اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

۱۱ پروژه جبران خسارات سیل به بهره‌برداری می‌رسد

۱۱ پروژه جبران خسارات سیل به بهره‌برداری می‌رسد
حسن نژاد با بیان اینکه تکمیل سد «سراب تلخ» نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است گفت: ۱۱ پروژه جبران خسارات سیل در خرم‌آباد در دست انجام است که به زودی بهره‌برداری می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، داریوش حسن نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد مخزنی ایوشان ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که فقط جاده ورودی و قسمت جزئی از آن باقی مانده که حدود ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد و شبکه این سد حدود چهار هزار و ۳۷۰ هکتار زمین مناطق پل هرو و حومه را آبی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,


وی با اشاره به سدهای در دست احداث استان افزود: برای سد مخزنی سراب تلخ ۱۱ میلیمتر مکعب اختصاص یافته که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است، همچنین سد مخزنی زیبا محمد با هدف آبیاری دو هزار و ۳۰۰ هکتار زمین در مناطق محمیل گریت در حال ساخت است که ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: هزار و ۲۳۶ موتور تلمبه و ۱۳۴ مزرعه پرورش ماهی در خرم‌آباد وجود دارد، ۴۵۷ موتور تلمبه و ۹ مزرعه پرورش ماهی نیز در شهرستان چگنی قرار دارد که در مجموع سه هزار و ۱۰۱ موتور تلمبه در استان لرستان و ۳۹ دستگاه الکترو موتور در خرم‌آباد وجود دارد و ۲۵ درصد پرورش ماهی در شهرستان خرم‌آباد است.

وی بیان کرد: ۱۱ پروژه جبران خسارات سیل در شهر خرم‌آباد در حال انجام است که اعتبارات آن جذب شده و به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید و در شهرستان چگنی چهار پروژه خسارات سیل حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اعتبارات آن جذب شده و تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

حسن نژاد با اشاره به طرح‌های توسعه در استان گفت: برای پروژه انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد که آب مورد نیاز هفت هزار و ۳۰۰ هکتار را تامین می‌کند تاکنون ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، سامانه انتقال آب از خروجی تونل به سراب تلخ حدود ۲۰ کیلومتر با ظرفیت ۱۵ کیلومتر در ثانیه ساخته شده و حدود هزار و ۸۰۰ لیتر آب را به شهر خرم‌آباد انتقال می‌دهد.

,
,
,
,
,
,
,
,

وی با کمبود اعتبار برای طرح‌های عمرانی، عدم تحقق درآمدها از طرف ادارات، کارخانجات و سایر دستگاه‌ها و همچنین تجاوز حریم به بستر اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه دومین استان در کشور هستیم و کمترین چاه‌های غیر مجاز را داریم تاکنون ۵۰۰ هکتار در استان تجاوز حریم داشته‌ایم که ۲۴۹ هکتار از آن آزاد شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه