اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی مطرح کرد

لزوم اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان/ فروش یک ملک به چند نفر یکی از مهم‌ترین معضلات در عرصه معاملات املاک است

لزوم اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان/ فروش یک ملک به چند نفر یکی از مهم‌ترین معضلات در عرصه معاملات املاک است
حجت الاسلام وحدانی‌نیا گفت: با اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان، دیگر کلاهبرداری و فروش ملک به چند نفر را نخواهیم داشت چراکه از انجام معاملات معارض و در نتیجه، تشکیل پرونده های متعدد در محاکم قضایی جلوگیری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی صبح امروز در جلسه پیگیری روند اجرای صحیح قانون پیش فروش ساختمان، اظهار کرد: در حوزه پیش‌فروش و پیش‌خرید ساختمان خلأ قانونی وجود ندارد و قانون پیش‌فروش ساختمان در سال 1389 تصویب و آیین نامه اجرایی آن نیز در سال 1393 برای اجرا ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
 وی با اشاره به این‌که تامین امنیت و عدالت در حوزه مسکن از اهداف تصویب این قانون است، افزود: در این قانون ظرفیت‌هایی وجود دارد که جلوی بسیاری از تخلفات را می‌گیرد.
,
 
,
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: طبق ماده 24 این قانون، مشاوران املاک باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی، طرفین را جهت تنظیم سند رسمی قرارداد پیش فروش به یکی از دفاتر اسناد رسمی دلالت کنند و نمی توانند رأساً مبادرت به تنظیم قرارداد پیش فروش کنند و بر اساس این قانون، پروانه کسب مشاوران املاکی که اقدام به تنظیم چنین قراردادی کنند، بار اول تا یک سال، بار دوم تا دو سال و بار سوم برای همیشه، باطل خواهد شد.
,
 
,
حجت الاسلام وحدانی‌نیا تصریح کرد: بر اساس ماده 23 این قانون، نیز اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می شوند.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که دادستانی بر حقوق عامه نظارت دارد، افزود: با تصویب و اجرای این قانون، دیگر کلاهبرداری و فروش ملک به چند نفر نخواهیم داشت چراکه از انجام معاملات معارض و در نتیجه، تشکیل پرونده های متعدد در محاکم قضایی جلوگیری خواهد شد.
,
 
,
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: فروش یک ملک به چند نفر، در قراردادهای پیش فروش ساختمان، یکی از مهم ترین معضلات در عرصه معاملات املاک است.
,
 
,
حجت الاسلام وحدانی‌نیا با بیان این‌که قانون کمیسیون ماده 100 نیز دارای نواقصی است، افزود: این قانون در واقع تشویق کننده به تخلف است و مالک ساختمان سودی که از تخلف به دست می‌آورد بیشتر از جریمه‌ای است که در کمیسون ماده 100 پرداخت می‌کند و به همین دلیل رغبت به تخلف وجود دارد.
,
 
,
وی با بیان این‌که نگاه ما پیش‌گیری فرهنگی است، افزود: صدا وسیما و خبرگزاری‌ها باید در خصوص قانون پیش‌فروش ساختمان، آگاهی بخشی اولیه را داشته باشند و بعد از آگاهی بخشی در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه