اخبار داغ

سفیر ایران در بلژیک:

عربستان، بانک مرکزی تروریسم و بانی افراط گرایی است

عربستان، بانک مرکزی تروریسم و بانی افراط گرایی است
سفیر ایران در بلژیک گفت: عربستان سعودی که حکومت متبوعش بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه و ورای آن است، به اتهام زنی به ایران روی آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین دهقانی سفیر ایران در اتحادیه اروپا و بلژیک، به نمایندگی از کشورمان ضمن حضور در کنفرانس چهارم بروکسل برای آینده سوریه و منطقه در سخنرانی خود در واکنشی قاطع به سخنان وزیر خارجه عربستان سعودی، تاکید کرد: وزیر خارجه عربستان سعودی که حکومت متبوعش بانک مرکزی تروریسم و بانی اصلی افراط گرایی در منطقه و ورای آن است، در تلاش برای فرار از اتهاماتی که که به خاطر جنایات این کشور در سوریه با آن روبروست، به اتهام‌زنی به ایران روی آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: همه می‌دانند که در یک دهه گذشته ایران در خط اول جبهه مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری در سوریه و منطقه قرار دارد.
,
 
,
سفیر کشورمان در اتحادیه اروپا با اشاره به شیوع کرونا، اظهار داشت: جامعه بین المللی مسئولیتی مضاعف در برابر مردم سوریه دارد.
,
 
,
دهقانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همه تدابیری که برای کاهش آلام و رنج مردم سوریه اتخاذ شده، استقبال می‌کند. همچنان که ایران از درخواست دبیرکل ملل متحد برای آتش بس جهانی به طور عام، و به ویژه توقف درگیری‌ها در سوریه استقبال و از آن حمایت می‌کند.
,
 
,
وی با اشاره به تلاش‌های کشورمان در یک دهه گذشته در این راستا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در دوران گسترش کرونا تلاش کرده است به نیازهای بشردوستانه مردم سوریه رسیدگی و از مصائب آنها بکاهد و این کار را ادامه خواهد داد.
,
 
,
سفیر ایران در بلژیک با تقبیحِ تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از جمله علیه سوریه و تمدید این تحریم‌ها، تاکید کرد: این تحریم‌ها روند مبارزه با کرونا را دشوارتر کرده و فشار اصلی آن را مردم عادی تحمل می‌کنند.
,
 
,
دهقانی مشخصاً به اعمال قانون تحریم سزار علیه سوریه اشاره کرد و آن را خلاف حقوق بین الملل و اصول بنیادین اخلاقی و انسانی توصیف کرد و افزود: تنها نتیجه این تحریم‌ها وخامت بیش از پیش رنج و مصیبت مردم سوریه است.
,
 
,
وی یادآور شد: ما بر این باوریم که تحمیل چنین تحریم‌هایی در حکم مبادرت به تروریسم اقتصادی است که زندگی بسیار از انسان‌های بیگناه را به تباهی می‌کشاند.
,
 
,
بنابر گزارش مهر، سفیر ایران در بلژیک در ادامه سخنان خود به کمک‌های جهانی برای بازسازی سوریه اشاره کرد و گفت: این نوع کمک‌ها نباید دستمایه‌ای برای اخذ امتیازات سیاسی باشد و جامعه جهانی می‌بایست حداقل‌های ضروری مربوط به بازسازی و بازگشت امن آوارگان سوری به موطن خود را فراهم کند.
,
 
,
دهقانی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فرایند آستانه و تلاش‌های کشورمان برای پایان دادن به درگیری نظامی در سوریه، اظهار داشت: ایران همواره برای توقف عملیات نظامی و نیل به راه حلی سیاسی کوشیده و به تشکیل کمیته قانون اساسی به عنوان مبنایی برای گفتگوهای سوری-سوری کمک کرده است.
,
 
,
وی سخنرانی خود را با اشاره به این نکته پایان داد که هرگونه موفقیت در روند سیاسی منوط به احترام برای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و خروج نیروهای خارجی است که به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه