اخبار داغ

گزارشی از مشکلات بخش گزیک شهرستان درمیان؛

وعده‌هایی که محقق نشد/ کمبود آب در مرز شرقی کشور/ جاده منتهی به گزیک به قتلگاه رانندگان تبدیل شده است

وعده‌هایی که محقق نشد/ کمبود آب در مرز شرقی کشور/ جاده منتهی به گزیک به قتلگاه رانندگان تبدیل شده است
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک به سفر استاندار خراسان‌جنوبی به شهرستان درمیان و وعده‌های استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در مورد اختصاص اعتبار برای رفع مشکل آب در این بخش اشاره کرد و گفت: این‌که مسئولان از اختصاص اعتبار حرف می‌زنند اما مشکلات رفع نمی‌شود با هم مطابقت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوراحمد اسماعیلی رئیس شورای اسلامی بخش گزیک در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بخش گزیک شهرستان درمیان با دارا بودن روستاهای بسیار زیاد دارای مشکلات فراوانی است که مهمترین آن کمبود و نبود آب شرب و جاده نامناسبی است که از طرف شهر گزیک به طبس مسینا و در انتها به شهرستان سربیشه وصل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی در مورد جاده، افزود: این جاده از زمانی که افغانستانی‌ها در شهرستان رفت و آمد داشتند از شمس آباد به سمت طبس و در ادامه شهرستان سربیشه احداث شده است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک بیان کرد: شمس آباد اردوگاهی برای افغانستانی‌ها در محدوده کارخانه سیمان باقران فعلی بوده است.
,
 
,
اسماعیلی عنوان کرد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی این جاده را آسفالت سرد کرده که هنوز اعتبار و دوام دارد.
,
 
,
وی اظهار کرد: با توجه به احداث و فعالیت کارخانه سیمان باقران در این محدوده، این جاده محلی برای عبور تریلر و کامیون‌های حمل سیمان به طرف جلگه طبس مسینا و در نهایت متصل شدن به جاده درح در شهرستان سربیشه برای رفتن به گمرک شده است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک گفت: از طرف دیگر کامیون و تریلرهایی که از طرف مشهد یا کارخانه سیمان قاین به سمت شهرستان درمیان می‌آیند نیز از جاده آرین‌شهر- منصورآباد – اسدیه- طبس مسینا عبور کرده و از این جاده که از آسفالت نامناسب برخوردار و بسیار باریک است تردد می‌کنند.
,
 
,
جاده‌ای که قتلگاه رانندگان شده است/ جاده‌ای فرعی با استفاده بین‌المللی 
, جاده‌ای که قتلگاه رانندگان شده است/ جاده‌ای فرعی با استفاده بین‌المللی , جاده‌ای که قتلگاه رانندگان شده است/ جاده‌ای فرعی با استفاده بین‌المللی ,
 
,
اسماعیلی با بیان این‌که در این جاده تاکنون چندین تصادف منجر به فوت را شاهد بودیم، افزود: بین کارخانه سیمان باقران تا طبس، طبس تا محمدآباد و دستگرد تا پاسگاه حسین آباد ( شهرستان سربیشه) تصادفات زیادی به وقوع پیوسته به گونه ای که این مسیر بیش از این‌که جاده باشد به قتلگاهی برای رانندگان تبدیل شده است.
,
 
,
وی ضمن گلایه از عدم اقدامات لازم جهت بهسازی و تعریض جاده، عنوان کرد: تردد زیاد خودروهای سنگین و وقوع تصادفات موجب نگرانی مردم منطقه شده است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک بیان کرد: این جاده بسیار باریک است و امکان عبور دو خودرو از کنار یکدیگر وجود ندارد.
,
 
,
اسماعیلی اظهار کرد: اصل این جاده فرعی است اما در حال حاضر به بین المللی تبدیل شده و از حداقل استانداردهای لازم محروم است و عرض آن به 5 متر نمی‌رسد.
,
 
,
یکبار روکش آسفالت که پس از چند ماه خراب شد
, یکبار روکش آسفالت که پس از چند ماه خراب شد, یکبار روکش آسفالت که پس از چند ماه خراب شد,
 
,
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته زمان فرماندار سابق شهرستان درمیان از اسدیه تا دستگرد روکش آسفالت انجام شده است اما در حال حاضر و تنها بعد از گذشت چند ماه روکش آسفالت خراب شده است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک بیان کرد: مشخص نیست پیمانکار کارش را درست انجام نداده یا نظارتی از سوی مسئولان مربوطه نبوده که روکش آسفالت پس از گذشت چند ماه از بین رفته است.
,
 
,
اسماعیلی در خصوص جاده‌ای که از سمت کارخانه سیمان باقران به طبس و شهرستان سربیشه وصل می‌شود، اظهار کرد: بخش زیادی از این جاده در محدوده شهرستان درمیان است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار روکش آسفالت از اسدیه تا دستگرد انجام شده که به چند ماه نرسیده از بین رفته است.
,
 
,
عدم وجود پایگاه اورژانس 115 جاده‌ای در مسیر
, عدم وجود پایگاه اورژانس 115 جاده‌ای در مسیر, عدم وجود پایگاه اورژانس 115 جاده‌ای در مسیر,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک بیان کرد: با توجه به تردد زیاد خودروهای سنگین در این منطقه، عبور و مرور اتوبوس‌هایی که از این شهرستان به زاهدان می‌روند و رفت و آمد مردم بومی منطقه، متاسفانه شاهد تصادفات زیادی در این جاده هستیم و علی‌رغم تمام این مشکلات هیچ پایگاه اورژانس 115 جاده‌ای در مسیر وجود ندارد.
,
 
,
اسماعیلی ادامه داد: تنها در شهرهای طبس مسینا، گزیک و اسدیه پایگاه شهری وجود دارد اما در مسیر جاده پایگاه اورژانس جاده‌ای نیست و زمانی‌که تصادفی در این جاده روی می‌دهد پایگاه اورژانس طبس مسینا خدمات دهی دارد که تا نیروهای اورژانس به صحنه تصادف برسند خیلی طول می‌کشد.
,
 
,
وی تاکید کرد: در ادامه جاده که در محدوده شهرستان سربیشه است نیز پایگاه اورژانس جاده‌ای وجود ندارد که لازم است مسئولان به این مسئله مهم نیز توجه کنند.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک به وجود کارخانه سیمان باقران در این منطقه اشاره کرد و گفت: باید دولت و مسئولان مربوطه برای تردد بسیار زیاد کامیون و تریلرها از این جاده که دارای حداقل استاندارهای لازم است نیز چاره اندیشی کنند.
,
 
,
اسماعیلی عنوان کرد: مشکل بعدی بخش گزیک، آب است.
,
 
,
وعده‌هایی که محقق نمی‌شود
, وعده‌هایی که محقق نمی‌شود, وعده‌هایی که محقق نمی‌شود,
 
,
وی به سفر استاندار خراسان‌جنوبی به شهرستان درمیان و وعده‌های استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در مورد اختصاص اعتبار برای رفع مشکل آب در این بخش اشاره کرد و افزود: این‌که مسئولان از اختصاص اعتبار حرف می‌زنند اما مشکلات رفع نمی‌شود با هم مطابقت ندارد.
,
 
,
روستاهایی که تمام سال بدون آب است
, روستاهایی که تمام سال بدون آب است, روستاهایی که تمام سال بدون آب است,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک گفت: روستاهای پاتنگ، کلاته علی، اسلام آباد و دستگرد از جمله روستاهایی در بخش گزیک است که مردمانش تمام سال بدون آب هستند.
,
 
,
اسماعیلی ادامه داد: برای نمونه اهالی روستای کلاته علی 19 روز بدون آب بودند که طی چند روز گذشته یک تانکر آب برای این روستا ارسال شده است.
,
 
,
وی به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در این شرایط که شست و شوی دست مهمترین عامل جلوگیری از ابتلا به کرونا است مردمی که آب ندارند تکلیفشان چیست؟
,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک بیان کرد: برای آبرسانی به روستای اسلام آباد پیشنهاد دادیم که از مجتمع خونیک چارتنگ که نزدیک روستا است یا از مجتمع شهید چمران که در جلگه طبس مسینا است اقدام شود تا آب و فاضلاب شهرستان و استان شاهد کاهش هزینه‌ها باشد اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
,
 
,
اسماعیلی بیان کرد: در خصوص مشکل آب روستاهای بخش گزیک بارها برای مسئولان شهرستانی و استانی نامه ارسال کردیم و حتی در زمان علوی‌مقدم معاون عمرانی سابق استانداری خراسان‌جنوبی در جلسه جمع بندی مشکلات شهرستان درمیان مشکل آب بخش گزیک مطرح و مکتوب ارائه شده اما تاکنون هیچ خبری در این خصوص نشده است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک تصریح کرد: مشکل آب در شهرستان درمیان به ویژه بخش گزیک به مدیریت شهرستان مربوط می‌شود.
,
 
,
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در جلگه طبس مسینا مشکل و کمبود آب نداریم بلکه مشکل در مدیریت است که برخی از روستاها 24 ساعت بدون آب اما برخی از روستاها 24 ساعته آب دارد.
,
 
,
وی به بیکاری جوانان این بخش اشاره کرد و افزود: علی‌رغم وجود کارخانه سیمان باقران در این منطقه شاهد بیکاری جوانان روستاهای این بخش هستیم.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی بخش گزیک از مسئولان خواستار رفع مشکلات بخش گزیک به ویژه آب و جاده شد.
,
 
,
در صورت تأمین اعتبار مشکلات جاده گزیک- طبس مسینا- سربیشه رفع می‌شود
, در صورت تأمین اعتبار مشکلات جاده گزیک- طبس مسینا- سربیشه رفع می‌شود, در صورت تأمین اعتبار مشکلات جاده گزیک- طبس مسینا- سربیشه رفع می‌شود,
 
,
سالاری مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درمیان در مورد روکش آسفالت و تعریض جاده گزیک- طبس‌مسینا و سربیشه در گفت‌‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: انجام روکش آسفالت و تعریض این جاده در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درمیان است.
,
 
,
وی افزود: در صورت تأمین اعتبار حتما اقدامات لازم برای این جاده انجام خواهد شد.
,
 
,
مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درمیان بیان کرد: با توجه به اینکه در این جاده شاهد تردد وسایل نقلیه سنگین از استانهای دیگر به سمت مرز ماهیرود هستیم لازم است برای تعریض یا ایجاد کمربندی مطالعات دقیق صورت گرفته و با برنامه ریزی انجام شود.
,
 
,
سالاری با بیان این‌که ایجاد کمربندی و تعریض مستلزم هزینه‌های زیادی است، گفت: در حال حاضر تنها کاری که از دست اداره شهرستان بر می آید انجام لکه گیری نقاط خراب است.
,
 
,
پایگاه اورژانس 115 گزیک و طبس جاده‌ای است
, پایگاه اورژانس 115 گزیک و طبس جاده‌ای است, پایگاه اورژانس 115 گزیک و طبس جاده‌ای است,
 
,
علیرضا عباسی معاون مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در مورد وجود پایگاه اورژانس 115 در بخش گزیک، اظهار کرد: پایگاه اورژانس 115 شهر گزیک و طبس مسینا جاده‌ای است.
,
 
,
وی افزود: درست است که این دو پایگاه در شهرهای گزیک و طبس واقع شده اما به حوادث جاده ای، شهر و روستاهای اطراف در صورت نیاز خدمات دهی دارند.
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی در مورد پایگاه‌های جاده‌ای توضیح داد: پایگاه‌های جاده‌ای در یک نقطه جمعیتی مستقر است که بتواند به جمعیت منطقه، روستاهای نزدیک و حوادث جاده‌ای اطراف پایگاه خدمات‌دهی کند.
,
 
,
عباسی بیان کرد: بر اساس استاندارد فاصله بین هر دو پایگاه اورژانس 115 حدود 40 کیلومتر تعیین شده در حالیکه در خراسان جنوبی فاصله بین پایگاه های اورژانس 30 کیلومتر است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: فاصله بین پایگاه اورژانس 115 گزیک تا طبس حدود 25 کیلومتر است.
,
 
,
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان جنوبی با توجه به پراگندگی جمعیت در استان خدمات دهی اورژانس 115 قابل قبول است.
,
 
,
شهرستان درمیان یکی از شهرستان‌های مرزی خراسان‌جنوبی است. این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، قهستان و گزیک است.
,
 
,
مردم شهرستان مرزی درمیان مشکلات متعددی دارند که در حال حاضر مهمترین مشکل مردم در مناطق روستایی سه بخش این شهرستان، بی‌آبی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه