اخبار داغ

در جلسه شورای شهر تبریز مطرح شد؛

فرسودگی کامل ناوگان اتوبوسرانی شهر اولین‌ها

فرسودگی کامل ناوگان اتوبوسرانی شهر اولین‌ها
بیش از ۱۶۸ هزار میلیون ریال بدهی شرکت واحد به تامین اجتماعی از بابت بیمه رانندگان است که مقرر شده بود این بدهی در ۱۲ قسط پرداخت شود که تا به امروز تنها قسط اول و بخشی از قسط دوم پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، گزارش حسابرسی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
محمد باقر بهشتی، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به عقد قرارداد شهرداری تهران با ایران‌خودرو برای خرید اتوبوس، گفت: با توجه به اینکه شهرداری تهران قرارداد خرید اتوبوس منعقد کرده است، ظرفیت تولید اتوبوس در ایران وجود دارد و شهرداری تبریز هم باید به دنبال خرید اتوبوس باشد.
,
 
,
بدهی ۱۶.۸میلیاردی شرکت واحد به تامین اجتماعی
, بدهی ۱۶.۸میلیاردی شرکت واحد به تامین اجتماعی,
 
,
حسابرس شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۱۶۸ هزار میلیون ریال بدهی شرکت واحد به تامین اجتماعی از بابت بیمه رانندگان است. مقرر شده بود این بدهی در ۱۲ قسط پرداخت شود که تا به امروز تنها قسط اول و بخشی از قسط دوم پرداخت شده است.
,
 
,
وی افزود: بر اساس برگه‌های تشخیص مالیاتی، سی هزار و ۶۹۳ میلیون ریال مالیات شرکت واحد بوده است.
,
 
,
حسابرس شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان اینکه زیان انباشته شرکت واحد دو برابر دارایی‌های ثبت شده است، گفت: ۸۲۴ میلیون تومان موجودی فاقد گردش شرکت و ۹۶۷ قطعه وجود دارد که با هزینه یک ریال ثبت شده است!
,
 
,
۳۲دستگاه اتوبوس یورو۲ در پارکینگ خاک می‌خورد!
, ۳۲دستگاه اتوبوس یورو۲ در پارکینگ خاک می‌خورد!,
 
,
فرج محمد قلیزاده، دیگر عضو شورای شهر نیز به خرید اتوبوس‌های یورو ۲ توسط شهرداری تبریز اشاره کرد و افزود: زمانیکه کسی اتوبوس‌های یورو ۲ را خریداری نمی‌کرد، شهرداری تبریز ۳۲ دستگاه خریده است که نیروی انتظامی این اتوبوسها را پلاک نکرد و بلااستفاده ماندند.
,
 
,
وی متذکر شد: حالا باید مسئولین آن زمان پاسخگوی این هدررفت بیت المال باشند. پیشنهادم این است که به مدت یک ماه تایید گزارش حسابرسی مسکوت باقی بماند.
,
 
,
عبداله تقی‌پور، عضو دیگر شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: شنیدن این گزارش هیچ فایده‌ای ندارد چون گزارش منتهی به سال ۹۶ است و برخی از موارد مطرح شده در این گزارش باید از طریق قضایی پیگیری شود.
,
 
,
ناوگان اتوبوسرانی تبریز کاملا فرسوده است
, ناوگان اتوبوسرانی تبریز کاملا فرسوده است,
 
,
وی افزود: اتوبوس‌هایی که با ۱۰۰ میلیون تومان تعمیر شدند بیش از پنج سال است که به خوبی کار می‌کنند. بیش از ۴۵۰ دستگاه از اتوبوس‌های فعال از زمان فعالیتشان گذشته و ناوگان اتوبوسرانی کاملا فرسوده است. 
,
 
,
تقی‌پور تاکید کرد: جلسه‌ای برای بررسی مشکلات و تامین نقدینگی برای خرید اتوبوس گذاشته شود.
,
 
,
در وظایف شرکت واحد تجدیدنظر شود
, در وظایف شرکت واحد تجدیدنظر شود,
 
,
همچنین فریدون بابایی اقدم برگزاری یک جلسه مستقل برای تجدید نظر در وظایف شرکت واحد را ضروری دانست و گفت: متروی ما در مسیرهای ایجاد شده خالی رفت و آمد می‌کند در حالیکه هزینه زیادی در بر داشته است. 
,
 
,
این عضو شورای تبریز خاطرنشان کرد: حسابرسی‌ها برای اولین بار است که اینگونه در صحن شورا مطرح شده است.
,
 
,
ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این رابطه بیان داشت: بدهی چندین میلیاردی سازمان اتوبوسرانی به تامین اجتماعی در مقابل مشکلات انباشت شده چیزی نیست.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه شفافیت موجب کاهش فساد می‌شود، اظهار داشت: تلاش ما این است که به صورت شفاف مشخص شود که در سازمان‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد. برخی مسائل را در دستگاه قضایی پیگیری می‌کنیم و انباشت مشکلات به اندازه ده سال کار برای شهرداری است.
,
 
,
سهم بالفعل دولت از حمل‌ونقل عمومی؛ تنها نیم درصد
, سهم بالفعل دولت از حمل‌ونقل عمومی؛ تنها نیم درصد,
 
,
شهردار تبریز گفت: حل مشکل حمل‌ونقل عمومی بر عهده دولت است و نمایندگان مجلس و مسئولین باید این موضوع را پیگیر باشند. از ۸۷/۵ درصد سهم دولت در حمل‌ونقل عمومی نیم درصد را توانسته‌ایم دریافت کنیم.
,
 
,
محمدحسن اسوتچی نیز درجلسه امروز شورای شهر تبریز ضمن موافقت با مسکوت ماندن یک ماهه تایید گزارش حسابرسی شرکت واحد، گفت: موضوع خط ویژه از سال ۸۹ آغاز شد و اگر همان زمان رسیدگی می‌شد برای امروز باقی نمی‌ماند.
,
 
,
عضو شورای شهر تبریز اضافه کرد: همین الان پیام دادند که مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب رانندگان شرکت واحد واریز شده است.
,
 
,
قابل ذکر است پس از بحث و تبادل نظر اعضا، گزارش حسابرسی سازمان اتوبوسرانی تبریز با تکالیف مشخص تصویب شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه