اخبار داغ

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی:

بیش از 19 هزار ماموریت توسط اورژانس خراسان‌جنوبی انجام شد/ 190 نیروی شرکتی فوریت‌های پزشکی استان تبدیل وضعیت شوند

بیش از 19 هزار ماموریت توسط اورژانس خراسان‌جنوبی انجام شد/ 190 نیروی شرکتی فوریت‌های پزشکی استان تبدیل وضعیت شوند
عباسی گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری همکاران ما در مراکز فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی 19 هزار و 417 ماموریت انجام داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: طی سه ماه ابتدای سال جاری همکاران ما در مراکز فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی 19 هزار و 417 ماموریت انجام داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: از این تعداد ماموریت یک‌هزار و 860 مورد تصادفی و 17 هزار و 817 مورد غیر تصادفی و بین مراکز بوده است.
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته نیز در مدت مشابه 25 هزار و 744 ماموریت انجام شد که 2 هزار و 587 ماموریت مربوط به تصادفات و 23 هزار و 152 ماموریت غیر از تصادفات بوده است.
,
 
,
عباسی عنوان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرها شاهد کاهش ماموریت نیروهای اورژانس 115 استان بودیم.
,
 
,
افزایش 4 برابری تماسها با 115 طی سه ماه گذشته/ برای مشاوره کرونا با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟
, افزایش 4 برابری تماسها با 115 طی سه ماه گذشته/ برای مشاوره کرونا با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟, افزایش 4 برابری تماسها با 115 طی سه ماه گذشته/ برای مشاوره کرونا با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اما با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش حجم تماس‌ها با شماره 115 در استان بودیم و اغلب هم استانی‌ها با شماره گیری سامانه 115 خواستار مشاوره گرفتن در مورد بیماری کرونا بودند.
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی از افزایش چهار برابری تماس‌ها طی سه ماه اول سال با سامانه 115 نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود جهت مشاوره گرفتن در خصوص بیماری کرونا با شماره‌های 4030،190 و 1660 تماس گرفته و شماره 115 را بابت مشاوره کرونا مشغول نکنند.
,
 
,
وجود 78 پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان
, وجود 78 پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان, وجود 78 پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان,
 
,
عباسی گفت: در خراسان‌جنوبی 78 پایگاه فوریت‌های پزشکی فعال داریم که 18 پایگاه شهری و 60 پایگاه جاده‌ای است.
,
 
,
وی اظهار کرد: پایگاه‌های جاده‌ای در سطح جاده‌های فرعی و اصلی در خراسان جنوبی با میانگین فاصله 30 کیلومتر مستقر هستند در حالی‌که استاندارد فاصله بین دو پایگاه 40 کیلومتر است.
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی در مورد پایگاه‌های جاده‌ای توضیح داد: پایگاه‌های جاده‌ای در یک نقطه جمعیتی مستقر است که بتواند به جمعیت منطقه، روستاهای نزدیک و حوادث جاده‌ای اطراف پایگاه خدمات‌دهی کند.
,
 
,
عباسی عنوان کرد: در استان 500 نیروی فوریت‌های پزشکی داریم که هنگام نیاز، به هم استانی‌ها خدمات‌رسانی دارند.
,
 
,
وی در مورد تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در چهار شهرستان مرزی استان، بیان کرد: در سطح شهرستان درمیان 5 پایگاه فعال است که یک پایگاه شهری در شهر اسدیه و 4 پایگاه جاده‌ای در منصورآباد، قهستان، گزیک و طبس مسینا خدمات‌دهی دارند.
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی ادامه داد: در شهرستان سربیشه نیز یک پایگاه شهری در شهر سربیشه و 5 پایگاه جاده‌ای در سطح شهرستان سربیشه فعال است.
,
 
,
عباسی بیان کرد: در شهرستان نهبندان نیز که یکی دیگر از شهرستان‌های مرزی است یک پایگاه شهری در نهبندان و 9 پایگاه جاده‌ای در سطح شهرستان داریم.
,
 
,
وی عنوان کرد: در شهرستان زیرکوه فقط4 پایگاه جاده‌ای داریم و در حال حاضر پایگاه شهری در شهرستان زیرکوه وجود ندارد.
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین ماموریت‌های سطح استان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به زیرکوه و بشرویه است.
,
 
,
پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در دست ساخت
, پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در دست ساخت, پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در دست ساخت,
 
,
عباسی در مورد ساختمان‌ها پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در دست ساخت استان، اظهار کرد: در ماژان، اسفدن، استند زیرکوه و منطقه معصومیه بیرجند ساختمان فوریت‌های پزشکی در دست ساخت است.
,
 
,
وی در مورد اعتبار مورد نیاز برای ساخت پایگاه‌های اورژانس در دست احداث نیز افزود: برای ساخت این تعداد پایگاه اعتبار آماده‌ای وجود نداشته و اعتبار مورد نیاز با کمک خیران، فرمانداری‌های شهرستان‌ها و نهادهای مختلف تامین و پایگاه‌ها در حال ساخت است.
,
 
,
قابل قبول بودن پوشش فوریت‌های پزشکی در استان
, قابل قبول بودن پوشش فوریت‌های پزشکی در استان, قابل قبول بودن پوشش فوریت‌های پزشکی در استان,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پوشش فوریت‌های پزشکی در سطح استان از وضعیت قابل قبولی برخوردار است چراکه اگر بر اساس استانداردها حساب شود میانگین فاصله پایگاه‌های جاده‌ای باید 40 کیلومتر باشد در حالی که در خراسان‌جنوبی این فاصله کمتر، یعنی 30 کیلومتر بوده و از استاندارد بهتر است.
,
 
,
عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت در خراسان‌جنوبی فاصله بین پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی از استاندارد کمتر است.
,
 
,
تجهیز یک دستگاه آمبولانس ویژه انتقال بیماران کرونایی در هر شهرستان
, تجهیز یک دستگاه آمبولانس ویژه انتقال بیماران کرونایی در هر شهرستان, تجهیز یک دستگاه آمبولانس ویژه انتقال بیماران کرونایی در هر شهرستان,
 
,
وی گفت: پس از شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس ویژه انتقال بیماران کرونایی در نظر گرفته‌ایم که به تجهیزات مورد نیاز مجهز شده و چنانچه بیماری که نیاز به خدمات‌دهی اورژانس 115 دارد کرونایی باشد، توسط آمبولانس مجهز شده به حفاظت فردی منتقل می‌شود. 
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی در مورد تجهیزات و امکانات پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی سطح استان، بیان کرد: در خراسان‌جنوبی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو فروند بالگرد و 130 دستگاه آمبولانس داریم.
,
 
,
عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در استان کامل است اما باید آمبولانس‌های دیگر را به تجهیزات کامل مجهز کنیم که این مسئله در حال پیگیری است و ان‌شاء‌الله به زودی تمامی آمبولانس‌های سطح استان از تجهیزات کافی برخوردار خواهند شد.
,
 
,
وی عنوان کرد: در حال حاضر آمبولانس‌های فعال در سطح استان تجهیزات کامل را دارند.
,
 
,
190 نیروی شرکتی فوریت‌های پزشکی استان تبدیل وضعیت شوند
, 190 نیروی شرکتی فوریت‌های پزشکی استان تبدیل وضعیت شوند, 190 نیروی شرکتی فوریت‌های پزشکی استان تبدیل وضعیت شوند,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی در مورد تعداد نیروهای مشغول بکار در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان، اظهار کرد: در حال حاضر 500 نیرو در سطح استان فعالیت دارند که حدود 190 نفر نیروهای شرکتی بوده و از امنیت شغلی کمتری برخوردار هستند.
,
 
,
عباسی تاکید کرد: از مسئولان کشوری درخواست می‌شود جهت آسایش خاطر و امنیت کاری، رابطه کاری این تعداد نیرویی که شرکتی هستند را به پیمانی و قراردادی تبدیل وضعیت کنند.
,
 
,
وی در مورد پرداخت حقوق نیروهای فوریت‌های پزشکی استان، اظهار کرد: پرداخت حقوق بر اساس مقدورات دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و مشکلی دراین خصوص و مطالبات پرداخت نشده چند ماهه نداریم.
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خراسان‌جنوبی در پایان از رانندگان تقاضا کرد: در سطح جاده‌ها قوانین راهنمایی و رانندگی را به دقت رعایت کنیم، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و به حضور کودکان و مادران درون خودرو توجه بیشتری داشته باشیم که خدای نکرده دچار حادثه نشویم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه