اخبار داغ

پای حرف مرغداران و مشکلات تولید مرغ در سمنان؛

هزینه‌های تولید مرغ 3برابر شده اما اجازه افزایش قیمت مرغ را نداریم/ یک ماه قبل مرغ را 5هزارتومان از ما می‌گرفتند اما در بازار 12هزارتومان بود

هزینه‌های تولید مرغ 3برابر شده اما اجازه افزایش قیمت مرغ را نداریم/ یک ماه قبل مرغ را 5هزارتومان از ما می‌گرفتند اما در بازار 12هزارتومان بود
جمعی از مرغداران استان سمنان با تجمع مقابل استانداری سمنان نسبت به برخی مشکلات خود و عدم رسیدگی به آنها اعتراض کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ر شرایطی که این روزها قیمت مرغ در حال افزایش در بازار است، مرغداران از بالارفتن هزینه های تولید مرغ، کمبود نهاده های دامی و نحوه قیمت گذاری مرغ و تخم مرغ گلایه مندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

یکی از مرغداران به خبرنگار مرآت می گوید طی چندماه اخیر قیمت واکسن و سویا بیش از 3 برابر افزایش پیدا کرده است. قیمت سویا از 2500تومان به بیش از 8000تومان رسیده و با این شرایط افزایش هم پیدا خواهد کرد.

,

او ادامه داد: برای هر جوجه به 2کیلو سویا نیاز است اما جهاد کشاورزی فقط 100گرم اختصاص می دهد.

,

یکی دیگر ازمرغداران با گلایه از عدم قیمت گذاری مناسب مرغ در استان سمنان گفت: در سراسر کشور قیمت دولتی مرغ افزایش یافته اما قیمت خرید مرغ دولتی در سمنان مربوط به سال 97 است و 8550 از مرغدارخریداری می شود.

,

این مرغدار اینگونه ادامه می دهد: با این شرایط هیچ مرغداری امکان جوجه ریزی و پرورش مرغ ندارد و درصورت استمرار این اوضاع مجبور به واردات مرغ و عرضه آن به قیمت بالای 30هزارتومان خواهیم بود.

,

وی با انتقاد از عدم توجه دولت به  خواسته های مرغداران گفت: تا یک ماه قبل مرغ را به قیمت 5000تومان به کشتارگاه فروختم اما چرا در سطح بازار به قیمت12900تومان عرضه می شد؟ دست چه کسانی در کار است؟ 

,

یکی دیگر از مرغداران نیاز و مصرف روزانه مرغ در سمنان را حدودا10تن عنوان می کند و می گوید: شاهد این هستیم که چندین برابر مرغ مورد نیاز سمنان خریداری می شود اما در جای دیگری و خارج از استان به فروش می رسد. چرا باید مرغدار ضرر کند اما سود به جیب دلالان و واسطه ها برود؟

,

یک مرغدار که به گفته خود سابقه 40ساله در تولید مرغ دارد گفت: نهاده های دامی مثل ذرت و سویا افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به سختی تهیه می شود. بالارفتن هزینه های تولید باعث شده تا در مجتمع خودم که 40کارگر مشغول به کار بودند به 4 نگهبان تقلیل پیدا کند و مابقی بیکار شدند.

,

او ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ، بیش از 13هزار تومان است اما به قیمت سال 97 از ما خریداری می شود. در قیمت گذاری و جلسات تنظیم بازار نظر مرغداران لحاظ نمی شود و چیزی جز ضرر و خسارت برای مرغداران باقی نمی ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه