اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد:

کشت پنبه در خلیل‌ آباد از سر گرفته شد

کشت پنبه در خلیل‌ آباد از سر گرفته شد
محمود شبان با بیان اینکه پس از چندین سال وقفه، 36 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خلیل آباد زیر کشت محصول پنبه رفته است، گفت: منطقه کویر شهرستان خلیل آباد با توجه به آب و خاک شوری که دارد از جمله نقاط مستعد کاشت پنبه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که در محل جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده و پس از چندین سال وقفه ، 36 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خلیل آباد زیر کشت محصول پنبه رفته و عملیات کاشت از نیمه اردیبهشت ماه تا نیمه خرداد ماه به صورت مکانیزه انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه کشت پنیه اقتصادی و اشتغالزا بوده و محصول آن در بسیاری از صنایع قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: کاشت این گیاه جایگاه ویژه‌ای در تناوب زراعی داشته و ضمن بهبود وضعیت خاک عملکرد محصول بعدی را نیز افزایش می‌دهد.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه پنبه از جمله محصولاتی است که نیاز به آب کافی دارد و افزایش درجه حرارت و کمبود آب باعث به گل نشستن سریع گیاه می شود، تصریح کرد: منطقه کویر شهرستان خلیل آباد با توجه به آب و خاک شوری که دارد از جمله نقاط مستعد کاشت پنبه است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه