اخبار داغ

یادداشت؛

آمریکا؛ نماد نقض حقوق بشر

آمریکا؛ نماد نقض حقوق بشر
حقوق بشر و حفظ آن به عنوان یکی از مهمترین مباحث سیاسی – اجتماعی قلمداد می شود که کشورهای مختلف جهان هر یک تلاش دارند به نوعی خود را حامی حقوق بشر نشان دهند تا از این طریق وجهه بین المللی پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، تاریخ  تحولات بین الملل  نشان دهنده این امر است که آمریکا نه تنها نقض کننده حقوق سایر ملت هاست بلکه حقوق بشر آمریکایی  برای خود مردم آمریکایی ها امری مزحک خنده آور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز، ,

اینکه آمریکایی ها در مقابل بسیاری از رخدادها ژست مدافع حقوق بشر را می گیرند تنها در حد ادعاست و در حوزه عمل نیز خلاف این امر نمایان  گشته و حقوق بشر آمریکایی تنها در حد ژست سیاسی باقی مانده  و به ابزاری برای حفظ منافع و سلطه گری این کشور  تبدیل شده است. حوادثی بزرگی همچون اشغال کشورهای افغانستان و عراق و فجایع انسانی دیگری همچون شلیک موشک از ناوچه آمریکایی به هواپیمای مسافربری شرکت ایرباس جمهوری اسلامی ایران و شهادت بیش از ۲۹۰ نفر از مردم مظلوم ایران و هزاران جنایت دیگر که در جای جای دنیا این کشور انجام داده است این امر را تصدیق می کند.

,

علاوه بر اینها حمایت آمریکا از کشورهای همچون عربستان و رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح برای کشتار مردم در مناطق مختلف جهان اعم از پاکستان و افغانستان  و یمن تا کمک به گروه های تکفیری نیز به خوبی نمایان ساخته که آمریکا تا چه میزان در صدد حفظ حقوق ملت هاست و اگر  آنها گاوهای شیرده آمریکا در منطقه نبودند مسلما رفتار آمریکا با این کشورها متفاوت بود. بنابراین امریکا نه تنها حافظ حقوق بشر نیست بلکه به پرورش کشورهایی پرداخته که هر کدام به طریقی نقض کننده حقوق بشریت هستند.

,

این یک روی سکه حقوق بشر از نوع آمریکایی است که نشان دهنده نقض حقوق بشر در عرصه بین المللی توسط این کشور است و آمریکا را به بزرگترین جنایتکار تاریخ و نماد نقض حقوق بشر تبدیل کرده است و اما تحولات امروز امریکا نیز روی دیگر سکه حقوق بشر آمریکایی را نمایان ساخته است. اعتراضات داخلی رنگین پوستان برای ایفای حقوق از دست رفته خود و مبارزه با تبعیض نژادی صورت گرفته در این کشور نشان داده  آنچه در  پشت حقوق بشرآمریکایی خود را پنهان کرده است بحث منافع این کشور است.

,

آمریکا هر کجا بداند منافعش در خطر است به بهانه حقوق بشر درصدد حفظ منافع خود بر می آید . در واقع به جای بیان حقوق بشر می بایست از حقوق و منافع تروریست های آمریکایی سخن گفت و لذا حقوق بشردر نظر آمریکایی ها مساوی با منافع این کشور است.

,

به وضوع عملکرد آمریکا در نقض حقوق بشر در طول تاریخ در عرصه داخلی و بین المللی  پوچی ادعاهای این کشور در راستای حفظ حقوق بشر و عناوینی از این قبیل را نشان داده است. از آنجایی که آمریکا در سراشیبی سقوط قرار دارد بنابراین ناگزیر است بر دستاویز های متفاوتی همچون حقوق بشر، دموکراسی و صلح و امنیت جهانی تکیه کند.

,

در هر صورت گذشته چراغ راه آینده است و اینکه آمریکا حقوق مردم خود را به رسمیت نمی شناسد درس عبرت و نشانه ایست برای سیاستمدارانی که هنوز به کدخدا امید بسته و پس از نقض حقوق بشر و نقض تعهدات در برجام و انجام جنابت های چون ترور شهید قاسم سلیمانی و … توسط این کشور جنایتکار هنوز بر طبل مذاکره می‎کوبند و آمریکایی که حقوق شهروندان خود را پایمال می کند با چه ادله ای می‎تواند حقوق هسته ای صلح آمیز مردم ایران را به رسمیت بشناسد.

,

*رسول صفی زاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه