اخبار داغ

شاعر اصفهانی مطرح کرد:

دلنشینی شعرهای پر از احساس صائب بر طبع ایرانیان/ فضای مجازی به مکتب شعر اصفهان رونق داده است

دلنشینی شعرهای پر از احساس صائب بر طبع ایرانیان/ فضای مجازی به مکتب شعر  اصفهان رونق داده است
شاعر اصفهانی گفت:احساس در شعرهای صائب پر رنگ تر است و به دلیل طبع احساسی ما ایرانی ها، این شعرها دلنشین تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فردوسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه سبک اصفهانی و یا هندی یکی از سبک هایی است که نسبت به دیگر سبک ها از ظرافت و ریز بینی بیشتر برخواردار است، اظهار کرد:  اصفهانی سبکی است که بر  پایه آریایه های ادبی استوار شده و این آرایه ها اینقدر زیبا بوده که به یک سبک تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
شاعر اصفهانی گفت: شاعران در سبک عراقی مانند سعدی از این آرایه ها در شعر به عنوان چاشنی استفاده می کردند و اما اینقدر این آرایه ها کم کم محوبیت پیدا کرد و توانست جای خود را در بین سبک ها باز کند.
,
 
,
وی افزود: از جایی هم استفاده از این آرایه ها با توجه به نکته سنجی ها و پیدا کردن روابط عینی و تصویفی بین فضای بیرون و درون، تبدیل به یک افتخار شد.
,
 
,
فردوسی با بیان اینکه حضور صائب تبریزی در اصفهان باعث شد این سبک شعر در اصفهان رونق بگیرد، تصریح کرد: و از آنجایی که طبع شعر فارسی به نوعی بیت محور است و همیشه ما ایرانی ها یک بیت زیبا در ذهنمان است و برای اینکه نمک کلاممان باشد از یک بیت در صحبت هایمان استفاده می کنیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: بهترین و ماندگار ترین بیت ها را می توان در سبک اصفهانی دید؛ استقبال از سبک اصفهانی و یا هندی اخیر دو مرتبه به رونق خود رسیده که فضای مجازی را می توان یکی از دلایل آن نام برد.
,
 
,
این شاعر اصفهانی با توضیح اینکه به دلیل حضور صائب تبریزی در اصفهان انجمن های ادبی تشکیل می شوند، بیان کرد: برخی از انجمن های ادبی اصفهان صائب خوانی دارند و شعر های صائب تبریزی در محافل ادبی اصفهان خوانده می شود.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: احساس در شعرهای صائب پر رنگ تر است و به دلیل طبع احساسی ما ایرانی ها، این شعرها دلنشین تر است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه