اخبار داغ

یادداشت؛

یادآوری چند نکته به نمایندگان مجلس انقلابی

یادآوری چند نکته به نمایندگان مجلس انقلابی
با نگاهی اجمالی به مطالبات و سئوالات اخیر نمایندگان مجلس یازدهم از وزرا و سایر مسئولان اجرایی کشور و پاسخ‌های غیر شفاف برخی وزرای کابینه به ویژه در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی از جهات مختلفی قابل تأمل است. نمایندگان مجلس یازدهم به‌خوبی مطالبه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ فرافکنی و فرار به جلو ، درد بی‌درمان کشور است که بیش از هر چیز نیز در دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی و اجرایی کشور نهادینه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

با نگاهی اجمالی به مطالبات و سئوالات اخیر نمایندگان مجلس یازدهم از وزرا و سایر مسئولان اجرایی کشور و پاسخ‌های غیر شفاف برخی وزرای کابینه به ویژه در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی از جهات مختلفی قابل تأمل است. نمایندگان مجلس یازدهم به‌خوبی مطالبه کردند که وضعیت فرهنگ و هنر و سیستم آموزش کشور از یکسو و وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم از سوی دیگر، از سامان قابل قبولی برخوردار نیست ، اما وزیران وزارتخانه های یاد شده با رویکرد فرافکنی و فرار به جلو توضیحاتی ارائه دادند و رفتند، و آن چه برجا ماند همان مشکلات است ، با همان گستردگی و تاثیر گذاری.

,

با عنایت به موارد گفته شده و مشاهده برخی رفتارها در جامعه، لازم است چند نکته با نمایندگان انقلابی مجلس در میان گذاشته ‌شود.

,

۱- آیا مجلس با فراخوان وزیران و شنیدن توضیحات آنان به وظیفه خود عمل کرده است یا برای این روند باید ورودی‌ها و خروجی‌هایی در نظر گرفته و طی یک فرایند منظم، پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه و حل مشکل را به انجام برسانند؟

,

۲- مقوله مهم شفافیت؛ تنها منحصر در شفافیت آرای نمایندگان نیست بلکه در همه امورات کشور باید مورد توجه قرارگرفته و عملیاتی شود.

,

۳- کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ، هر یک به‌تناسب وظایف و حوزه تخصصی خود، وظیفه نظارتی و تقنینی را به انجام رسانده و مردم را از نتایج آن آگاه سازند تا نسبت به مجموعه نظام اعتمادسازی صورت گرفته و نسبت به افراد خاطی و دستگاه‌های کم‌کار نیز روشنگری لازم صورت بگیرد.

,

۴- سیاسی‌کاری، به‌ویژه در سال آخر عمر دولت‌ها به امری طبیعی و شاید روال جاری تبدیل شده است. در این رابطه وظایف ذاتی و تخصصی مجلس نباید تحت‌الشعاع سیاسی‌کاری قرار ب‌گیرد. یکی از مصادیق مطالبه گری در سال آخر دولت‌ها به پیگیری وظایف تخصصی و قانونی دستگاه‌ها و مسئولان با توجه به نیازهای کشور و خواسته‌های مردم مربوط می‌شود که مجلس باید آن را پیگیری و مطالبه نماید.

,

۵- مقدورات حدود ۶۲ دستگاه اقتصادی از هم‌اکنون مورد نظارت قرار گیرد تا جهش تولید هم به سرنوشت رونق تولید دچار نشود. جهش تولید را باید بیش‌ازپیش جدی گرفت. توجه نمایندگان مجلس و دستگاه‌های نظارتی را به وجود قریب به ۱۴۰ نمایندگی جمهوری اسلامی در سراسر جهان جلب می‌کنیم که متاسفانه با گم کاری وزیر امور خارجه و عدم جدیت رئیس‌جمهور، هیچ‌گونه تحرک و فعالیت اقتصادی ندارند و علی رغم تأکید رهبر معظم انقلاب، از دیپلماسی اقتصادی خبری نیست که این خلأ از مهم‌ترین موانع جهش تولید است. یعنی نه زیرساخت‌ها و ابزارها و سرمایه‌های موردنیاز جذب می‌شود و نه بازاریابی صورت می‌پذیرد.

,

۶- آنچه که از قرائن موجود قابل مشاهده و پیش بینی می باشد این است که جریانی خاص در صدد حاشیه سازی برای مجلس انقلابی و نمایندگان عزیز آن می باشد، لذا لازم است به این عزیزان هشدار داده شود ‌که دچار حاشیه‌ها نشوند. انتظار از مجلس انقلابی و نمایندگان مجلس این است که براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسائل را اصلی – فرعی کنند و به اولویت‌های اصلی تمرکز نمایند. توجه به این نکته مهم است که بدانیم و بدانند، حاشیه‌سازی و دچار حاشیه‌ها شدن ، باتلاقی است که گذشتگان را در خود غرق کرده است.

,

اهل بصیرت باید از تاریخ عبرت بگیرند.

,

نورالدین قدیمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه