اخبار داغ

در گفتگو با عالم اهل سنت هرمزگان عنوان شد؛

موفقیت‌های قوه قضاییه موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام اسلامی می‌شود

موفقیت‌های قوه قضاییه موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام اسلامی می‌شود
شیخ علی ماهیگیر گفت: موفقیت قوہ قضاییه بہ اصل نظام و بہ شریعت اسلام و نظام انقلاب اسلامی مرتبط است؛ بنابراین ھمہ تلاش‌ھا باید در راستای حمایت از دستگاہ قضا و آسیب شناسی این قوہ متمرکز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ علی ماهیگیر، عالم اهل سنت استان هرمزگان درگفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن گرامیداشت یاد و خاطرہ شھید والامقام آیت اللہ بھشتی قوه قضاییہ را  متقبل مسؤلیت بزرگی در جامعه دانست و اظهار کرد: استقرار عدالت از مھم ترین اھداف پیامبران الھی و آمال و آرزوی دیرینہ نوع بشر بودہ است در واقع تلاش برای توسعہ عدالت سوای اینکہ نیاز جامعہ انسانی بودہ و قانون و قضا از دست آوردھای علمی اوست، بہ عنوان دستوری الھی و آسمانی ھموارہ جزو مأموریت اصلی پیامبران و اوصیاء و حاکمان و فرد فرد جامعہ بشریت قلمداد می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عالم اهل سنت استان هرمزگان افزود: در سایہ ھمہ ضرورت ھا، و پیشرفت ھای حاصل شدہ در خصوص عدالت، این مسؤلیت سترگ بہ صورت سازمانی بہ نھاد و دستگاہ ھایی سپردہ شدہ تا برای تحقق آن تلاش کنند. در کشور عزیز ما کہ قوانین آن بر مبنای تعالیم الھی بنیان شدہ است این مسؤلیت بر عھدہ قوہ قضائیہ است .

,

ماهیگیر با بیان اینکه عملکرد  قوہ قضائیه بر سایر قوا تأثیرگذار است تاکید کرد: در واقع موفقیت این قوہ بہ اصل نظام و در کل بہ شریعت اسلام و اصل دین و کل پروژہ انقلاب اسلامی مرتبط است بنابراین ھمہ تلاش ھا باید در راستای حمایت از دستگاہ قضا و آسیب شناسی این قوہ متمرکز گردد، چرا کہ رسالت اصلی این قوہ ھمان طور کہ عرض شد رسالت پیامبران و ھدف غایی دین است.

,

وی تصریح کرد: در دورہ اخیر دستگاہ قضا تلاش دارد تا بہ رسالت اصلی خویش کہ ھمانا تحقق عدالت و توسعہ قسط و مبارزہ با فساد در جامعہ است بیش از پیش بہ پردازد و مشکلات و نارسایی ھای این عرصہ را مرتفع سازد.

,

وی حجم با لای پروندہ ھا، عدم اتقان آرای صادرہ، فرایند زمانبر رسیدگی ، وجود کارچاق کن ھا بہ عنوان یکی از تھدیدھای سلامت قضایی، چارچوب مدیریتی نامناسب احتمالی، وجود برخی قواعد غلط ، فقدان وحدت رویہ در صدور احکام قضایی، فرایند ناکارآمد کارشناسی غیرقضایی، وجود شاھدان دروغین از جملہ چالش ھای پیش روی امروز دستگاہ قضا خواند. و تاکید کرد:  باید تلاش شود، از پیرامون این دستگاہ سترگ و مھم بر داشته شوند.

,

عالم اهل سنت هرمزگان تصریح کرد: خدا را شکر تلاش ھایی در این عرصہ در حال انجام وپیگیری است از جملہ اقداماتی کہ بیش از ھمہ این روزھا در این خصوص شنیدہ می شود و باید تلاش شود کہ بہ نحو احسن صورت پذیرد افزایش شفافیت فرایند دادرسی و سپردن کارھای کارشناسی غیرقضایی بجای افراد بہ شرکت ھای پاسخگوست که با این کار اعتماد عمومی بیش از پیش جلب می شود فساد موجود کم و یا پایین می آید و کیفیت کار قوہ قضائیہ بالا می رود.

,

ماهیگیر با تاکید بر اینکه مفسدان اقتصادی  بزرگ ترین آسیب انقلاب و نظام است بیان کرد: باید با قاطعیت و قدرت تمام با آنان  برخورد شود. بحمدللہ طبق قانون دستگاہ قضای ما دارای استقلال لازم می باشد، چرا باید در کشور ما کہ انقلاب مان نکتہ امید ملت مان و ملت ھای ستمدیدہ جھان است چنین اتفاقات دردآوری رخ دھد ھمان طور کہ اکنون بہ خوبی مشاھدہ می شود، می بایست تمامی ساز و کار لازم برای جلوگیری از این حجم فساد و کلاھبرداری فراھم گردد تا گردنکشان امکان غارت اموال عمومی را نداشتہ باشند و اگر ھم کسانی بطریقی قانون را دور بزنند آنان را بہ پای میز محاکمہ آوردہ و حق ملت و بیت المال را از آنان بستاند.

,

وی با اشاره به دستگیری و محاکمہ معاون اول سابق قوہ قضائیہ خاطر نشان کرد: این اتفاق نشان می دھد کہ عزم مدیریت کلان دستگاہ قضا برای مبارزہ با فساد ھم در درون قوہ و ھم خارج از آن جزم است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه