اخبار داغ

در دیدار نماینده مردم بیرجند با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد؛

انتقاد نماینده مجلس از مجوز فیلم خانه پدری/ نشر آثار بی‌ارزش فرهنگی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود

انتقاد نماینده مجلس از مجوز فیلم خانه پدری/ نشر آثار بی‌ارزش فرهنگی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود
خسروی با تاکید بر اینکه باید هنرمندانی که در زمینه های دینی فعالیت می کنند را کمک کنید، گفت: برخی آثار ممکن است مشکلاتی را در جامعه ایجاد کند. براساس تاثیر یک فیلم، پدر ایرانی دخترش را به بدترین نحو به قتل می رساند، به همین دلیل نباید برای هر اثر یا فیلمی مجوز و اعتبار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولان فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی اظهار کرد: شناسایی ظرفیت ها و مشکلات سه شهرستان حوزه انتخابیه آن هم در تمام زمینه های مختلف، با برگزاری یک جلسه قطعا امکان پذیر نیست و به همین دلیل باید تشکیل این جلسات استمرار داشته باشد چراکه به حمایت همه مسئولان نیاز داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولان فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی اظهار کرد: شناسایی ظرفیت ها و مشکلات سه شهرستان حوزه انتخابیه آن هم در تمام زمینه های مختلف، با برگزاری یک جلسه قطعا امکان پذیر نیست و به همین دلیل باید تشکیل این جلسات استمرار داشته باشد چراکه به حمایت همه مسئولان نیاز داریم.,

وی افزود: طی 300 سال گذشته، هر جنگی که اتفاق افتاده است، قسمتی از اراضی کشور از دست رفته اما پس از انقلاب و در طی 8 سال جنگ تحمیلی این اتفاق نیفتاده است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان طی 8 سال دفاع مقدس مرزهای جغرافیایی را نگه داشتند، بیان کرد: امروز نوبت کار فرهنگی است، چراکه دشمنی که در زمینه جنگ های نظامی، سیاسی، اقتصادی و ... ناامید شده حالا حوزه فرهنگ را که حوزه گسترده ای است نشانه گرفته و قتلگاه فرهنگی و تهاجم فرهنگی را ایجاد کرده است.

,

خسروی با اشاره به گلایه‌مندی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ولنگاری فرهنگی و انتقاد از اینکه نه کار مثبتی انجام می شود و نه جلوی کار منفی گرفته می شود، تاکید کرد: درست است که کلیت سیاست گذاری ها در کلان کشور انجام می شود اما انتظار است تا مسئولان فرهنگ و ارشاد هر کاری که از دستشان بر می آید در حوزه اعتلای فرهنگ انجام دهند.

,

وی با تاکید بر همکاری مسئولان استانی جهت رسیدن به اهداف فرهنگی، اظهار کرد: امروز مسئولیت ما و شما مضاعف است و باید مبنای تلاش ما در همه زمینه ها از جمله تئاتر، سینما، کتاب و ... همه معارف اسلامی و تکیه بر مبانی ارزشی و دینی باشد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به هنرمندانی که در زمینه های دینی فعالیت می کنند؛ خط دهید، بودجه دهید و کمک کنید، افزود: برخی از هنرها و آثار خروجی مناسبی ندارد و ممکن است مشکلاتی را در جامعه ایجاد کند. مثلا بر اساس تاثیر یک فیلم، پدر ایرانی دخترش را به بدترین نحو به قتل می رساند، به همین دلیل نباید برای هر اثر یا فیلمی مجوز و اعتبار داد.

,

خسروی ادامه داد: در حالی که تنها برای استفاده کودکان از فضای مجازی، 290 قانون تهیه شده است، اما متاسفانه نشر آثار بی ارزش در حوزه فرهنگ سبب شده تا آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف اعتیاد، کاهش فرزندآوری، پرورش حیوانات و ... ایجاد شود و اصلا توجهی در این خصوص صورت نمی گیرد.  

,

وی افزود: اگر در انجام کارهای فرهنگی یا ایجاد زیرساخت ها در این زمینه مثل سالن نمایش، تئاتر یا همین تالار شهر بیرجند، مبانی اسلامی در نظر گرفته شود و هدف رشد ارزش های اسلامی و اعتلای فرهنگ باشد، مردم بیرجند حتی لقمه را از گلوی خود گرفته و در این راه هزینه می کنند. به همین دلیل باید هم به محتوا و هم به کمیت ها توجه شود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اثر یک فیلم یا یک قطعه شعر، از چندین ساعت سخنرانی بسیار بیشتر و تأثیرگذارتر است، همانطور که آثار ارزشی خوبی در صداوسیما تولید شده که از جمله آن‌ها می توان به فیلم مختار و یوسف پیامبر اشاره کرد و این کار هنر است که می تواند مردم را به خود جذب کند.

,

وی با تاکید بر ضرورت عدم غفلت از چهره های فرهنگی در حوزه های مختلف، بر تبلیغ چهره و خلوص شهدا هم تاکید کرد.

,

بسترهای زیرساختی حوزه فرهنگی استان مناسب نیست

, بسترهای زیرساختی حوزه فرهنگی استان مناسب نیست, بسترهای زیرساختی حوزه فرهنگی استان مناسب نیست,

ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: یکی از ویژگی های اصلی خراسان جنوبی شاخصه های فرهنگی و فرهیختگی گسترده آن است که مقام معظم رهبری هم در سفری که به استان داشتند به این موضوع اشاره و حضور علما، اساتید و فرهیختگان را یادآوری کردند.

,

وی افزود: اشاره مقام معظم رهبری به فرهیختگی استان نشان از این است که این بستر، یک بستر ملی است و چیزی نیست که ما بخواهیم ادعا کنیم و اکنون هم اگر از هر کسی ویژگی های استان را بپرسیم، اولین شاخصه آن را فرهنگی بودن معرفی می کنند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد چند بخش فرهنگی، هنری، قرآنی، مسجدی و همچنین پژوهشی، نشر، مطبوعات و ... فعال است که در هر زمینه ظرفیت های خاصی وجود دارد.

,

نبی زاده در بیان بخشی از ظرفیت های حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف اظهارکرد: هم اکنون تعداد ناشرین در بیرجند 19 نفر است و همچنین 27 چاپخانه فعال در بیرجند و یک مورد در درمیان، 145 کانون فرهنگی هنری مساجد در بیرجند، 39 تا در درمیان و 37 تا در خوسف فعال است.

,

وی تعداد سینماهای بیرجند را دو باب، موسسات فرهنگی و هنری را 16 مورد، موسسات چندمنظوره را 14 مورد، کانون آگهی و تبلیغات 41 مورد، موسسات قرآن و عترت را 30مورد در بیرجند، یک مورد در درمیان و 4 مورد در خوسف عنوان کرد.  

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون 83 نشریه محلی و منطقه ای در بیرجند و یکی درمیان وجود دارد، افزود: خوشبختانه استان و بخصوص شهرستان بیرجند از ظرفیت های عظیمی در حوزه مطبوعات برخوردار است.

,

نبی زاده با اشاره به فعالیت 4 انجمن ادبی در بیرجند، یکی در درمیان و یکی در خوسف، بیان کرد: تعداد هنرستان های کار و دانش هم که بستر فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری هستند، 7 مورد در بیرجند، 3 مورد در درمیان و یک مورد در خوسف وجود دارد.

,

وی تصریح کرد: در حوزه بسترهای زیرساختی، متاسفانه ساختارهای حوزه فرهنگی خوب نیست، در حالی که استاندار طی یکی دو سال اخیر نگاه شایسته ای در این خصوص داشته است، اما هنوز هم این بستر نیاز به توجه ویژه تری دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه