اخبار داغ

یادداشت؛

حریرچی از کجا عروسی در سنندج را رصد کرد؟

حریرچی از کجا عروسی در سنندج را رصد کرد؟
اظهارات جنجالی حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص ارتباط دادن افزایش آمار کرونا در سنندج با برگزاری مراسم عروسی در کارواش واکنش هایی را داشته است، ضمن تقبیح اینگونه اظهار نظرهای غیر واقعی و بررسی نشده باید گفت سخن یک مدیر وزارتی نمی تواند موضع وزارتخانه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، گرچه در حال حاضر ایشان به عنوان سخنگوی وزارتخانه محسوب می شوند ولی تجربه ای باشد برای اظهارات آینده ایشان در مورد حساسیت های موضوع و رعایت کرامت و حرمت مردمان سرزمین ایران.  همچنین مدیران وزارت بهداشت باید بدانند که مردم کردستان آنقدر فهیم هستند که آداب شرایط موجود را بخوبی رعایت می کنند وانگهی اگر کسی هم برخلاف عرف عمومی مراسمی برگزار کند قطعا طبیعت با طراوت زیبای کردستان را بر غسالخانه ماشین ها ترجیح می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کُردتودی، ,

نگارنده روزی در یکی از خیابان های سنندج به اتفاق سه نفر سرنشین خودرویی بودیم که ناگهان مرد میانسالی با تجهیزات انفرادی بهداشتی ما را متوقف کرد و با کمال ادب و احترام تذکر داد که آیا چهار نفر در این شرایط  برای یک خودرو زیاد نیست؟ با کمال شرمندگی از این دلسوز جامعه اعتذار خواسته و تمکین نمودیم که تکرار نشود. حال با چنین فرهنگی آیا کسی در کردستان  هست که غسالخوانه خودرو را مکان شادی و شعف خود قرار بدهد؟

,


اما پرسش اساسی وجود دارد که آقای حریرچی از کجا اطلاعات برگزاری مراسم عروسی در کارواش را بدست آورده است؟ منبع تامین آن کیست؟ مگر نه این است که منبع خبر غیر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان می باشد؟ بنابراین سازمان علوم پزشکی و مدیریت این مجموعه قابل سرزنش می باشند و نوک انتقاد و اعتراض اصلی متوجه این دستگاه استانی است.

,
,


مزید استحضار جناب حریرچی گفته شود اولا عامل انتشار ویروس نمی تواند به یک مراسم عروسی ختم گردد بلکه بی توجهی و عدم مسئولیت مدیرانی استانی در قبال جان مردم  است که علیرغم تمامی شواهد دال بر خیزش موج دوم آلودگی کرونا ولیکن مدیران همچنان در کمال آرامش از پشت میز مدیریت خود با صدور دستورالعمل های  غیر کاربردی و بی خاصیت  شیوع کرونا را مدیریت می کنند نه کنترل آن را. 

,
,

 

,

بنابراین بر حسب درست بودن موردی حرف جتاب معاون وزیر، تقلیل دادن علل شیوع کرونا در کردستان به مراسمی در یک کارواش نوعی به فرار به جلو است، مسئولین و مقامات استانی هم باید بیش از پیش در مقابل مسئولیتی که در این زمینه دارند احساس وظیفه کنند و با همراه کردن مردم با خود با شیوع این بیماری با اقدامات عملی و مفید مقابله کنند. این گونه اظهارت غلط و آمارهای ناصحیح دردی از جامعه دوا نمی کند هیج بر آلام این مردم فرهنگی و رنج کشیده هم خواهد افزود. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه