اخبار داغ

سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم خبر داد

افزایش چهار برابری تب مالت در شهرستان خاتم نسبت به سال قبل

افزایش چهار برابری تب مالت در شهرستان خاتم نسبت به سال قبل
میربهبودی سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم گفت: بیماری تب مالت نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش‌یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، جواد میربهبودی در جلسه شورای سلامت شهرستان خاتم با اشاره به اینکه این شهرستان بر پایه‌ی کشاورزی و دامداری استوار است، گفت: بیماری تب مالت یکی از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است که در شهرستان خاتم نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری تب مالت تشکیل کمیته عملیاتی با همکاری ادارات، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دامداران، ساخت پیش سردخانه کشتارگاه، بیمه شدن دام‌های دامداران با همکاری دهیاران و شوراهای روستاها از مواردی بود که در این جلسه مصوب شد.

,

 

,

ابتلای 44 نفر در شهرستان خاتم به تب مالت

, ابتلای 44 نفر در شهرستان خاتم به تب مالت, ابتلای 44 نفر در شهرستان خاتم به تب مالت,

نادر سالاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم در این جلسه با بیان اینکه تب مالت یکی از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است افزود: همیشه در خصوص بیماری تب مالت دو بُعد اقتصادی و بهداشتی آن موردتوجه قرار می‌گیرد.

,

وی بابیان اینکه شهرستان خاتم در شیوع بیماری تب مالت در سطح کشور و استان رکورددار است افزود: در سه‌ماهه اول سال جاری در شهرستان ۴۴ نفر به بیماری تب مالت مبتلا شدند که ۵ نفر در شهر هرات، ١۶ نفر در شهر مروست، ٢١ نفر در دهستان چاهک و خوشبختانه در دهستان ترکان و هرابرجان و کرخنگان موردی مشاهده نشده بود.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم در پایان خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی جهت کنترل و پیشگیری از بیماری تب در شهرستان خاتم مالت شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه