‌شود.

,

این حمایت درحالی است که شاید بتوان گفت اطلاع رسانی خوبی از طریق دستگاه های اجرایی برای اطلاع مردم و افراد نیازمند واقعی به این تسهیلات انجام نشد.

,

شاید یکی از دلایل آن عدم توجیه خود مدیران دستگاه های اجرایی باشد، چرا که بعضا با تعدادی از آنان صحبت می‌کردیم، گفتند که در یک جلسه گفتند که موظفید این میزان تسهیلات را جذب کنید، اما اهم و مهم آن و بعضا چگونه اقدام شود، اعلام نشده، بنابراین این طرح حمایتی دارای نواقص زیادی است.

,

بعد از اعلام این سهمیه در جلسه‌ای که حدود ساعت ۱۳ بوده، ساعات اداری تمام می‌شد و فردا آن روز هم به دلیل شهادت امام صادق ع تعطیل بود و عملا هیچ وقتی برای اطلاع رسانی باقی نماند. تنها در فضای مجازی بنری از آن به صورت کلی و گنگ منتشر شد!

,

اینجا جای خالی مسئولان روابط عمومی‌ها که اخیرا مورد تقدیر استاندار همدان قرار گرفتند، در انجام وظیفه و رسالت اطلاع رسانی این امر احساس می‌شد که حداقل با اطلاع رسانی و ارتباط گیری با خبرنگاران رسته های زیر مجموعه مراکزی که به آنها تسهیلات تعلق می‌گرفت، معرفی کنند.

,

اگرچه ایرادات اصلی این موضوع به مسئولان دولتی در کلان بر می گردد که با اعلام بی موقع این سهمیه ها و بدون درنظر گرفتن تعطیلات رسمی و حتی عدم توجیه دستگاههای اجرایی اقدام به اعلام تسهیلات حمایتی می کنند.

,

حال باید دید چند درصد از مردم از این سهمیه وام ۶ الی ۱۶ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد با خبر شدند و چند درصد از افراد نیازمند واقعی این تسهیلات هستند؟!

,

لیلانظری فرهودی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه