اخبار داغ

مدیرکل امور زندان‌های استان سمنان عنوان کرد؛

ادامه فرایند آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان

ادامه فرایند آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان
مدیرکل امور زندان‌های استان سمنان اعلام کرده است که این اداره‌کل آمادگی دارد بر مبنای قانون مذکور، با اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول قانون، در خصوص فروش کاروانسرای تاریخی، وارد مذاکره شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در سی‌و‌یکمین و واپسین روز از خردادماه، استانداری سمنان اعلام کرد که پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام انتقال زندان مرکزی سمنان به خارج از شهر تحقق پیدا کرده و کاروانسرای تاریخی سمنان از زندان آزاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در هشت روز گذشته، مردم به کرات این پرسش را با شبکه اطلاع‌رسانی مرآت مطرح کرده‌اند که با این انتقال، ادامه فرایند آزادسازی کاروانسرا چگونه خواهد بود؟

,

پاسخ این پرسش را باهنر، مدیرکل امور زندان‌های استان سمنان در نشستِ روز پنج‌شنبه با اصحاب رسانه ارائه کرده است.

,

به گفته باهنر، کاروانسرای تاریخی سمنان در تملک اداره‌کل زندان‌هاست و مطابق بند پ ماده 113 قانون برنامه ششم توسعه، این اداره‌کل می‌تواند کاروانسرا را به اشخاص حقیقی و حقوقی بفروشد.

,

مطابق ماده 2 آیین‌نامه اجرایی بند پ ماده 113 قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه که در هفتم مردادماه سال 98، به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده است، سازمان زندان‌ها ملکف است به منظور تسریع در تحقق انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات مربوط به مزایده، نسبت به فروش زندان‌ها و املاک مازاد خود، دست‌کم به قیمت تعیین‌شده کارشناس رسمی، به نهادها و نیز اشخاص حقیقی اقدام کند.

,

مطابق قوانین مذکور، سازمان زندان‌ها مکلف شده است که پیش از فروش این املاک، در جهت ایجاد ارزش افزوده، نسبت به تغییر کاربری این املاک اقدام کند.

,

پنج‌شنبه گذشته، مدیرکل امور زندان‌های استان سمنان اعلام کرد که این اداره‌کل آمادگی دارد بر مبنای قانون مذکور، با اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول قانون، در خصوص فروش کاروانسرای تاریخی، وارد مذاکره شود.

,

باید دید تحقق آرزوی دیرینه مردم سمنان برای سامان یافتن کاروانسرای تاریخی چقدر به طول می‌انجامد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه