اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

اشتغالزایی برای ۴۰ نفر در کارگاه خیاطی بانوی بجنوردی

اشتغالزایی برای ۴۰ نفر در کارگاه خیاطی بانوی بجنوردی
کارگاهی در حوالی مرکز شهر بجنورد که 17 سال پیش کلید آغاز به کارش با 500 هزار تومان سرمایه و یک نفر خیاط زده شد اما امروز در قالب مرکز تولیدی با 35 تا 40 نفر نیرو فعالیت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، این روزها که حال اقتصاد به دلایل زیادی بد است، دیدن کارگاهی کوچک اما وسیع که با تمام توان مشغول تولید است، لذت زیادی دارد.

کارگاهی در حوالی مرکز شهر بجنورد، که 17 سال پیش کلید آغازش با 500 هزار تومان سرمایه و یک نفر خیاط زده شد اما امروز در قالب مرکز تولیدی به فعالیتش ادامه می دهد و برای 35 تا 40 نفر منبع درآمد شده است.

این ها خلاصه ای از زندگی و تلاش های خانم هجرتی صاحب کارگاه تولیدی اطلس در حوالی میدان کارگر بجنورد است. خیاطی که در ابتدا به عنوان یک سرگرمی شروع به خیاطی در خانه کرد و با پشتیبانی و حمایت همسرش و تلاش های خود، امروز به این مرحله از تولید رسیده است.

در مورد کارگاهش پرسیدیم که چگونه در ایام ویروس کرونا تعطیل نشد، گفت: وقتی این ویروس به صورت همه گیر درآمد و باعث تعطیلی کسب و کارها شد، شروع به تولید ماسک کردیم. حدود 20 هزار عدد ماسک برای فروش آزاد و بیش از 400 هزار ماسک هم از سپاه حضرت جواد الائمه (ع) استان سفارش گرفتیم.

با تسهیلات کمی که دریافت کرده بود توانسته دو شعبه دیگر هم در حاشیه شهر برای اشتغال و تحویل سفارش های خود راه اندازی کند که در مجموع حدود 40 نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

امروز این کارگاه قادر است انواع پوشاک اعم از لباس کار، مانتو، لباس های نظامی و.... را به راحتی تولید کند.

یک ویژگی جذاب دیگر این کارگاه خانوادگی بودن آن است. پسر خانم هجرتی یعنی سعید آقا که مهندسی صنایع خوانده، مسئول امور بازرگانی و بازاریابی است.

با بازار یابی خوبی که انجام گرفته، توانسته اند به سراسر سطح استان و همچنین تهران نیز محصولات خود را ارسال کنند.

این کارگاه یک نمونه موفق از کار و تخصص همراه با پشتکار است.

مسئولین اما فراموش نکنند که حمایت از تولید داخل استان تنها پرداخت تسهیلات نیست، بلکه باید با تحویل سفارش ها به داخل استان کمک کنند تا گردش مالی آن در داخل اتفاق بیفتد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه