اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد؛

فاطمه معصومه (س) معدنی ارزشمند برای توسل بزرگان دینی

فاطمه معصومه (س) معدنی ارزشمند برای توسل بزرگان دینی
حسن زاده گفت: در وصف منزلت حضرت «فاطمه معصومه (س)» همین بس که امروز به عنوان پایگاه فقه جعفری و نشر معارف «اهل بیت (ع)» شناخته شده اند و در حرم و حریم ایشان نشر معارف جاری است، در عین حال حضرت «فاطمه معصومه (س)» معدنی ارزشمند برای توسلات بزرگان دینی محسوب می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش حسن زاده، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو باخبرنگار هرمز ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در وصف منزلت حضرت «فاطمه معصومه (س)» همین بس که امروز به عنوان پایگاه فقه جعفری و نشر معارف «اهل بیت (ع)» شناخته شده اند و در حرم و حریم ایشان نشر معارف جاری است، در عین حال حضرت «فاطمه معصومه (س)» معدنی ارزشمند برای توسلات بزرگان دینی محسوب می‌شوند حتی ملاصدرا بیان کرده است در برخورد با پیچیدگی‌های علمی به حرم حضرت «فاطمه معصومه (س)» حرکت می‌کردم و دو رکعت نماز می‌خواندم و به مدد این بانوی بزرگوار مشکلات بر من آسان می‌شد و به بسیاری از موانع آگاهی می‌یافتم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , هرمز,  ,

کارشناس مسائل مذهبی هرمزگان افزود: سوم تیر ماه در تقویم شمسی امسال به مناسب سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختر نامگذاری شده است و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اول ذی القعده روز تولد حضرت معصومه (س) به نام « روز ملی دختران » و آغاز دهه کرامت؛ نامگذاری شده است.

,

حسن زاده ادامه داد: این روز بهانه‌ای است برای گرامیداشت مقام دختر و آشنایی این شکوفه های بهاری با نحوه صحیح زندگی با بهره‌گیری از فرهنگ دینی با ظهور اسلام و تربیت شخصیتهای نظیر حضرت معصومه(س) جایگاه دختران در جامعه ارتقا یافت.

,

وی اضافه کرد: دختران  قبل از اسلام جایگاهی نداشته اند و زنده به گور می شدند و نکته سیاهی در دل خانوادها بودنداما در عصر امروز، دختران دارای شان و جایگاهی خاصی در بین خانواده و جامعه هستند و بر دختر بودن خود افتخار می کنند .

,

کارشناس مسائل مذهبی هرمزگان تاکید کرد: توجّه به جایگاه دختران در سخن و سیره معصومان بسیار با اهمیت است اسلام دینی  که به زنان و دختران و حقوق آنها ارزش و اهمیت زیادی ‌داده است.

,

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: وقتی به ارزش های دینی و اجتماعی اطرافمان نگاه می کنیم خواهیم یافت زن در کشور ایران همان شخصیتی است که به فرموده امام خمینی(ره) «از دامن او مرد به معراج می رود.»

,

وی افزود: در مقابل جامعه غربی نگاه درست و مناسبی از زن ندارد بلکه نگاه ابزاری،کالایی ولذت گرا به زن دارند که این باعث سرخوردگی خواهد شد.

,

حسن زاده تصریح کرد: نگاه دین اسلام به زن نگاه جنسیت گرا،ابزاری،کالایی و لذت گرایی نیست و هر یک از مخلوقات خداوند جایگاه و تکالیفی دارند و مکمل یکدیگر هستند.

,

این کارشناس خانواده بیان کرد: انقلاب اسلامی در  سه مرحله ایجاد شد که شامل شکل گیری انقلاب، پیروزی انقلاب و بالندگی و فرهیختگی آن است، امروز زنان از حقوق اجتماعی برخودار هستند و در کنار مردان پابه پای انها در مناسب مختلف سیاسی اجتماعی حضور چشم گیری دارند و فعالیت میکنند

,

وی افزود: نقش زنان در این سه مرحله شکل گیری انقلاب اسلامی قابل توجه بوده است و با عشق به دین، امام حسین (ع) و با الگو گیری از حضرت معصومه (س) فاطمه (س) و زینب (س) برای پیروزی اسلام پا به پای مردان در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

,

حسن زاده خاطرنشان کرد: فارق از این مباحث چرخ اقتصاد خانوارهای روستایی بدون وجود زنان نمی‌چرخد زنانی که پا به پای مردان کار می‌کنند زحمت میکشند تلاش میکنند تا کمک خرج مخارج زندگی در کنار مردان باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه