اخبار داغ

خبر خوش دادستان نظامی خراسان شمالی برای سرباز فراری‌ها

خبر خوش دادستان نظامی خراسان شمالی برای سرباز فراری‌ها
مجتبی زارع از اجرای طرح "بازگشت به سنگر" در راستای بازگرداندن سربازان فراری از خدمت که یگان خدمتی آنان در استان خراسان شمالی است خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، مجتبی زارع، دادستان نظامی استان خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی برای رسیدگی به جرایم نظامی و انتظامی اعضای نیروهای مسلح در قانون اساسی پیش‌بینی شده است و تنها مرجع اختصاصی در قانون اساسی در این زمینه فقط سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

ویبا بیان اینکه فرار از خدمت بیشترین جرم در میان نیروهای مسلح استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است، افزود: 99 درصد فرار از خدمت نیز از سوی سربازانی است که مشمول خدمت سربازی هستند.

وی استفاده از موقعیت شغلی نیروهای مسلح برای مقاصد غیر قانونی و تضییع حقوق شهروندی را از دیگر جرائم به وقوع پیوسته در استان در حوزه نیروهای مسلح برشمرد.

,
,
,

زارع در این نشست که اولین نشست خبری در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بود، پیشگیری از جرایم را یکی از مهم‌ترین موضوعات این سازمان عنوان کرد و از رسانه ها برای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص وظایف این سازمان دعوت به همکاری کرد.

,

دادستان نظامی استان خراسان شمالی در ادامه از اجرای طرح "بازگشت به سنگر" در راستای بازگرداندن سربازان فراری از خدمت که یگان خدمتی آنان در استان خراسان شمالی است خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح به مناسبت دهه کرامت به مدت 45 روز از سوم تیرماه تا هیجدهم مردادماه سال جاری در استان اجرا می شود ، گفت: سربازان فراری هم استانی و یا خارج از استان که محل خدمت آنان خراسان شمالی است اگر در بازه زمانی اعلام شده خود را به یگان خدمتی و یا دادسرای نظامی معرفی کنند علاوه بر برخورداری از تخفیفات قانونی از مجازات حبس این جرم نیز معاف می شوند.

وی در ادامه احیای حقوق عامه را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و از شهروندان خواست تا در صورت تضییع حقوق خود از سوی نیروهای مسلح استان و یا مراکز مرتبط با این سازمان ها از جمله رستوران و تالارها، درمانگاه های نیروهای مسلح، مراکز پلیس +10 ، مراکز معاینه فنی خودرو و یا هر مرکزی که به نوعی با نیروهای مسلح و یا سازمان های وابسته به آنان مرتبط هستند را به سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه