اخبار داغ

معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی اعلام کرد؛

صدور ۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای معادن/ الزام آزادسازی پهنه معدنی جنوب خراسان شمالی

صدور ۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای معادن/ الزام آزادسازی پهنه معدنی جنوب خراسان شمالی
علی اصغر رضازاده گفت: در بخش معدن استان دو مجوز در قالب پروانه اکتشاف و احداث واحد فرآوری برای سنگ های تزیینی استان صادر شده اند که سرمایه گذاری در این بخش با مشارکت دو شرکت سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر رضازاده، معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با گرامی داشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: سازمان صمت استان در نیمه دوم سال 98 یک پروانه اکتشافی به منظور انجام مطالعات و پی جویی ذخایر سنگ های تزیینی در یک پهنه معدنی در شهرستان گرمه را صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

رضا زاده گفت: این پروانه اکتشاف برای یک شرکت داخلی صادر شده است که این شرکت داخلی با مشارکت یک سرمایه گذار چینی استخراج ذخایر از این معدن را انجام خواهند داد.

,

وی افزود: با انجام پی جویی ها در این پهنه معدنی، در صورتیکه میزان ذخایر و کیفیت ذخایر توجیه اقتصادی داشته باشد، گواهی کشف و پروانه بهره برداری برای این سرمایه گذاری صادر خواهد شد.

,

وی یادآور شد: پی جویی در این پهنه معدنی از دی ماه 98 آغاز شده است، با این وجود، به علت شیوع بیماری کرونا، ادامه پی جویی در این پهنه فعلا متوقف شده است.

,

رضا زاده همچنین از صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی در زمینه راه اندازی واحد فرآوری سنگ های تزیینی در شهرک صنعتی شماره 3 بجنورد خبر داد.

,

وی با بیان اینکه این مجوز سرمایه گذاری خارجی برای راه اندازی این واحد صادر شده است، گفت: در همین باره، یک شرکت داخلی با مشارکت یک شرکت سرمایه گذار ایتالیایی این واحد را راه اندازی خواهد کرد.

,

وی یادآور شد: سرمایه گذار داخلی این پروژه برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

,

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین سنگ های معدنی که در استان و کشور به صورت خام از کشور صادر می شوند، حال امیدوار هستیم با احداث این واحد فرآوری در استان و راه اندازی مرحله به مرحله آن، ارزش افزوده فرآوری این ماده معدنی خام برای کشور محقق شود.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود در مورد انجام مطالعات اکتشافی مواد معدنی در پهنه شرقی و جنوبی استان توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار کرد: با سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد که چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به منظور انجام این مطالعات به استان اختصاص داده شود.

,

وی گفت: از سال 96، پهنه ای به مساحت هفت هزار کیلومتر مربع واقع در شهرستان های اسفراین، فاروج و جاجرم به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شد که این سازمان نقشه برداری هوایی و انجام مطالعات و پی جویی در این منطقه را آغاز کرد.

,

این مسئول با اشاره به اینکه مطالعات و اکتشاف در این پهنه پایان یافته است، عنوان کرد: این سازمان فقط گزارشی مقدماتی از مطالعات انجام شده را به سازمان صمت استان ارائه داده و این در حالی است که در گزارش ارائه شده، اطلاعات تکمیلی ارائه نشده بود.

,

وی تصریح کرد: سازمان صمت استان بارها از سازمان زمین شناسی کشور ارائه گزارش کامل از مطالعات و پی جویی های انجام شده در این پهنه را پیگیری کرده است تا ثبت و صدور مجوزهای معدنی برای سرمایه گذاران در این پهنه فراهم شود.

,

وی در ادامه گفت: با دریافت این گزارش از سوی سازمان زمین شناسی کشور پهنه معدنی در اختیار این سازمان آزاد خواهد شد.

,

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی اعلام کرد: مقرر شده است که سازمان زمین شناسی کشور در نیمه نخست امسال گزارش کامل از این پی جویی را تحویل و این پهنه را آزاد کند.

,

رضازاده افزود: پهنه معدنی اشاره شده که آزاد شود، بخش های امید بخش این پهنه در قالب مزایده به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه