اخبار داغ

استاد دانشگاه :

اسلام تاکید فراوانی در خصوص محبت به دختران دارد/ دختران شهیده معرفی شوند

اسلام تاکید فراوانی در خصوص محبت به دختران دارد/ دختران شهیده معرفی شوند
بیاری استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اسلام در خصوص محبت به دختران تأکیدات زیادی دارد گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دختران زیادی نقش‌آفرینی کردند و در این راه به شهادت رسیدند اما متأسفانه آن‌طور که باید معرفی نشدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر بیاری ضمن گرامی داشت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، اظهار کرد: یکی از نشانه های جاهلیت پیش از اسلام نوع نگاه آن‌ها به دختر و به تبع آن رفتاری که نسبت به دختر داشتند بود در قرآن آمده وقتی به آن‌ها بشارت داده می‌شد که خداوند به آن‌ها دختری هدیه داده از عصبانیت برافروخته می شدند و دختران خود را زنده به گور می کردند.

کارشناس مسائل دینی افزود: جاهلیت آن‌ها تا حدی بود که حتی این مسئله را درک نمی کردند که خودشان نیز زاده یک زن هستند و اگر زنی نباشید هیچ فرزندی به دنیا نخواهد جایگاه زن قبل از اسلام به اندازه انجام دادن کارهای خانه و فرزند آوری بود و هیچ جایگاه اجتماعی و فردی نداشت.

بیاری تصریح کرد: بعد از ظهور اسلام فضیلتی که برای دختر و زن قائل شد قابل مقایسه با قبل از آن نبود اسلام جنسیت قبیله نژاد زبان را از بین برو و اعلام کرد این ها نشانه برتری انسان ها نیستند و ملاک برتری تقوا است.

وی بیان کرد: اسلام دختر ستیزی را که در جوامع حاکم بود را کنار زد و آن را تبدیل به دختر دوستی کرد و به صورت ویژه برای دختران جایگاه ویژه ای قائل بود در گفتار و سیره پیامبر و در رفتار با دختر خودشان حضرت فاطمه(س) الگو شدند و حضرت فاطمه(س) را در مقام دختر بسیار تکریم می کردند و حتی به احترامش از جا بلند می شدند.

جایگاه دختر در اسلام بسیار رفیع است

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: پیامبر گرامی اسلام در خصوص محبت به دختران بسیار سفارش کرده است اهل بیت به پدرانی که دختردار می شدند سفارش می کردند بیشتر هوای دخترانشان را داشته باشند و به آن‌ها محبت کنند اما چنین مسئله ای در خصوص پسران وجود ندارد که به آن‌ها بیشتر محبت کنند.

بیاری ادامه داد: اسلام زن را از جایگاه بسیار پستی که قبل از آن برایش قائل بودند خارج کرد و جایگاه رفیعی به آن داد و نقش های مختلف اجتماعی و فردی برایش تعریف کرد.

کارشناس مسائل دینی افزود: نقش فردی و اجتماعی که زن در تربیت فرزندان دارد هیچ مردی نمی تواند آن را انجام دهد اسلام بارها این نقش زن را مورد ستایش قرار داده است اسلام دختران را تکریم کرد و توانایی های آن‌ها را شکوفا کرد و آن‌ها را وارد عرصه های سیاسی و اجتماعی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام برای حضور زنان و دختران در جامعه مسئله حجاب را مطرح کرد زیرا اگر قرار بود زنان و دختران در خانه بمانند اصلا مسئله ای به نام حجاب معنا نداشت پس هدف اسلام از مطرح کردن حجاب به خاطر حضور فعال دختران و زنان در جامعه و پذیرش نقش های مختلف و تأثیرگذار اجتماعی بود.

بیاری عنوان کرد: نقش زنان در جبهه های نبرد چه در صدر اسلام و چه در زمان حاضر بسیار تأثیرگذار بود در انقلاب نقشی که زنان ایفا کردند به گفته حضرت امام خمینی(ره) بیشتر از مردان بوده زیرا زنان در مقام مادر و همسر مردان را روانه میدان جهاد و مقاومت می کردند و هم خودشان وارد این جهاد می شدند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دختران زیادی نقش آفرینی کردند و در این راه به شهادت رسیدند اما متأسفانه آن‌طور که باید معرفی نشدند و گمنام هستند اما باید دختران شهیده به عنوان الگو برای دخترانمان معرفی شوند.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا،,
,
,
,
,
,
,
,
, جایگاه دختر در اسلام بسیار رفیع است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه