اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

توانمند نبودن دولت دلیل بروز مشکلات عدیده اقتصادی امروز کشور است

توانمند نبودن دولت دلیل بروز مشکلات عدیده اقتصادی امروز کشور است
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بنا نیست به وجود آمدن مشکلات را به تحریم ربط داده شود چرا که خود دولت زمینه تحریم ها بیشتر را فراهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در حاشیه چهارمین جلسه برنامه ریزی برای تحقق شعار جهش تولید گفت: وعده‌هایی که من در سال ۹۵ دادم، برای شرایط آن زمان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

محسن نصری در این واکنش به این صحیت های رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون چرایی عمل نکردن به وعده های انتخاباتی سال ۹۵ گفت: رئیس‌جمهور با این عنوان که مشکلات امروز کشور ما نتیجه کرونا و تحریم های آمریکا است، یک بخشی از واقعیت را بیان کرده ولی بخش مهمتر واقعیت مشکلات امروز جامعه ما، عدم توانمندی دولت و نبود تفکر درست در دولت برای حل مشکلات کشور است.

,

استاد دانشگاه اصفهان ادامه داد: وقتی رئیس جمهور و دولتمردان به غرب و تفکر غربزده گرایش دارند، امیدشان به آمریکا و برجام است، وزارت خارجه ما به جای دیپلماسی اقتصادی، وزارت برجام شده و ۷ سال کشور را معطل برجامی کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند خسارت محض است و عراقچی هم اعلام کرد برجام بجز تحریم بیشتر، دستاورد دیگری برای ما نداشته است که نتیجه همه اینها مشکلات روزافزون و عدیده امروز کشور شده است.

,

وی ادامه داد: اینکه تحریم های آمریکا بیشتر از قبل و زیادتر شده نتیجه برجام است برجامی که دائماً فریاد می زدید که ما با گفتگو و مذاکره تحریم ها را بر می داریم تا جاییکه حتی آب خوردن مردم را هم به برجام گره زدید، امروز می بینیم که نه تنها آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد بلکه از برجام خارج شد و ایران را بیشتر از قبل هم تحریم کرد.

,

نصری با بیان اینکه دولتمردان به دنبال اروپا هستند و هنوز هم متمایل و راغب مذاکره با آمریکا هستند خطاب به آنان گفت: به تعبیر آقای ظریف اروپائیان یک درصد تعهدات خود در برجام را انجام ندادند و اگر این مشکلات مربوط به تحریم است این ها تحریم هایی است که دولت خود شما آورد، بی تدبیری هایی که شما انجام دادید تحریم ها را افزایش داد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به عدم توانمندی دولت مردان در کار جهادی گفت: دولتمردان ما روحیه جهادی ندارند.

,

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: دولت و دولتمردان به سیاست های کلانی که رهبر معظم انقلاب در حل مشکلات اقتصادی ابلاغ کردند، عمل نکردند، رهبر انقلاب برای حل مشکلات مردم، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما دوستان دولتی نتوانستد توان خودشان را در اجرای اقتصاد مقاومتی نشان دهند.

,

وی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: حتی مجلس دهم نیز همسو با دولت بود، هر چه دولتی ‌ها تصویب کردند و هر وزیری دولت معرفی کرد، به او رای اعتماد دادند چند وزیر را نمایشی استیضاح کردند که دوباره رای اعتماد بیشتر به او بدهند.

,

نصری با بیان اینکه رئیس جمهور برای حل مشکلات مسکن عنوان می کند باید زمین‌های دولتی رایگان در اختیار مردم قرار دهیم افزود: جناب آقای روحانی این کار، همان مسکن مهر است، مسکن مهری که دولت زمین های خود را به قیمت صفر در اختیار مردم گذاشت، مردم تعاونی مسکن تشکیل دادند و مسکن مهر را ساختند ولی آقای آخوندی وزیر مسکن پنج ساله شما گفت که طرح مسکن مهر، طرح مزخرفی است، رئیس جمهوری نیز ادعا کرد مسکن مهر، خانه قوطی کبریتی است.

,

وی ادامه داد: مسکن مهر را مزخرف معرفی کردید و هفت سال تولید مسکن در این کشور مسکوت ماند، امروز بحران و گرانی مسکن و بالا رفتن قیمت های اجاره مشکلات مردم را دو چندان کرده است، درحالیکه امروز مسکن استیجاری برای مردم معضل مهمی شده می آیید میگوید باید زمین صفر به مردم بدهیم تا مشکل مسکن مردم حل شود آیا این کار همان مسکن مهر نیست که شما آن را رها کرده بودید.

,

نصری عنوان کرد: توانمند نبودن دولت دلیل مشکلات اقتصادی امروز کشور است و بنا نیست بهانه به وجود آمدن این مشکلات را روی تحریم بگذارید چرا که خودتان زمینه تحریم بیشتر را فراهم کردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه