اخبار داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

واریز وام یک میلیون تومانی به حساب بیش از 191 هزار خانوار در خراسان‌جنوبی

واریز وام یک میلیون تومانی به حساب بیش از 191 هزار خانوار در خراسان‌جنوبی
عابدی گفت: تاکنون مبلغ تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب 191 هزار و 242 خانوار ساکن در استان واریز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خاورستان،مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی در تشریح برنامه‌های حمایتی دولت برای کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا اظهارکرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای اسفند ماه سامانه بیمه بیکاری را به منظور ایجاد وحدت رویه بین استان‌ها راه اندازی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی با بیان این‌که حدود 89 درصد متقاضیان استان از بیمه بیکاری برخوردار شدند، افزود: تعداد افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند 6 هزار و ۶۵ نفر می‌باشد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی، بعد از بررسی مدارک ارائه شده ۵ هزار و ۳۷۸ نفر را واجد شرایط تشخیص داده‌اند.
,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور، مبالغ مربوط به افرادی که در اسفندماه ثبت‌نام کرده‌اند را به حسابشان واریز کرده اما میزان و مبنای تعیین رقم مبالغ پرداخت شده تاکنون به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها اعلام نشده است.
,
 
,
عابدی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال دارای مجوز کسب و کار در 14 رشته شغلی تعیین شده، صرفاً برای یکبار فرصت ثبت نام در سامانه کارا (بخش تسهیلات کرونا) را داشته‌اند.
,
 
,
وی با اشاره  به پایان مهلت ثبت نام افراد در آخر خرداد ماه،گفت: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات که با نرخ سود ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت می شود، از ابتدای مهر ماه سال جاری به مدت۲۴ ماه تعیین شده است.
,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی سهم استان خراسان‌جنوبی را از این تسهیلات، مبلغ  ۲۶۸ میلیارد تومان عنوان کرد.
,
 
,
عابدی بیان کرد: ده مؤسسه و بانک عامل شامل ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، انصار، اقتصاد نوین، شهر و مؤسسه ملل در زمینه پرداخت این تسهیلات در سطح استان همکاری لازم را دارند.  
,
 
,
وی درخصوص نحوه گردش کار در روند پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحدهای آسیب دیده گفت: روال کار به این شکل است که بعد از ثبت درخواست تسهیلات توسط فرد متقاضی، پیامک ثبت درخواست به متقاضیان ارسال می شود، سپس در ادامه کار ثبت اطلاعات متقاضی در سامانه، بررسی مجوز ثبت نام در سامانه، ارسال به دستگاه بخشی و بررسی اولیه و ارسال به بانک عامل صورت می گیرد و در نهایت تسهیلات لازم پرداخت می‌شود.
,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، به واحدهای کسب و کاری که مشغول فعالیت باشند مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت شده است.
,
 
,
عابدی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده به واحدهای کسب و کاری که بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند و در حال حاضر دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی می باشند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان می‌باشد.
,
 
,
وی افزود: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان نیز مبلغ ۶ میلیون تومان است.
,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به این که حدود 1500  نفر متقاضی در سامانه دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: به محض ابلاغ شیوه نامه، هماهنگی لازم بین تمام دستگاه‌های مرتبط و جامعه هدف برای همراهی واحدهای صنعتی و پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.  
,
 
,
وی در ادامه از روند پرداخت وام یک میلیون تومانی شرایط کرونا به متقاضیان نیز گفت: شروع طرح پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران از  ۲۷ فروردین ماه امسال آغاز شده و تا پایان وقت اداری ۲۲ خرداد ماه ادامه داشته است.
,
 
,
عابدی بیان کرد: واجدین شرایط یارانه بگیر که شماره ملی سرپرست خانوار را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال نموده بودند، از مبلغ یک میلیون تومان وام بهره‌مند شده‌اند.
,
 
,
واریز وام یک میلیون تومانی به حساب بیش از 191 هزار خانوار در خراسان‌جنوبی
, واریز وام یک میلیون تومانی به حساب بیش از 191 هزار خانوار در خراسان‌جنوبی, واریز وام یک میلیون تومانی به حساب بیش از 191 هزار خانوار در خراسان‌جنوبی,
 
,
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون مبلغ تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب 191 هزار و 242 خانوار ساکن در استان واریز شده است.
,
 
,
وی با تأکید بر این که نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد است، افزود: مدت زمان  تعیین شده برای پرداخت این وام ۳۰ ماه تعیین شده است.
,
 
,
عابدی گفت: مبلغ اقساط ۳۵ هزار تومان در هر ماه می‌باشد و اولین قسط وام نیز از تیر ماه از حساب سرپرست خانوار کسر می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه