اخبار داغ

سایه شوم کرونا بر رکود بازار؛

گلایه فروشندگان و تولیدکنندگان هرمزگانی از عدم حمایت دولت/ دخل بازاریان به خرجشان نمی رسد

گلایه فروشندگان و تولیدکنندگان هرمزگانی از عدم حمایت دولت/ دخل بازاریان به خرجشان نمی رسد
فروشنده هرمزگانی گفت: دولت یک تصمیم روشن برای ما نمی گیرد یک ماه تعطیل می کند مجدد بازکرده سپس سه روز تعطیل می کند، همچنین قرار بود یک ماهی که تعطیل بود را اجاره مغازه یا پول شارژ ندهیم اما هر دو را از ما دریافت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ کرونا آمد، جان بسیاری از انسان ها را گرفت، برایش پیر و جوان و سالخورده و ورزشکار هم فرقی نداشت، حتی شنیدیم جان یک کودک هرمزگانی را نیز گرفته است، در این بین اما درسهایی را نیز برای بشریت در پی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سالها پیش و ماه ها پیش و قرن ها پیش خداوند در قرآن کریم فرمود: « انسان برای چه در برابر پروردگارش مغرور شده است، در حالی که اگر مگسی چیزی را از او برباید نمی تواند حتی آن را از مگس بازپس بگیرد»

,

حالا آن مگس به ویروسی تبدیل شده است که علاوه بر جان ها، کسب و کار و رزق و روزی را نیز از مردم گرفته است.

,

رضایی فروشنده پوشاک بانوان در گفتگو با هرمز اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا با کاهش شدید فروش مواجه شده ایم مشتری یا نیست یا اگر هم هست جرات اینکه دست به کار یا لباس بزند را نداشته است بلاتکلیف هستیم و نمی دانیم جنس سفارش بدهیم به همین دلیل با مشکل مواجه هستیم و از پس هزینه های اجاره و شارژ بر نمی آییم.

,

این فروشنده افزود: دولت یک تصمیم روشن برای ما نمی گیرد یک ماه تعطیل می کند مجدد بازکرده سپس سه روز تعطیل می کند، همچنین قرار بود یک ماهی که تعطیل بود را اجاره مغازه یا پول شارژ ندهیم اما هر دو را از ما دریافت کرد.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجناس گران شده است قدرت خرید نیز بسیار کم شده و با وجود اینکه بستر برای فروش آنلاین فراهم است اما بیشتر مردم هنوز به آن اعتماد ندارند، مشتری می خواهد کار را از نزدیک ببیند و راحت تر انتخاب کند.

,

تعطیلی های چند ماهه و چند روزه، مشکلی را حل نمی کند

, تعطیلی های چند ماهه و چند روزه، مشکلی را حل نمی کند, تعطیلی های چند ماهه و چند روزه، مشکلی را حل نمی کند,

مسئول تولیدی کیف پارچه ای گیفیر نیز در گفتگو با هرمز اظهار کرد: تولید گیفیر به دست خانم هایی است که سرپرست خانوار هستند به همین دلیل این چند ماه را مجبور شدیم خودمان هزینه ها را پرداخت کنیم زیرا نمی توانستیم حقوق آن ها را قطع کنیم.

,

این کارآفرین افزود: دولت تا طرح هایش تصویب و اجرایی شود زمان می برد با این وضعیت کرونا و مراکز آلوده نمی شود حضوری پیگیری کرد به همین دلیل فعلا نتوانستیم هزینه ها را دریافت کنیم.

,

وی ادامه داد: مکان ما مستقر در امامزاده سید مظفر(ع) بود اما با توجه به شیوع کرونا آن جا که همچنان قرنطینه است، مجبور شدیم جایی دیگر را اجاره و کارگاه را جابه جا کنیم که هزینه بسیاری را متحمل شدیم.

,

مسئول تولیدی کیف پارچه ای گیفیر با بیان اینکه همه چیز به سمت و سوی مجازی رفته است تصریح کرد: درست است که فروش آنلاین است اما باید خط تولید نیز فعال باشد تا فروش انجام شود در حال حاضر بسیاری از فروشندگان و تولید کنندگان دخلشان به خرجشان نمی رسد.

,

وی خاطرنشان کرد: در تولید کوله پشتی مدارس برای داخل و خارج به مشکل خوردیم، به دلیل بسته شدن راه ها نمی توانیم صادر کنیم و برای تولید داخل نیز با توجه به تعطیلی مدارس خط تولید متوقف شده است.

,

این بانوی موفق هرمزگان اضافه کرد: تعطیلی های چند ماهه و چند روزه و باز و بسته شدن های مجدد، مشکلی را حل نمی کند باتوجه به اینکه تولیدی هستیم قطعا تجمع خانم ها در محل خطرناک است با وجود اینکه تمام نکات بهداشتی را رعایت می کنیم اما همین رفت و امدها نیزنگران کننده است زیرا از وسایل عمومی استفاده می کنند و نمی خواهیم اگر کسی در تولیدی ما کار می کند دچار مشکل و بیماری شود.

,

این کارآفرین گفت: از طرفی امکان تست دادن نیزکم و در این مسیر نیزحتی برخی افراد بیمار شده اند باید این امکان فراهم شود تا تست گرفتن از اعضای تیم راحت تر انجام شود و با این اطمینان که سالم هستند در محل حضور یابند.

,

وی ادامه داد: تولیدی کیف پارچه ای گیفیر امکان اینکه افراد خیاط بتوانند در محل کار بمانند و رفت و آمد نکنند را داشت اما باتوجه به اوج بیماری در استان دیگر نمی شود این کار را انجام داد.

,

حسینی که از بازاریان است، گفت: قدرت خرید مردم بستگی به جنس و نوع آن دارد اگر شرایط قسطی هم باشد بیشتر استقبال می کنند آن ها خرید نقدی را نمی پسندند.
وی ادامه داد: بیشتر مشتریان می خواهند جنس را از نزدیک دیده و پس از آن خرید را انجام دهند اما در این شرایط سخت کرونایی خرید آنلاین بهتر از سنتی است.

,
,

کشور چاره ای جز قرنطینه دسته جمعی ندارد

, کشور چاره ای جز قرنطینه دسته جمعی ندارد, کشور چاره ای جز قرنطینه دسته جمعی ندارد,

سپاهی فرشنده پوشاک بانوان نیز گفت: چهار ماه است که مغازه را بسته و در خانه هستم فرزند کوچک دارم و بیماری قندی خودم اجازه حضور در مکان های دیگر را نمی دهد.

,

وی افزود: مسئولین باید بیشتر رسیدگی کنند گفته بودند یک ماه شارژ مغازه ها را صدتومان کم کردند اما از آن طرف عیدی از ما گرفته اند، بازاری که در عید تعطیل است برای چه باید هزینه پرداخت کند.

,

سلیمی نیز که کسب و کارش بازاری است در گفتگو با هرمز اظهار کرد: کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است قبل از آن در یک روز ۱۵ قلم جنس را می فرختیم اما اکنون فقط یک جنس به فروش می رسد، مردم مدام در استرس هستند و اگر پس اندازی داشته باشند جرات خرید را ندارند و نگران این هستند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

,

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار همیشه بوده و دیگرعادی شده است اما مشکل این است که کرونا بستری برای افراد سودجو شده استف زمانی که فروشنده ای جنسی را کانتیری خریده و در انبار داشته و قیمت آن ۶۰۰ تومان است اما اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می فروشد را چه کسی به آن رسیدگی می کند.

,

سلیمی افزود: بازار که فروش خود را با خرید آنلاین انجام می هد و اجناس را به دست مردم می رساند اما کشور چاره ای جز قرنطینه دسته جمعی ندارد و علت اینکه این کار را انجام نمی دهد را نمی دانم، راه ها باز و اداره جات نیز کارمندان را ملزم به حضور در محیط کار می کند، یک نفر هم نیست که جلوی مسافرین را بگیرد یا از آنان تست بگیرد، دولت سرنوشت مردم برایشان مهم نیست.

,

جلوگیری از افزایش قیمت ایجاد شد

, جلوگیری از افزایش قیمت ایجاد شد, جلوگیری از افزایش قیمت ایجاد شد,

مهدی بشیری زاده رئیس سازمان بسیج اصناف تجار وفعالان اقتصادی هرمزگان در گفتگو با هرمز اظهار کرد: با توجه به اینکه بازاریان و صنوف بیشترین آسیب را در ایام بیماری کرونا و قرنطینه ها متحمل شده‌اند سازمان بسیج اصناف تجار و فعالان اقتصادی هرمزگان در بحث مبارزه با ویروس منحوس کرونا با همکاری خیرین و سازماندهی بسیجیان گام های موثری برای رفع مشکلات این قشر و مردم برداشته است.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف تجار وفعالان اقتصادی هرمزگان افزود: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت، بازرسی از ۲هزار نفر بازاری انجام شد و بیش از ۴ هزار متر مربع از سطوح بازار در سطح استان ضد عفونی و گندزدایی شد.

,

بشیری زاده با اشاره به سرکشی از پاساژهای تجاری سرپوشیده جهت اجرای پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: باتوجه به پیگیری تعویق قانون مبارزه با قاچاق در ایام کرونا، زیرساخت لازم و موانع اجرای قانون جهت رفع مشکلات مردم در لوازم خانگی و جلوگیری از افزایش قیمت ایجاد شد.

,

وی ادامه داد: تجهیز کارگاه تولید ماسک و ارائه آن به قیمت مصوب، فرهنگ سازی در خصوص اجرای طرح مودت و همدلی و بخشش کرایه مغازه ها به میزان یک پاساژ ۱۸مغازه‌ای ، ۳۰ مغازه در سطح بازار و یک هتل از کارهایی بود که سازمان بسیج اصناف تجار وفعالان اقتصادی  هرمزگان در ایام بحران کرونا انجام داد.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف تجار وفعالان اقتصادی هرمزگان خاطرنشان کرد: تشکل های مردمی اصناف در همه ادوار به عنوان وسیع ترین بخش اقتصادی، نقش موثر و تاثیرگذاری در کشور دارد که باید از پتانسیل عظیم آنها برای بهبود کسب و کار و اشتغال استفاده کرد.

,

یادمان نرود روزی دهنده خلق فقط خداوند است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه