اخبار داغ

کارگران شرکت "عقاب افشان" مقابل استانداری سمنان تجمع اعتراضی برگزار کردند

کارگران شرکت "عقاب افشان" مقابل استانداری سمنان تجمع اعتراضی برگزار کردند
صبح امروز کارگران شرک عقاب افشان در اعتراض به تعدیل نیروهای این شرکت مقابل استانداری سمنان تجمع کردند که اعلام شد کارگران به کار خود بازمی گردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، صبح امروز جمعی از کارگران شرکت عقاب‌افشان سمنان در مقابل استانداری سمنان تجمع و به تعدیل بیش از 70 درصد از نیروهای این شرکت اعتراض کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارگران شرکت عقاب‌افشان با تأکید بر این که مدیریت این شرکت، در پی رکورد فعالیت‌ها از سال گذشته، با کارگران همراهی کرده است، از مقامات استان درخواست داشتند که با ورود مسئولانه به موضوع، از تعدیل گسترده نیروهای این شرکت جلوگیری کنند.

,

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره مشکلات شرکت عقاب افشان  گفت: بخشی از مشکل این کارخانه به مواد اولیه و تامین شاسی هایی که از خارج از کشور برمی گردد که بدلیل مشکلات تحریمی با مشکل مواجه شده ضمن آنکه جناب اکبری راد در روزهای اوج کرونا لطف زیادی داشت و علی رغم سختی های فراوان کارخانه را سرپا نگه داشته و کارگران مشغول کار بودند.

,

خجسته پور در ادامه افزود: پریروز متوجه شدیم که ایشان قصد دارد تعدادی از کارگران را برای استفاده از بیمه بیکاری معرفی کند که این موضوع به منزله اخراج کارگران و تعطیلی کارخانه نیست.

,

وی همچنین ادامه داد: ایشان می گوید من یک حقی دارم آن هم اینکه حق بیمه پرداخت کردم و استفاده از بیمه بیکاری برای کارگران در شرایط اضطرای حق من است. در حال حاضر چون تجهیزات و ومواد اولیه ندارم کارگران مدتی از بیمه بیکاری استفاده کنند و زمان دریافت تجهیزات به محل کار بازگردند.

,

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه به محض اینکه اطلاع از موضوع درخواست جلسه دادیم اظهار کرد: به دستور استاندار سمنان از ایشان و تعدادی از مدیران مرتبط دعوت و جلسه ای برگزار شد. خواهش کردیم که در همین زمینه موقت هم فعلا مساعدت کنند که ایشان درخواست هایی را از جمله دریافت مبلغی بعنوان تسهیلات مطرح کرد.

,

خجسته پور از موافقت با پرداخت تسهیلات به شرکت عقاب افشان خبر داد و گفت: بلافاصله جلسه کارشناسی برگزار شد و درخواست ایشان مورد موافقت قرار گرفت. این مبلغ در جلسه ستاد تسهیل آینده استان به تصویب می رسد و چون مبلغ آن خارج از اختیارات استان است به ستاد تسهیل ملی ارسال می شود.

,

وی همچنین اضافه کرد: بنا شد هر دستگاهی مانند سازمان صمت، تعاون و رفاه و دستگاه قضا پیگیری های لازم را برای حل و فصل مشکلات این کارخانه از متناظرهای ملی خود داشته باشند.

,

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به تجمع امروز کارگران این شرکت مقابل استانداری سمنان گفت: پس از اینکه روز گذشته جلسه با تصمیمات خوبی به پایان رسید امروز شاهد تجمع بودیم. با تماسی که با مدیرکارخانه برقرار شد مدیر کارخانه اعلام کرد فعلا از حق خود یعنی بیمه بیکاری کارگران نیز می گذرم، کارگران به محل کار برگردند و بیمه و حقوق انها نیز پرداخت خواهد شد. 

,

خجسته پور ابراز امیدواری کرد طی هفته های آتی مشکلات کارخانه حل شود و استفاده از بیمه بیکاری و تعطیلی موقت نیز منتفی شود.

,

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها پیرامون این موضوع در فضای مجازی گفت: شب گذشته در فضای مجازی نتایج جلسه را برخی طوری دیگر منتشر کردند در صورتی که واقعیت نداشت.همه زحماتی که استاندار و مدیران استان می کشند برای حل و فصل موضوع است.

,

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه خوشبختانه شرکت عقاب افشان در سطح استان مشکل ندارد اظهار کرد: مشکلات این شرکت ملی و بعضا بین المللی است اما وظیفه خود می دانیم که آن ها را پیگیری کنیم و هر جلسه ای که لازم باشد برگزار می کنیم.

,

خجسته پور همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه تودیع و معارفه دادستان سمنان در سال گذشته یکی از محورهای سخنرانی استاندار سمنان در حضور دادستان کل کشور موضوع شرکت عقاب افشان بود و همانجا هم درخواست کتبی به دادستان کل کشور ارائه شد.

,

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان استان از هیچ پیگیری اداری، اجرایی و قضایی دریغ نخواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه