اخبار داغ

یادداشت؛

سناریوی نخ‌نما شده مسببان وضع فعلی

سناریوی نخ‌نما شده مسببان وضع فعلی
مسببان شرایط فعلی، حال که عرصه را تنگ می‌بینند بجای قبول مسئولیت و عذرخواهی بدنبال استراتژی جدیدی هستند تا خود را همچنان در قدرت نگاه دارند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، در قاموس عقل بشری، زمانی که شخصی از مسئله‌ای حمایت می‌کند و باعث و بانی ایجاد آن مسئله می‌شود، دارای مسئولیت مستقیم در قبال آن است. این گزاره چه از منظر حقوق طبیعی و چه از منظر حقوق موضوعه قابل دفاع است و همین‌طور تطابق تام با وجدانیات و بدیهه‌های اخلاقی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

زمانی که شخصی در ساحت علت یک معلول قرار گیرد، مستقیما باید پاسخگوی نتایج عمل خود باشد و منطقاً نمی‌تواند خود در جایگاه طلبکار و مدعی سکنی گزیند.

,

دین اسلام نیز بر این نکته اشاره دارد و اساساً مفهوم اصل «معاد» در اصول دین این است که انسان مسئولیت اعمال، تصمیم‌ها و سخنان خود را بر دوش خود ببیند و این حقیقت را که اعمال و اقوالش جهانی برایش می‌سازند که در واقع خود سازنده‌اش است را اصل و رکن زندگی خود قرار دهد.

,

در این زمانه شوربختانه این اصل بدیهی که هر کس مسئول اعمال و اقوال خود است؛ مانند برخی اصول دیگر به ابتذال کشیده شده است. امروز عصر ابتذال اصول بدیهی است و طمع قدرت و نفس اماره بلایی بر سر جامعه انسانی آورده است که تمام این اصول بدیهی یک به یک تحت آماج حملات قرار می‌گیرند.

,

چه ابتذالی بالاتر از اینکه عده‌ای در کشور یک روز رأی غلطی را به خورد مردم بدهند و بعد که نتایج منفی به بار آمد، خود را کنار بکشند و حتی فراتر از آن، لباس طلبکاری بر تن کنند و با زبانی درازتر از همان دستی که رأی اشتباه نوشته است همه جا و همه کس را متهم بدانند الا خودشان! نهایت وقاحت و منتهی ابتذال را می‌توان در همین یک مورد به عین دید!

,

جماعتی که یک روز سبز شدند و یک روز بنفش، یک روز علیه رأی مردم شوریدند و یک روز برای تحمیل وضعیت امروز به کشور، تَکرار کردند و از هر اقدامی و روشی هم که بلد بودند برای زمین نماندن آن تَکرار استفاده کردند؛ امروز انگار نه انگار که مسبب وضعیت کنونی‌اند و بدون هیچ التفاتی و بدون هیچ احساس مسئولیتی در نهایت وقاحت و بی‌شرمی همان شعارهایی که جزو زخارف معرفتی این عالم هم محسوب می‌شوند را تکرار می‌کنند و بی‌شرمانه، بار دیگر در پی فریب افکار عمومی هستند.

,

مسببان شرایط کنونی کشور، حال که عرصه را تنگ می‌بینند بجای قبول مسئولیت و عذرخواهی بدنبال استراتژی جدیدی هستند تا خود را همچنان در قدرت نگاه دارند!

,

نکته قابل توجه اینکه همه این آب و تاب‌ها برای تصدی صندلی‌های قدرت در حالی است که آقایان در زمان ناکارآمدی‌هایشان می‌گویند این کرسی‌ها هیچ اختیاری ندارند!

,

مسببان وضع امروز، نه تنها از مردم عذرخواهی نمی‌کنند و دست از قدرت‌طلبی‌ها و سهم‌خواهی‌های‌شان برنمی‌دارند بلکه همچنان با وقاحت تمام توان اصرار دارند مردم را فریب دهند و بگویند تمامی مصائب کشور همچنان نه از دامان ما بلکه از دامان دیگری برمی‌خیزد و کلید حل مشکلات در دست ما است!

,

یقینا کسانی که امروز مسئولیت کار های دیروزشان را قبول نمی‌کنند، یقینا نمی‌توانند متصدیان خوبی برای مسئولیت‌های آینده باشند چرا که همان مسئولیت‌ها را به مانند ۶ سال دولت و ۴ سال مجلس به شدت هرچه تمام‌تر انجام نخواهند داد و در آخر هم طلبکار دیگران خواهند بود و هیچ مسئولیتی را متوجه خود نخواهند دید.

,

البته حضرات باید توجه داشته باشند که این خدعه‌ها تاریخ مصرفی دارند و نمی‌توانند تا به ابد کارا باقی بمانند و نمی‌توان برای همیشه همه را فریب داد. یقینا مردم بار دیگر بی‌مسئولیتی عامدانه را نخواهند پذیرفت و فریب نیرنگ‌های تَکراری اصحاب قدرت را نخواهند خورد.

,

این ابتذال اصول هم پایانی دارد و این سنت الهی است که نهایتا جامعه بسوی فهم عمیق گام بردارد و جماعتی که سعی در مبتذل نمودن اصول دارند بیش از پیش به دام مزبله تاریخ گرفتار آیند.

,

زهرا زارعی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه