اخبار داغ

آمادگی کامل «استان همدان» در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر/ اعتیاد فقط مصرف مخدر نیست، سیگار و قلیان نکشید!

آمادگی کامل «استان همدان» در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر/ اعتیاد فقط مصرف مخدر نیست، سیگار و قلیان نکشید!
بدون شک نهاد خانواده تاثیر بسیاری در جلوگیری از مبتلا شدن نسل آینده به اعتیاد دارد و آموزش رکن اصلی پیشگیری است اما نکته ای که این روزها بیشتر به چشم میخورد مصرف دخانیت توسط جوانان و حتی نوجوانان آن هم در حضور خانوادهایشان است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ وقتی سخن از اعتیاد به میان می آید اولین تصویر ذهنی ایجاد شده برایمان فردی است که در گوشه کناری مشغول مصرف مواد مخدر بوده و ظاهر و حال مناسبی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اعتیاد یکی از بزرگترین معضل کشور های جهان است که برای از بین بردن آن تلاش های زیادی صورت گرفته است؛ هرچند به گفته بسیاری از کارشناسان همین کشور های غربی در راستای بالابردن توان اقتصادی خود دست به تولید و حمایت از تولید کنندگان مواد مخدر و سپس ارسال آن ها به سایر کشور ها می کنند.

,

بسیاری از دشمنان جمهوری اسلامی که نمی خواهند نسل جوان، آینده ساز این مرز و بوم باشد دست به قاچاق مواد مخدر به داخل کشور می زنند و خانواده های زیادی را در منجلاب اعتیاد غرق می کنند.

,

البته اقدامات بسیار موثری از سوی نهاد های مختلف در راستای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است که در کاهش آمار اعتیاد موثر بوده است اما با این وجود هستند افراد ساده لوحی که به بهانه یک بار تجربه مصرف به دام اعتیاد افتادند.

,

هفته گذشته بود که مصطفی آزادبخت، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اشاره ای به مباحث مبارزه با اعتیاد در کشور کرد و گفت: رسانه‌های مستکبر نمی‌گذارند اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر به مردم دنیا اطلاع ‌رسانی شود و این درحالی است که در استان خودمان ۳۵ شهید و هفت جانباز در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشتیم.

,

در کشور و همه استان ها شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است تا اقدامات برای جلوگیری از اعتیاد هدفمند تر پیش رود به همین دلیل گفت و گویی با دبیر این شورا در همدان داشتیم که می خوانید.

,

موضوع مواد مخدر تک بعدی نیست

, موضوع مواد مخدر تک بعدی نیست, موضوع مواد مخدر تک بعدی نیست,

یزدان آزرمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرهمدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه موضوع مواد مخدر موضوعی پیچیده با گستردگی خاص و ابعاد مختلف است، گفت: مواد مخدر تک بعدی نیست و علت شکل گیری شورای هماهنگی هم همین موضوع است.

,

آزرمی با اشاره به اینکه ۲۲ دستگاه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حضور دارند، افزود: این شورا سه وظیفه سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت را برعهد دارد و اولویت های سال ۹۹ مشخص و ابلاغ شده است.

,

وی با تاکید براینکه در رصد و نظارت بر مواد مخدر در استان خلاء وجود ندارد، تصریح کرد: من اذعان دارم همه در استان دغدغه مندانه تلاش می کنند و دستگاه قضایی، دادستان ها، آموزش پرورش و دانشگاه ها اقدامات موثری دارند.

,

نمی توان با مواد مخدر به روش سنتی مبارزه کرد

, نمی توان با مواد مخدر به روش سنتی مبارزه کرد, نمی توان با مواد مخدر به روش سنتی مبارزه کرد,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر از خانواده و محله شروع و تا اجتماع ادامه دارد، افزود: رعایت برخی مسائل و آموزش می تواند در کاهش آمار اعتیاد موثر باشد.

,

وی در پاسخ به اینکه محل اصلی ورود مواد مخدر به استان کجا است، گفت: زمانی می گفتند مواد مخدر از شرق کشور با کاروانی از مرز وارد می شود اما امروزه با موضوع به روز و پیچده ای روبه رو هستیم و دیگر نمی توان به روش سنتی با موضوع برخورد کرد.

,

آزرمی ادامه داد: الان زمانی است که با مواد مخدر صنعتی و روان گردان روبه رو هستیم و حساسیت موضوع بسیار بیشتر و متفاوت با ۳۰ سال پیش است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرهمدان با اشاره به اینکه استان همدان معبر و ترانزیت است، اظهارکرد: شرایط چنین استانی که محل عبور است در همه حوزه ها با استان هایی که در مسیر نیستند متفاوت است.

,

در ادامه گفت و گویی با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در خصوص شرایط فعلی مواد مخدر در استان داشتیم که می خوانید.

,

تحویل معتادین متجاهر به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶

, تحویل معتادین متجاهر به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶, تحویل معتادین متجاهر به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶,

سرهنگ حاجیلو، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون یک تن مواد مخدر کشف شده است، گفت: در حال حاضر مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ راه اندازی شده و  معتادین متجاهر با رعایت پروتکل های بهداشتی دستگیر و به این مراکز تحویل داده می شوند.

,

حاجیلو با اشاره به اینکه همه نوع مواد مخدر کشف شده است افزود: مصرف تریاک، هروئین و شیشه در بین معتادین متجاهر بیشتر است.

,

وی با تاکید براینکه محل اصلی ورود مواد معلوم نیست، خاطرنشان کرد: غالبا صد در صد مواد مخدر از افغانستان و شرق کشور وارد می شود.

,

خانواده مهمترین نقش در پیشگیری و کنترل از اعتیاد را دارد

, خانواده مهمترین نقش در پیشگیری و کنترل از اعتیاد را دارد, خانواده مهمترین نقش در پیشگیری و کنترل از اعتیاد را دارد,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در پایان سن بیشتر افراد معتاد را بالای ۲۴ سال عنوان کرد و گفت: ما توصیه می کنیم خانواده ها بیشتر به رفتار فرزندانشان دقت کنند و کار فرهنگی بیشتری صورت بگیرد چرا که خانواده مهمترین نقش در پیشگیری و کنترل از اعتیاد را دارد.

,

اعتیاد فقط مصرف مواد مخدر نیست، سیگار و قلیان نکشید!

, اعتیاد فقط مصرف مواد مخدر نیست، سیگار و قلیان نکشید!, اعتیاد فقط مصرف مواد مخدر نیست، سیگار و قلیان نکشید!,

بدون شک نهاد خانواده تاثیر بسیاری در جلوگیری از مبتلا شدن نسل آینده به اعتیاد دارد و آموزش رکن اصلی پیشگیری است اما نکته ای که این روزها بیشتر به چشم میخورد مصرف دخانیات توسط جوانان و حتی نوجوانان آن هم در حضور خانوادهایشان است!

,

متاسفانه بسیاری از خانواده ها اعتیاد را فقط مصرف مواد مخدر و قرص های روان گردان می دانند در حالی که کشیدن سیگار و قلیان را موضوعی طبیعی قلمداد می کنند!

,

همانقدر که مواد مخدر به فرد آسیب می رساند مصرف سیگار و قلیان هم مضر است و هیچ تضمینی وجود ندراد که جوان معتاد به سیگار و قلیان، روزی به مواد مخدری همچون تریاک، شیشه و هروئین گرایش پیدا نکند.

,

عصر همدان؛ در آینده گزارشی از افزایش اعتیاد به قلیان و سیگار و علت اعطای مجوز به مراکز فروش دخانیت ارائه خواهد کرد؛ قطعا افرادی که از فروش دخانیات به خانواده ها سود می برند به فکر سلامت جسم و روح جامعه نیستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه