اخبار داغ

از توسعه تا ورشکستگی بزرگترین مجموعه تولید بستنی کردستان

از توسعه تا ورشکستگی بزرگترین مجموعه تولید بستنی کردستان
کارخانه بستنی عسل و مجوعه‌های پیوستش با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی ظرفیت قابل توجهی هستند که متاسفانه درآستانه سقوط قرار گرفته اند و با اقداماتی سنجیده و کارشناسی می توان این شرایط را به پلی برای توسعه استان تبدیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از کُردتودی، بدون شک تولید از اولین چشم اندازهای توسعه است و در مسیر تحولات اقتصادی فراز و نشیب‌های خاصی صورت خواهد گرفت و این تحولات است که برنامه‌ریزی و آینده‌نگری‌ها را تغییر می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

تولید در استان کردستان بستر متفاوت‌تری از کشور دارد چرا که کردستان هنوز هم در حال توسعه می باشد و استعدادهایش نهفته مانده و هر روز قابل کشف است.

,

کارخانه تولید بستنی عسل با چشم‌انداز فراهم نمودن بستر شغلی برای بیش از 500 نفر استارت کارش را زد و در این مسیر بیش از 10ساله در تولید با ناملایمات خاص بازار و... روبرو شد به نحوی که کرونا رسما کارخانه را در مسیر تعطیلی قرار داد. 

,

در همین راستا جمال ساعدی مدیرعامل این واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگار کوردتودی اظهار کرد: کارخانه‌ای که تولیداتش پیش فروش می‌گردید و در بازارهای کشورهای همسایه و یا استان‌های هم‌جوار برای خرید محصولاتش در نوبت بودند اکنون در سکوت به سر می‌برد.

,

وی افزود: بستنی عسل که می‌توانست برندی باشد برای استان کردستان، اکنون در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است و بانک‌های استان علی الرغم تمام لطف‌هائی که داشته‌اند در صدد مصادره کارخانه هستند این درحالی است که کارخانه مطالبات برون کشوری و درون کشوری چشم‌گیری دارد.

,

ساعدی خاطرنشان کرد: شرایط کرونا و تعطیلی مرزهای رسمی موجب گردیده است که کارخانه بستنی عسل در انجام تعهداتش با مشکل روبرو گردد.

,

وی افزود: البته بانک‌های عامل هم در زمینه انجام تعهدات خود کم کاری‌های قابل تاملی داشته‌اند مثلا از پرداخت 30 میلیارد تومان تعهدات یکی از بانک های عامل فقط 8 میلیاردش دریافت گردیده است و با گذشت چندین سال و کاهش ارزش پول مذکور هنوز هم از پرداختش خبری نیست و کارخانه بستنی عسل در ساختار پرداخت وام دریافت نشده قرار گرفته است.

,

این فعال بخش تولید کردستان اظهار کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده است شایسته است که در این بستر زمانی و در شرایط سخت اقتصادی مسئولان امر با نگاهی ویژه به کارخانه بستنی عسل و مجموعه‌های پیوست این کارخانه که بخشی از آن گاوداری ۲هزار رأسی با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است- که تاکنون فقط 5 درصد ظرفیت این مجموعه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است- بنگرند.

,

ساعدی افزود: امیدواریم برای پرداخت معوقات به مسئولان کارخانه زمان بیشتری داده شود و صد البته در زمینه پرداخت تعهدات بانکی خود با کارخانه عسل به صورت ویژه برخورد کنند و این‌گونه نفس تازه‌ای در کالبد بی‌جان این کارخانه دمیده خواهد شد و تولیدات دوباره بستنی عسل مهمان خانه‌ها خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: این مهم علاوه بر حفظ اشتغال موجود، زمینه بکارگیری نیروهای جوان وجویای کار بیشتری را نیز فراهم خواهد کرد.

,

ساعدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان استانی به صورت خاص در زمینه رفع مشکلات کارخانه بستنی عسل اقدامات چشم‌گیری انجام دهند و مسیر توسعه تا ورشکستگی این مجموعه را به مسیر توسعه با تداوم تغییر دهند.

,

وی افزود: بدون شک توسعه مسیر سختی است و به سادگی امکان پذیر نیست و در استان کردستان که در زمینه توسعه همچون کودکی نوپاست باید مسئولان امر در زمینه ماندگاری تعداد محدود تولیدی های استان اقدامات چشم‌گیری انجام دهند.

,

ساعدی در پایان خاطرنشان کرد: کارخانه بستنی عسل و مجوعه‌های پیوستش با سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد ریالی ظرفیت قابل توجهی هستند که متاسفانه درآستانه سقوط قرار گرفته اند و با اقداماتی سنجیده و کارشناسی می توان این شرایط را به پلی برای توسعه استان تبدیل کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه