اخبار داغ

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی اعلام کرد؛

وجود ۲۲۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی/ اتصال ۶۳ درصد از مراکز درمان خراسان شمالی به سامانه مالیاتی

وجود ۲۲۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی/ اتصال ۶۳ درصد از مراکز درمان خراسان شمالی به سامانه مالیاتی
یوسف یعقوبی نژاد گفت: در استان 225 میلیارد تومان مالیات معوق وجود دارد که عدم تسویه آنها از سوی مودیان از 10 سال قبل تاکنون بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف یعقوبی نژاد، مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: از 225 میلیارد تومان مالیات معوق تسویه نشده در استان، 125 میلیارد تومان آنها بدهی مالیاتی یک شرکت حقوقی در حوزه بازرگانی است که قوه قضاییه این شرکت را محکوم و رای بر تسویه این بدهی از سوی شرکت بدهکار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

یعقوبی نژاد خاطر نشان کرد: از 125 میلیارد تومان بدهی مالیاتی اشاره شده، 37 میلیارد تومان آن اصل بدهی مالیاتی و مابقی جریمه مالیاتی بوده است.

,

وی در ادامه درباره الزام قانونی اتصال دستگاه های پز مراکز درمانی استان به سامانه امور مالیاتی نیز بیان کرد: در خراسان شمالی 647 مودی حوزه درمان استان در سامانه مالیات ثبت نام کرده اند که تا به کنون دستگاه پز 404 مودی حوزه درمان استان ( معادل 63 درصد از این ثبت نام شدگان) به سامانه مالیاتی استان متصل شده اند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره کسب درآمد مالیاتی استان در سال 98 و 99 نیز عنوان کرد: بیست و هفتم صدم درصد از درآمد مالیاتی کشور از استان خراسان شمالی کسب می شود.

,

به گفته یعقوبی نژاد ، در سال 98، در استان 335 میلیارد و 700 میلیون تومان درآمد مالیاتی وصول شد که 224 میلیارد تومان آن، مالیات مستقیم همچنین 111 میلیارد تومان آن مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

,

وی افزود: در سال 98، 88 درصد از درآمد مالیاتی پیش بینی شده، وصول شد.

,

وی خاطر نشان کرد: وصول درآمد مالیاتی در استان طی سال 98 در مقایسه با سال 97، 19 درصد رشد یافته بود.

,

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: در سال 98، 54 میلیارد تومان از درآمد مالیاتی وصول شده به حساب شهرداری های استان، 26 میلیارد تومان از درآمد مالیاتی وصول شده به حساب روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری، 700 میلیون تومان از درآمد مالیاتی وصول شده نیز به حساب مناطق عشایری استان واریز شدند.

,

وی افزود: در سال 98، 16 میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده وصول شده نیز به حساب صادرکنندگان استان استرداد شد.

,

وی در ادامه درباره وصول درآمد مالیاتی در استان طی بهار امسال نیز اعلام کرد: طی سه ماهه نخست امسال 106 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان وصول شد و این در حالی است که در سه ماهه نخست سال 98، وصول درآمد مالیاتی استان 74 میلیارد تومان بود.

,

یعقوبی نژاد بیان کرد: از 106 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد در بهار امسال در استان، 30 درصد آن از محل شرکت پتروشیمی خراسان، 30 درصد آن از محل مالیات بر ارزش افزوده استان، 27 درصد آن از محل مالیات حقوق کارکنان دولت استان، 13 درصد آن از محل مالیات سایر شرکت ها، مشاغل، مستغلات، نقل و انتقالات ملکی و ارث در استان وصول شدند.

,

وی خاطر نشان کرد: از محل وصول درآمد مالیاتی اشاره شده در بهار امسال، 24 میلیارد و 800 میلیون تومان عوارض به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و مناطق عشایری استان واریز شده که در مقایسه با بهار سال 98، 38 درصد رشد داشته است.

,

وی در خاتمه به شیوع بیماری کرونا در استان و کشور نیز اشاره و عنوان کرد: متاثر از این شرایط مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی مشاغل به پایان مرداد ماه امسال تمدید شد.

,

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی همچنین گفت: بر اساس بخش نامه جدید، مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی برای صاحبان شرکت های حقوقی و مستغلات تا پایان شهریور ماه امسال تمدید شد.

,

یعقوبی نژاد افزود: تسویه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار امسال نیز به 15 شهریور ماه امسال موکول شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه