اخبار داغ

پنجمین قسمت ویژه برنامه ویتامین؛

روایتی از روزهای ترس و دلهره در بیمارستان بیماران کرونایی/پیشنهادی رای ریشه کن شدن کرونا/جاودان سیرت:هیچگاه ناامید نشدم

روایتی از روزهای ترس و دلهره در بیمارستان بیماران کرونایی/پیشنهادی رای ریشه کن شدن کرونا/جاودان سیرت:هیچگاه ناامید نشدم
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در ویژه برنامه ویتامین به روایتی از روزهای ابتدایی ورود کرونا به استان و ترس و دلهره در بیمارستان شهید جلیل پرداخت و تنها راه ریشه کن شدن کرونا را در یک موضوع دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس؛رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج، در ویژه برنامه ویتامین به شرایط التهاب آور کرونا در این بیمارستان و توصیه به مردم برای قطع زنجیره این ویروس پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 جاودان سیرت تصریح کرد: وقتی مورد نوپدید و یا ناشناخته ای وارد مجموعه ای شود تا بتوان به وضعیت کلی آن رسیدگی شود که چیست و چگونه باید با آن مواجه شد و مقابله کرد ، به یقین ترس و دلهره ای بر آن مجموعه وارد می شود.

,

وی با اشاره به شرایط التهاب آور آغاز کرونا، افزود:با وجود اینکه تمامی آموزش های لازم را داده بودیم اما ترس و دلهره ای بین پرسنل وجود داشت ؛هم پرسنل ترس داشت و هم مردم می ترسیدند و با خبرهایی که بیرون می آمد و مرگ و میرهایی که این بیماری داشت،طبیعتا ترس و دلهره بیشتر می شد.

,

جاودان سیرت در پاسخ به اینکه آیا دراین ایام ناامید شدید، خاطرنشان کرد:احساس می کنم در طول زندگی هیچگاه نا امید نشدم، هر مسئله ای که در زندگی برایم رخ داد سعی کردم به آن با دید حکمت بنگرم؛ در این قضیه هم کمبودهایی از ابتدا داشتیم، ویروسی که مشخص نیست از طریق دست دادن،عطسه،روبوسی،سرفه یا راه های دیگر منتقل می شود شاید از طریق هوا هم منتقل می شد و ما نمی دانستیم، با چنین ویروسی ما برخود داشتیم .

,

وی افزود: طبیعتا وقتی نمی دانید، نگرانی هایی ایجاد می شود اما تلاش ما ایجاد انگیزه،اعتماد و اطمینان به مجموعه بود، شاید نگران و خسته می شدم اما خوشبختانه هیچگاه ناامید نشدم و  همیشه به خداوند امید داشتم که مطمئنا این ویروس را به زمین می زنیم.

,

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: ما ممنون مردم هستیم، انصافا مردم در روزهای اول خیلی متوجه عواقب این ویروس نبودند اما توصیه های بهداشتی که اعلام شد کمک زیادی به ما کرد. مردم پای کار بودند و خوب توانستند این مسئله را جمع کنند .

,

جاودان سیرت ادامه داد: یکی از پارامترهای کمک به حل این مسئله رعایت فضای اجتماعی و فاصله های فیزیکی بود که صورت گیرد و مردم از ماسک استفاده کنند و در محیط هایی که تجمعات بیشتر است، حضور پیدا نکنند.

,

وی تصریح کرد:توصیه ای که به مردم دارم این است که این بیماری هنوز رختش را از کشور ما برنبسته است و هنوز وجود دارد و می تواند برای ما خطرناک باشد و اگر رعایت نکنیم دچار پیک دیگر می شویم.

,

جاودان سیرت با ابراز نگرانی از تجویزهای خارج از عرف در جامعه به خصوص در فضای مجازی، گفت:بعضی از توصیه ها خارج از عرف و جایگاه علمی است که این کار ما را آزار می دهد و نگران می شویم که شاید مردم به آن سمت و سو سوق داده شوند و به مسائلی که علمی نیست روی آورند و باعث دردسر شود.

,

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: از مردم می خواهیم اخبار و اطلاعیه ها را از رسانه ملی و رسمی و توصیه های وزارت بهداشت پیگیری کنند، اینها ملاک های اصلی ما برای اطلاع رسانی و عمل مردم برای مقابله با ویروس کروناست.

,

جاودان سیرت در پایان گفت: مردم باید به این نکته توجه کنند که این ویروس ادامه دار است و هنوز وجود دارد،هنوز ریشه کن نشده و در بین جامعه ما در حرکت است و حرکت آن از طریق افراد است؛ زمانی ما می توانیم مدعی ریشه کن شدن این ویروس شویم که چرخه انتقال آن را در جامعه قطع کنیم و زمانی این چرخه به طور کامل قطع می شود که مردم رعایت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه