اخبار داغ

نماینده سرمایه گذاران دهکده خرما مطرح کرد؛

تامین اعتبار راه اندازی دهکده خرما در انتظار امضای وزرا/ ظرفیت های استان کرمان برای نگه داری خرما کافی نیست

تامین اعتبار راه اندازی دهکده خرما در انتظار امضای وزرا/ ظرفیت های استان کرمان برای نگه داری خرما کافی نیست
حامد بدرآبادی گفت: مسئولان استان کرمان برای راه اندازی دهکده خرما در شهرستان بم مصمم هستند و تلاش های خوبی در این خصوص صورت گرفته اما راه اندازی این دهکده ها نیازمند توجه مسئولان در دولت و امضای وزرای مربوطه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، دهکده خرما یکی از طرح هایی است که در صورت اجرا شدن می تواند کمک بزرگی به کشاورزان کند چرا که علاوه بر تهیه بسته بندی مناسب برای محصولات می تواند صادرات این محصول را ساماندهی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حامد بدرآبادی نماینده سرمایه گذاران دهکده خرما در بم در این خصوص به خبرنگار ما گفت: پس از اینکه طرح راه اندازی دهکده خرما در شهرستان بم ارائه شد، سرمایه گذاران این طرح مشخص شدند و مجوزهای لازم برای راه اندازی آن صادر شد.

,

وی افزود: زمین های محل احداث این دهکده مشخص و واگذاری شده، مصوبات مربوط به اعطا تسهیلات برای راه اندازی این دهکده توسط مسئولان استانی صادر شده و در  حال حاضر منتظر تصویب این تسهیلات از سوی وزارتخانه های مربوطه هستیم.

,

ظرفیت های استان کرمان برای نگه داری خرما کافی نیست

, ظرفیت های استان کرمان برای نگه داری خرما کافی نیست, ظرفیت های استان کرمان برای نگه داری خرما کافی نیست,

نماینده سرمایه گذاران دهکده خرما در بم در ارتباط با هدف راه اندازی دهکده خرما اظهار کرد: اولویت اول برای راه اندازی این دهکده ها در واقع افزایش توان و حجم بسته بندی خرما در سطح استان است.

,

بدرآبادی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان از نظر ظرفیت نگه داری در سردخانه های مربوط به خرما تقریبا اشباع هستیم در نتیجه دهکده خرما با رویکرد افزایش ظرفیت بسته بندی خرما در این زمینه به کشاورزان کمک می کند.

,

وی یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر بخشی از محصول خرما در باغات و کارگاه های خانگی بسته بندی می شوداز این رو نمی توان نظارت سیستمی توسط نهادهای مربوطه بر روی آن ها داشت.

,

نماینده سرمایه گذاران دهکده خرما در بم بیان کرد: از این رو این محصولات تائیدیه سازمان بهداشت، غذا و دارو را ندارند و نهایتا صادرات آن ها با مشکل مواجه می شود.

,

بدرآبادی تصریح کرد: دهکده خرما این امکان را فراهم می کند که محصول کشاورزان در محیطی مکانیزه بسته بندی مدرن و بهداشتی شوند و می تواند رتبه خرمای ایرانی از نظر بسته بندی با کیفیت بالا ببرد و ظرفیت مناسبی را برای فروش محصولات در بازار داخلی فراهم کند.

,

تامین اعتبار راه اندازی دهکده خرما در انتظار امضای وزرا

, تامین اعتبار راه اندازی دهکده خرما در انتظار امضای وزرا, تامین اعتبار راه اندازی دهکده خرما در انتظار امضای وزرا,

وی در ارتباط با نقش این دهکده ها در انجام روند صادرات محصول خرما توضیح داد: بیشتر حجم خرمای ایران صادرات می شود و هدف از تهیه بسته بندی با کیفیت و بهداشتی انجام صادرات بیشتر و عرضه در بازارهای جهانی است.

,

نماینده سرمایه گذاران دهکده خرما در بم ادامه داد: ساماندهی زنجیره تامین و توزیع خرما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در حالیکه بسته بندی محصولات بخشی از این زنجیره محسوب می شود.

,

بدرآبادی گفت: مسئولان استانی برای راه اندازی این دهکده مصمم هستند و تلاش های خوبی در این خصوص صورت گرفته اما راه اندازی این دهکده ها نیازمند توجه مسئولان در دولت و امضای وزرای مربوطه است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبار لازم برای اجرای طرح دهکده خرما تامین شود، سال آینده این دهکده به بهره برداری می رسد.

,

انتهای پیام/

,

 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه