اخبار داغ

رئیس سازمان صمت قم:

تشکیل پرونده برای مرغداری های متخلف در قم/ سهمیه نهاده های دامی دولتی مرغداری های متخلف قم قطع می شود

تشکیل پرونده برای مرغداری های متخلف در قم/ سهمیه نهاده های دامی دولتی مرغداری های متخلف قم قطع می شود
سیجانی رئیس سازمان صمت قم با اشاره به اینکه سهمیه نهاده مرغداری های گرانفروش قم قطع می شود گفت:وقتی مرغداری ها نهاده دولتی دریافت می کنند باید در این شرایط با دولت و مردم همراهی کنند به همین خاطر در برخورد با مرغداران متخلف جدی هستیم و در این مدت چند پرونده برای مرغداران متخلف نیز تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم در گفتگو با خبرنگار   قم فردا اظهار داشت: بر بازار مرغ نظارت کاملی داریم به آقای پور میدانی رئیس جهادکشاورزی قم نیز نامه ای ارسال کردم تا مرغ های مرغداری های اعلام شده با قیمت تنظیم بازار به کشتارگاه ارسال شود و کشتارگاه هم بعد از اینکه حق و الزحمه خود را محاسبه کرد 14 تن را روانه بازار کند تا به قیمت حدود کیلویی 15 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

سیجانی خاطرنشان کرد: چند روز پیش قیمت مرغ زنده افزایش پیدا کرده بود بنابراین اعلام کردیم با گرانی مرغ در مرغداری ها برخورد خواهد شد زیرا همیشه مقصر مغازه دار مرغ فروش نیست زیرا مرغ فروش به عنوان یک خرده فروش  یک سود اندک 6 الی 7 درصدی دارد پس این گرانی از مبدا می باشد.

 سیجانی ادامه داد: مرغداری های مرغ زنده را به قیمت بالا و گران به کشتارگاه ها عرضه می کنند قم به اندازه کافی مرغداری دارد و مصرف کل استان را پوشش می دهد .

رئیس سازمان صمت قم در پاسخ به این سوال که آیا مرغداری های قم تخلف گرانفروشی دارند؟ گفت: بله حتی رئیس جهادکشاورزی قم به مرغداری ها اخطار داده است اگر مرغ زنده را به قیمت گران عرضه کنند نهاده دامی آنها متوقف خواهد شد و پرونده تشکیل شده و به تعریزات حکومتی ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه ریزی انجام شده در قم مرغ باید به قیمت 15 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد؟ گفت: این قیمت 15 هزار تومان 5 درصد بالا و پایین هم دارد که آن را هم تحمل می کنیم اما قیمت بیش از این قابل تحمل نخواهد بود و بررسی خواهد شد تا بازار به ثبات برسد.

سیجانی ادامه داد:نظارت بر قیمت مرغ از مبدا و مرغداری ها در حال انجام است وقتی که مرغداری ها مرغ را گران عرضه کننده به تبع آن قیمت در کشتارگاه افزایش پیدا می کند سپس هزینه حمل و نقل نیز محاسبه شده و در نهایت مرغ با قیمت بالاتری به مرغ فروشی ها می رسد اگر فقط به حلقه آخر نظارت کنیم هیچ فایده ای ندارد زیرا مقصر مرغداری است.

وی تصریح کرد: توسط دولت به مرغداری ها نهاده دامی 4200 تومانی داده می شود وقتی مرغداری ها نهاده دولتی دریافت می کنند باید در این شرایط با دولت و مردم همراهی کنند به همین خاطر در برخورد با مرغداران متخلف جدی هستیم و در این مدت چند پرونده برای مرغداران متخلف نیز تشکیل شده است نظارت بر مرغداری ها و کشتارگاه ها افزایش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه