اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان:

لرستان آب شرب پایدار ندارد/ جذب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار

لرستان آب شرب پایدار ندارد/ جذب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار
حمیدرضا کرموند با بیان اینکه هیچ شهر و روستایی در لرستان آب شرب پایدار ندارد، گفت: آمار بهره‌مندی روستاهای لرستان از آب شرب زیر متوسط کشوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، حمیدرضا کرموند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم پایداری آب شرب در شهرها و روستاها مشکل اصلی ما است چرا که در هیچ شهر و روستای آب شرب پایدار نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

وی افزود: سال گذشته یک جهش خوبی در بحث خطوط بین شهری در شبکه‌های اصلی اتفاق افتاد که وضعیت مناسبی را به وجود آورد و توانستیم مناطق شیرخوارگاه، قاضی آباد، کوی فلسطین را به تصفیه خانه ها وصل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان عنوان کرد: در استان آب پایدار نداریم و سدهایی باید در این راستا ساخته شود تا بتوانیم آب شرب را برای مردم شهر تامین کنیم.

وی با اشاره به احداث تصفیه خانه شماره ۲ خرم آباد بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان امسال مناقصه این پروژه را برگزار کنیم و پیمانکار آن مشخص خواهد شد و در دو یا سه سال آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

کرم وند با بیان اینکه در سالیان گذشته نسبت تامین آب چشمه ها به چاه ها بیشتر بوده است، گفت: در حال حاضر تامین آب چاه‌ها نسبت به چشمه ها بیشتر شده و از آن جا که ما یک استان پر آب هستیم با این مشکل روبه رو شده ایم.

وی با اشاره به کیفیت آب در استان خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در شرکت آب و فاضلاب سلامت مردم است و آب شرب مردم از خیلی از آب‌های بسته‌بندی شده بهتر و سالم تر است و در بخش ویسیان و سپیددشت کیفیت املاح آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: مشکل ما نیروهای انسانی است که در بخش روستایی تعداد نیروهای زیاد وارد شده و تاسیسات روستایی غیر قابل قبول و غیر استاندارد هستند که در چند سال آینده به یک پایداری نسبی در روستاها خواهیم رسید و استانداردهای لازم را فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به بحث اعتبارات در پیوست قانون پول افزود: حدود ۹۰ میلیارد تومان را در این راستا جذب شده که ۳۳ میلیارد آن مربوط به پروژه انتقال آب کاکارضا به خرم آباد است و در بخش شهری ۶۰ میلیارد تومان پیوست قانون جذب شده است.

کرم وند تصریح کرد: قبل از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت آب و فاضلاب روستایی اعلام کرده بود که ضریب بهره برداری آن بالای ۸۰ درصد بوده و این یعنی لرستان برخوردار است و بعد از یکپارچه سازی با بازنگری های صورت گرفته دیدیم که همچین بهرمندی در استان وجود ندارد و فقط در شهرستان ازنا حدود ۲۰ روستا بدون آب وجود دارد که امروزه آمار ما زیر متوسط کشوری حدود ۷۱ درصد است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه