اخبار داغ

پیش بینی برداشت بیش از 100 هزار تن گندم در مزارع شهرستان دهگلان

پیش بینی برداشت بیش از 100 هزار تن گندم در مزارع شهرستان دهگلان
در سنوات گذشته به دلیل کمبود گندم، بخشی از گندم مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد و علاوه بر اینکه امنیت غذایی کشور به خارج از کشور وابسته بود، سالانه مبلغ قابل توجهی ارز نیز برای تامین نیاز گندم به از کشور خارج می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با توجه به اینکه گندم محصولی استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود، انتظار می‌رود تا دولت حمایت بیشتری از گندمکاران صورت دهد تا علاوه بر ادامه روند خودکفایی گندم، بر حجم تولید نیز افزوده شود و همانند سال‌های نه چندان دور مجددا نیازمند واردات این محصول نباشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

در سنوات گذشته به دلیل کمبود گندم، بخشی از گندم مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد و علاوه بر اینکه امنیت غذایی کشور به خارج از کشور وابسته بود، سالانه مبلغ قابل توجهی ارز نیز برای تامین نیاز گندم به از کشور خارج می‌شد.

,

اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال نیز به عنوان چهار مین سال متوالی شاهد خودکفایی  تولید گندم هستیم تا کشور از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز شود و هر سال بر تولید این محصول نیز افزوده شود.

,

, ,

امیر مصطفایی معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره  به کشت وبرداشت گندم بیان داشت: گندم به عنوان یک محصول استرا تژیک دارای اهمیت ویژه ای در زندگیانسانهاست وهم بخصوص مسئولین باید برای محصولات استرا تژیک حساسیت باالایی داشته باشند.

,

وی اظهار امیدواری کرد که به همت و تلاش کشاورزان در واقع تولید محصولات هر ساله فزونی یابد و در راستای خود کفایی در محصولات استراتژیک بتوانیم آینده خوبی در بخش کشاورزی شهرستان داشته باشیم.

,

مصطفایی با اشاره به وجود 160 هزار هکتار اراضی کشاورزی دراین شهرستان گفت: در سال زارعی جاری 84 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول گندم قرار گرفته که از این مقدار حدود 77 هزار هکتار گندم دیم و7 هزار هکتار آن نیرآبی می باشد.

,

 قیمت مصوب گندم 2 هزار و 500 تومان است

,  قیمت مصوب گندم 2 هزار و 500 تومان است,

, ,

معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به قیمت خرید این محصول گفت: پیش بینی می شود که امسال 140 هزار تن گندم در مزارع شهرستان برداشت شود و قیمت هر کیلو گرم این محصول در مرا کز خرید با توجه به مصوب دولت 12 هزار و500 تومان تعیین شده است.

,

9 مرکزاقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند

, 9 مرکزاقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند,

, ,

وی با بیان اینکه شهرستان دهگلان یکی از قطبهای کشاورزی استان است، گفت: این شهرستان هر ساله در حوزه کشاورزی به عنوان چهره های برتر در سطح کشور مطرح است و در زمینه محصولات استراتژیک کسب رتبه اول تا چهارم گندم را دراستان  داراست.

,

امیر مصطفایی درادامه با اشاره به مراکز خرید گندم در شهرستان بیان داشت: 9 مرکز فعال  و شبکه های تعاون روستایی با ظرفیت ذخیره سازی 160 هزار تن اقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند.

,

برداشت گندم با 300 کمباین بومی و مهاجر

, برداشت گندم با 300 کمباین بومی و مهاجر,

معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان گفت: در زمان برداشت گندم 120 دستگاه کمباین بومی و180 دستگاه کمباین مهاجر اقدام به برداشت این محصول در شهرستان می نمایند.

,

وی با بیان وجود ظرفیت بالقوه و بالفعل خاص در زمینه تولید دیگر محصولات کشاورزی بیان داشت: علاوه بر محصول گندم این شهرستان رتبه اول تولید کلزا در استان را دارد که  در سال جاری هزار و16  هکتار اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می شود که بالغ بر 3 هزار تن تولید و برداشت شود ودر زمان برداشت هم به صورت تضمینی در مراکز خرید از کشاورزان خریداری می شود.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه