اخبار داغ

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی :

میزان جرائم نیروهای مسلح در مرکزی از انگشتان دست هم کمتر است

میزان جرائم نیروهای مسلح در مرکزی از انگشتان دست هم کمتر است
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی گفت: خوشبختانه میزان جرائم نیروهای مسلح در استان از انگشتان دست هم کمتر است و می‌توانیم بگوییم نیروهای مسلح استان در یک سلامت بسیار بالایی برخوردار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سازمان‌هایی که مطابق ماده ۱۷۲ قانون اساسی تشکیل‌شده سازمان قضائی نیروهای مسلح است که به جرائم خاص نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی رسیدگی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

عبدالهی با اشاره به اینکه تلاش ما حفظ سلامت نیروهای مسلح در استان است اظهار کرد: خوشبختانه میزان جرائم نیروهای مسلح در استان از انگشتان دست هم کمتر است و می‌توانیم بگوییم نیروهای مسلح استان در یک سلامت بسیار بالایی برخوردار هستند.

,

وی ادامه داد: رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی، جرائم عمومی طبق فرمان رهبر معظم انقلاب، جرائم امنیتی کارکنان نیروهای مسلح، جرائمی که در طول پرونده کشف می‌شود، جرائم طبقه‌بندی‌شده کارکنان وزارت اطلاعات در وظایف و مأموریت‌های محوله، جرائم ضابطین نظامی اعم از مأمورین حفاظت اطلاعات، بازرسی و قضائی، جرائمی که ممکن است در قالب دستور قضایی باشد اما در قالب مأموریت ضابطین نباشد، جرائم زمان اشتغال رها شده و از خدمت، جرائم معاونین و شرکا متهمین نظامی اگرچه غیرنظامی هم باشند، جرائم مربوط با حین خدمت، جرائم مربوط به اسرای ایرانی عضو نیروهای مسلح و نظامیان کمتر از ۱۸ سال ازجمله حیطه اختیارات سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

,

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای سال ارتقای جایگاه سازمان قضائی نیروهای مسلح مدنظر بوده که دادستان نظامی به‌عنوان یک مطالعه گر حقوق عامه مردم، اقدامات و کارهای زیربنایی خوبی انجام داده است.

,

عبدالهی بیان کرد: همان‌گونه که شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان فعال است این شورا در سازمان قضائی و یگان‌های نظامی و انتظامی نیز برقرار هست که شاهد اقدامات بسیار خوب این شورا در طول مدت فعالیت آن بوده‌ایم.

,

وی ادامه داد: با توجه به وجود مراکز صنعتی و اقتصادی حساس در استان مرکزی سازمان قضائی استان حساسیت بسیار زیادی نسبت به امنیت هوایی در استان دارد که در این راستا با پدافند هوایی استان نشست‌هایی مستمر داشته و نقاط ضعف شناسایی و در جهت رفع آنها اقداماتی انجام شده است.

,

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی یکی از مباحث اصلی در سازمان قضائی نیروهای مسلح را آموزش یگان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی نسبت به مأموریت‌ها و وظایف خود عنوان کرد و گفت: با همکاری یگان‌ها در جهت پیشگیری از وقوع تخلفات اقدامات بسیار خوبی برای آموزش انجام‌شده است.

,

عبدالهی افزود: شرکت در هیئت تخلفات نظامیان که یکی از اعضای اصلی آن رئیس و یا نماینده سازمان قضائی است توانسته اشرافیت خوبی برای این سازمان در بین یگان‌ها و نیروها ایجاد کند.

,

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سند تحول قوه قضائیه یکی از بخش‌های مربوط به آن سند تحول در سازمان قضائی است این سند در دستور کار سازمان قرار دارد . در راستای سند تحول اقدامات بسیار خوبی در سایر محلات شهرستان‌ها و مناطق استان برای پیشگیری از وقوع جرم انجام‌شده و کلیه آسیب‌های مناطق به شکل سندی جامع جمع‌آوری‌شده است و نسبت به وظایف یگان‌ها و نیروها وظایف محوله در حال ابلاغ است.

,

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی بیان کرد: دستگاه‌های نظامی و انتظامی باید از هرگونه تخلف مصون باشند که خوشبختانه در استان مرکزی شاهد این موضوع هستیم.

,

عبدالهی اضافه کرد: مهم‌ترین پرونده‌ای که در سازمان قضائی داشتیم که پرونده آن مختومه شده ولی رأی آن قطعی نشده است مربوط به جعل، رشوه و ارائه گواهی خلاف واقع است که با ارائه گواهی خلاف مدت‌زمان خدمت آنها را کمتر می‌کرد که در این پرونده ۱۱۵ متهم وجود داشت که عمدتاً غیرنظامی بودند و ۱۰ نفر هم نظامی وجود داشت که از ده سال حبس تا شش ماه و جزای نقدی برای آنها صادرشده که البته حکم قطعی نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه