اخبار داغ

خشکی شالیزارهای رضوانشهری؛ کمبود منابع آبی یا بی تدبیری؟! + تصاویر

خشکی شالیزارهای رضوانشهری؛ کمبود منابع آبی یا بی تدبیری؟! + تصاویر
یکی از معضلات مهم کشاورزان در برخی مناطق رضوانشهر کم آبی و خشکی شالیزارهای برنج است این در حالی است که این شهرستان از بارش های زیادی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، یکی از معضلات مهم کشاورزان در برخی مناطق رضوانشهر کم آبی و خشکی شالیزارهای برنج است. این در حالی است که این شهرستان از بارش های زیادی برخوردار است اما به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب و البته بی تدبیری مدیران، کشاورزان مناطق گیل چالان، دارسرا، هاشم آباد، رینج محله را با تنش آبی مواجه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

کشاروزانی که در دوران نشاء برنج با مشکل کم آبی مواجه بودند اکنون نیز شاهد خشکی شالیزارهایی هستند که قرار است از آن امرار معاش کنند.

,

یکی از کشاورزان این منطقه در گفتگو با خبرنگار ۸دی گفت: کشاورزان برای حل مشکلات شان با استفاده از موتور آب مزارع شان را آبیاری می کنند این در حالی است که هزینه تأمین نفت برای هر موتور آب یعنی ( ۱۵۰ الی ۲۰۰ لیتر ) با هزینه کارشناسی  ۵۰ هزارتومان است که این هزینه به صورت تقریبی برای ۱۰ روز  ۵۰۰ هزار تومان می شود.

,

وی افزود: آب کانال را هر ۱۲ روز یعنی هر ۲ هفته ۴۸ساعت باز می کنند و در مواقع نیاز به آب در تابستان آب در کانال نیست اما در مواقع درو آب، کانال پر است و باعث خسارت می شود.

,

این کشاورز که از وضعیت کم آبی شالیزارهایش به تنگ آمده بود، ادامه داد: اداره آبیاری مهرماه هر سال مبالغی بین ۴۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ هزار تومن از هر کشاورز می گیرد اما با این حال شاهد لایروبی نکردن کانالهای آب هستیم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه