اخبار داغ

فرماندار بندر خمیر :

آتش‌سوزی در منطقه رویدر هرمزگان ادامه دارد/ اعزام بالگرد به محل وقوع آتش سوزی

آتش‌سوزی در منطقه رویدر هرمزگان ادامه دارد/ اعزام بالگرد به محل وقوع آتش سوزی
خواستار گفت:با هماهنگی هایی که با فرماندار لارستان و ستاد بحران استان فارس و هرمزگان برای مهار آتش سوزی کوه شب در رویدر انجام شده ، یک فروند بالگرد از مرکز استان فارس به محل وقوع آتش سوزی اعزام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، این آتش سوزی گسترده تاکنون ادامه دارد و منابع محلی می گویند تخمین زده می شود تا این لحظه بیش از ۳۰ هکتار از مراتع دچار نابودی کامل شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عبدالرحمن براندیش، رییس شورای اسلامی رویدر با بیان اینکه تیمی متشکل از نیروهای داوطلب مردمی به منظور بررسی خسارت و کسب اطلاعات روانه ارتفاعات کوه شب شده اند اظهار کرد: محیط زیست خمیر، فرمانداری خمیر و همچنین مدیر کل ستاد بحران و مدیر کل محیط زیست استان در ساعات اولیه آتش سوزی در جریان قرار گرفته اند اما تاکنون اقدام موثری از جمله ورود هلی کوپتر آب پاش به منطقه صورت نگرفته است.

,

وی صعب العبور بودن مسیر کوه شب و کمبود آب نیز از مشکلاتی عنوان می کند که تیم مردمی رویدر در ارتفاعات کوه شب با آن مواجه هستند.

,

کاظم شریفی مسئول محیط زیست بندرخمیر گفت: محیط زیست خمیر فاقد نیرو و امکانات برای مهار چنین آتشی است و منتظر تصمیم مسئولان استان هستیم.

,

وی همچنین افزود: آنچه منابع محلی می گوید فروکش کردن آتش در این منطقه است و تنها شاهد دود حاصل از تنه های درختان در آسمان کوه شب هستیم اما همچنان منتظر دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی از مسئولین رویدر و تیم مردمی روستای هرمود و زاهد محمود فارس هستیم.

,

گفتنی است کوه شب یکی از بلندترین کوه‌های جنوب ایران محسوب می‌شود و در منتهی الیه شرق لارستان فارس با استان هرمزگان واقع شده‌است و حدود ۲۸۸۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

,

کوه شب محل زندگی جانورانی چون آهو، بز کوهی، روباه، خوک، کفتار، شغال، جوجه‌تیغی و خرگوش ‌است.

,

همچنین پرندگان مانند: کبک، عقاب، شاهین، تیهو، فاخته و بلبل وصدها پرنده مختلف دیگر است که متأسفانه امروزه به دلیل نبود نظارت کافی و شکار بی‌رویه و غیرمجاز، نسل اکثر این حیوانات در حال انقراض می‌باشد.

,

اعزام بالگرد به محل وقوع آتش سوزی در منطقه رویدر

, اعزام بالگرد به محل وقوع آتش سوزی در منطقه رویدر,

 

,

میرهاشم خواستار ،فرماندار خمیر اظهار کرد :با هماهنگی هایی که با فرماندار لارستان و ستاد بحران استان فارس و هرمزگان برای مهار آتش سوزی کوه شب در رویدر انجام شده ، یک فروند بالگرد از مرکز استان فارس به محل وقوع آتش سوزی اعزام شده است.

,

وی افزود:با توجه به اینکه محل وقوع آتش سوزی در محدوده شهرستان لارستان استان فارس واقع شده است، پس از هماهنگی با فرماندار لارستان وستاد مدیریت بحران استان فارس،یک فروند بالگرد از این استان به منطقه صعب العبور رویدر اعزام شده است.

,

میرهاشم خواستار همچنین گفت :علاوه بر بالگرد نیروهای امدادی نیز برای مهار آتش‌سوزی همراه با بالگرد از شهرستان لارستان به منطقه اعزام خواهند شد و امیدواریم آتش سوزی تا امشب به طور کامل مهار شود.

,

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان همچنین در تماس تلفنی با فرماندار لارستان اعلام کرد: شهرستان خمیر آمادگی هرگونه همکاری جهت تامین نیرو ، تجهیزات و همچنین تامین آذوقه نیروهای امدادی تا مهار کامل آتش سوزی را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه