اخبار داغ

سایه سنگین دیو سیاه اعتیاد بر سر نوجوانان و جوانان؛

دودمانی که با دود بر باد می‌رود/ گرایش به مواد مخدر؛ آغاز یک زندگی تلخ

دودمانی که با دود بر باد می‌رود/ گرایش به مواد مخدر؛ آغاز یک زندگی تلخ
اعتیاد به مواد مخدر آثار بسیار مخربی دارد، مواد مخدری که جسم و روح را با هم نشانه می گیرد و یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی است که عوارض آن همه جامعه را تهدید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی است که متاسفانه افراد زیادی را در دام خود گرفتار کرده است، عوامل زیادی در اعتیاد وجود دارد و مهمترین مشکل در ایجاد اعتیاد مشکلات روحی و اجتماعی است که گاهی برای دور شدن از برخی دغدغه ها، آنقدر با سرعت می دوند که در آغوش اعتیاد گرفتار می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

آنچه از اعتیاد به ذهن می رسد، سیاهی و تباهی زندگی است که با ورود به دریچه اعتیاد زندگی افراد معتاد به سیاهی کشیده می شود، دودمان و زندگی آنها بر باد می رود و تنها تلخی و سردی از زندگی را حس می کنند.

,

گاهی همه چیز از یک تفریح زودگذر و لحظه ای آغاز می شود، یک عدد سیگار که با تعارف دوستان، زندگی را به سرازیری سقوط می کشد یا پُک های قلیان که فرد را سمت  سیگار و مواد مخدر سوق می دهد.

,

 

,

,

, ,

 

,

رفته رفته آنقدر در این باتلاق مواد مخدر غرق می شوند که وقتی به خودشان می آیند  متوجه می شوند در دام بلا گرفتار شده اند.

,

دیو اعتیاد بر سر بسیاری از نوجوانان و جوانان سایه انداخته و زندگی آنها را تهدید می کند، اعتیادی که در برخی از موارد اثراتش فرد را تا مرگ پیش می برد.

,

جوانان زیادی که اعتیاد پیدا کرده اند، انگار همه آرزوهایشان در سیاهی مواد مخدر دود می شود، ناامید شده و این ناامیدی تا مغز جانشان نفوذ کرده و امیدی به آینده ندارد.

,

نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان

, نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان, نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان,

ندا حسن زاده؛ روانشناس در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: امروزه یکی از معضلات، استفاده از مواد اعتیاد آور مخدر است که هر روز به شکل و شمایل مختلف در دسترس معتادین قرار می گیرد.

, سفیرافلاک, سفیرافلاک,

 

,

,

, ,

وی اضافه کرد: اعتیاد سن خاصی ندارد و متاسفانه در بین سنین نوجوانی و جوانی بیشتر مشهود است به طوری که این افراد بیشتر در اوقات فراغت و در جمع های دوستانه به سمت استفاده از مواد مخدر رفته و در دام این بلای خانمان سوز می افتند.

,

این روانشناس با اشاره به این که ارائه آموزش به نوجوانان در راستای خطرات و بلایای اعتیاد ضروری است گفت: بسیاری از نوجوانان آگاهی لازم را در خصوص اعتیاد و زندگی با مواد مخدر ندارند، وقتی آموزش های لازم داده شود و آنها از بلایای اعتیاد و سرنوشت استفاده از این مواد آگاه شوند، می تواند در جلوگیری از اعتیاد نوجوانان بسیار موثر باشد.

,

حسن زاده تصریح کرد: خانواده ها در راستای پیشگیری از اعتیاد فرزندان خود نقش بسیار مهمی دارند، می توانند شرایط یک زندگی سالم را مهیا کنند، برای فرزندان خود وقت بگذارند و دوستانه با آنها صحبت کنند و مهمتر از همه این که در انتخاب دوستان فرزندان نقش خود را ایفا کنند.

,

 

,
,
, ,

 

,

وی بیان کرد: برخی از افرادی که گرفتار اعتیاد می شوند، در واقع زمانی که مضطرب بوده اند و از خود احساس رضایت نمی کنند که سبب می شود از مواد استفاده کنند و هر روز ناامیدتر شوند.

,

این روانشناس اضافه کرد: برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان می تواند از دور شدن آنها از اعتیاد بسیار مهم باشد، یک برنامه ریزی که شادی و تفریح سالم را برای نوجوانان رقم بزند.

,

 

,

اعتیاد نوجوانان و جوانان را تهدید می کند

, اعتیاد نوجوانان و جوانان را تهدید می کند, اعتیاد نوجوانان و جوانان را تهدید می کند,

محمود آشناگر؛ دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: نرخ شیوع اعتیاد طبق آخرین آمار در سال ۹۴ حدود ۵٫۴ بوده که این نرخ در استان لرستان ۴٫۷ اعلام شده است.

, سفیرافلاک,

وی اضافه کرد: اعتیاد یک بلای خانمان سوز است که افراد را خصوصا قشر نوجوان و جوان را تهدید می کند و درصد بالایی از طلاق ها، خشونت، گاهی نزاع، کوک آزاری، همسرآزادی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر رخ می دهد.

,
,
, ,

 

,

آشناگر تصریح کرد: در استان لرستان حدود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد که سال گذشته ۶۵۰ نفر از این معتادین جمع آوری و تحویل کمپ ها شدند.

,

وی با اشاره به شیوع کرونا و جمع آوری معتادین متجاهر افزود: یک کمپ جدا از ماده ۱۶ در نظر گرفته شد و معتادین پس از جمع آوری و انجام تست کرونا در این مرکز نگهداری شدند و در صورت منفی بودن جواب تست، به کمپ ماده ۱۶ ارجاع داده شدند.

,

 

,

وجود ۱۳ کمپ غیرمجاز در لرستان

, وجود ۱۳ کمپ غیرمجاز در لرستان, وجود ۱۳ کمپ غیرمجاز در لرستان,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به این که کمپ های غیرمجاز یک معضل هستند، گفت: در کل استان ۳۹ کمپ ترک اعتیاد وجود دارد اما متاسفانه برخی قبل از اقدام برای دریافت مجوز اقدام به راه اندازی کمپ ترک اعتیاد می کنند به طوری که استانداردها در این کمپ ها رعایت نمی شود.

,

 

,
,
, ,

 

,

وی بیان کرد: برخی از این کمپ ها پلمپ شده اند اما به صورت خودسرانه اقدام به فک پلمپ کرده که مجدد دستور پلمپ صادر شده است و از این تعداد سه کمپ غیر مجاز در بروجرد و ۱۰ کمپ در خرم آباد وجود دارد.

,

 

,

ضرورت آموزش مهارت ” نه گفتن” به نوجوانان

, ضرورت آموزش مهارت ” نه گفتن” به نوجوانان, ضرورت آموزش مهارت ” نه گفتن” به نوجوانان,

کرم یاری؛ مدیر کل بهزیستی لرستان در این رابطه اظهار داشت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که فرد معتاد و بنیان خانواده را به خطر می‌اندازد و موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلف می‌شود.

,

وی اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر به صورت  مستقیم و غیر مستقیم، کوتاه مدت و بلند مدت، کیفیت زندگی جوامع را تحت‌ تاثیر قرار می دهد که آموزش در این راستا در اولویت قرار دارد.

,

وی با تاکید بر مهارت «نه گفتن» تصریح کرد: آموزش های مهارت نه گفتن و نه به اعتیاد از جمله مهارت های خوبی است که باید در دوران تحصیل به دانش آموزان و دانشجویان ارائه شود.

,

 

,
,
, ,

 

,

یاری فقر معنوی، افسردگی، عدم اعتماد به نفس، استقلال طلبی، عدم رشد شخصیت و ناامیدی را از جمله دلایل گرایش جوانان به اعتیاد عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد عوامل اجتماعی دیگری مانند دوستان ناباب، تفریحات ناسالم، بیکاری، عدم مقبولیت اجتماعی در اعتیاد نقش دارند.

,

وی اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که مردان بیشتر از زنان به اعتیاد روی می آورند و از این میان  جوانان بیشتر در معرض خطر اعتیاد هستند.

,

ششم تا ۱۲ تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده، فرصتی برای بازگو کردن خطرات و بالایای اعتیاد است تا جوانان را از گرفتار شدن در باتلاق اعتیاد نجات دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه