اخبار داغ

نماینده کرج مطرح کرد؛

مجلس با مردمی‌سازی نظارت، میدان عمل را برای متخلفین اقتصادی ناامن می‌کند/ قوه مقننه و قضائیه2 لبه قیچی قطع ریشه‌های فساد هستند

مجلس با مردمی‌سازی نظارت، میدان عمل را برای متخلفین اقتصادی ناامن می‌کند/ قوه مقننه و قضائیه2 لبه قیچی قطع ریشه‌های فساد هستند
مهدی عسگری گفت: اگر قرار باشد با فساد برخورد ریشه‌ای شود باید بر رویکرد پیشگیرانه و ضدفساد ساختن دستگاه حکمرانی و ایجاد شفافیت اقتصادی تمرکز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: مجلس و قوه قضائیه اگر هم‌افزا عمل کنند می‌توانند به عنوان دو لبه قیچی به قطع ریشه‌های فساد بپردازند، دستگاه عدلیه در دوره جدید با رویکرد ضدفساد و مبارزه با دانه درشتها و ساماندهی سازوکارها توانسته اعتماد عمومی به این دستگاه را افزایش دهد که ضرورت دارد این روند با همیاری مجلس تا حصول نتایج مطلوب تقویت و تداوم یابد.

مهدی عسگری افزود: وضع قوانین لازم برای بالابردن هزینه فساد، در کنار نظارت بر حسن اجرای این قوانین سبب بستن شاهراه‌های فساد می‌شود و هم میدان عمل را برای متخلفین اقتصادی نا امن‌تر می‌کند، همچنین اگر قرار باشد با فساد برخورد ریشه‌ای شود باید بر رویکرد پیشگیرانه و ضدفساد ساختن دستگاه حکمرانی و ایجاد شفافیت اقتصادی تمرکز شود.

وی اظهار داشت: نکته مهم دیگر مردمی‌سازی مبارزه با فساد و گسترش نظارت مردم بر گلوگاه‌های فسادخیز است که در همین جهت، طرحی برای حمایت و تشویق افشاگران فساد تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

عسگری با اشاره به اینکه اجرای عدالت نباید تحت تاثیر فشار ها متوقف شود، تصریح کرد: یکی از آرمانهای اصلی انقلاب، عدالت بوده است که در این راستا دچار کم‌کاری و کم توجهی بوده‌ایم البته تلاش برای تحقق عدالت همیشه هزینه داشته، طبیعی است که یک جریانی که از رانت و تبعیض، منفعتی به جیب می‌زند از تحقق عدالت هراسان باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,

وی ادامه داد: افراد مذکور آنجا که حس کنند مبارزه با بی عدالتی جدی‌تر دنبال می‌شود برای جلوگیری از آن به هر ابزاری متوسل می‌شوند، از تهمت و دروغ و افترا به جریان فسادستیز گرفته تا هزینه‌تراشی برای متولیان. هوشیاری افکار عمومی هم در این راستا بسیار موثر است، هرگاه جریان زر و زور و تزویر رو به زوال رفت توطئه و تهمت و دروغ را بعنوان ابزاری برای احیا خود به کار برده، تا با فضاسازی و فرافکنی برای خود مصونیت ایجاد کند.

عسگری با اشاره به اینکه با این حال تحت هر فشاری مجموعه‌های مسئول اجازه کوتاه آمدن در مقابل مفسدین و ترسیدن از این هزینه‌ها را ندارند، خاطر نشان داشت: قوه مقننه هم با تقویت بعد نظارتی و هم با تدوین قوانین ضدفساد می‌تواند نقش جدی در سالم‌سازی فضا داشته باشد. «انجام تحقیق و تفحص»، «سوال از مسئولین» و «پیگیری پرونده‌ها در کمیسیون اصل نود، دیوان محاسبات و هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت» از جمله ابزارهای مجلس شورای اسلامی در این راستا هستند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم مسیری که با خون شهدای عزیز به ویژه شهید بهشتی که نماد تشکیلات‌سازی و نگرش سیستمی بوده آغاز شده، با تلاش بیشتر به اهداف عالی خود نزدیک شود.

,
,
,
,
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه